Το Facebook αλλάζει ονομασία -Θα λέγεται πλέον "Meta" | meta.0

Αλλάζει όνομα το Facebook και θα ονομάζεται στο εξής Meta. Όμως αυτή δεν είναι η μόνη αλλαγή που προαναγγέλλει ο ιδρυτής της κοινωνικής πλατφόρμας.

Πλέον το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προς την ανάπτυξη του “μετασύμπαντος”, ενός ψηφιακού κόσμου που θα μπορούσε να είναι η επόμενη γενιά του Διαδικτύου.

Μια εβδομάδα μετά την είδηση για την αλλαγή του ονόματος, ο Ζάκερμπεργκ έκανε την ανακοίνωση την Πέμπτη σε μια κεντρική ομιλία στο Facebook Connect, το ετήσιο εσωτερικό συνέδριο εικονικής πραγματικότητας της εταιρείας. Ο 37χρονος ιδρυτής έχει περάσει μεγάλο μέρος του περασμένου έτους μιλώντας για αυτόν τον άξονα. Είπε ότι περιμένει ότι οι άνθρωποι θα γνωρίσουν μια μέρα το Facebook ως μια «εταιρεία metaverse» περισσότερο από ένα κοινωνικό δίκτυο.

Ο ίδιος περιγράφει το metaverse , το οποίο βλέπει ως την επόμενη γενιά του Διαδικτύου, ως ένα εικονικό περιβάλλον που θα επιτρέπει στους ανθρώπους να είναι παρόντες μεταξύ τους σε ψηφιακούς χώρους.

«Μέσα στο metaverse, θα μπορείτε να κάνετε παρέα, να παίξετε παιχνίδια με φίλους, να εργαστείτε, να δημιουργήσετε και πολλά άλλα», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος σε πρόσφατη κλήση κερδών. «Βασικά θα μπορείτε να κάνετε ό,τι μπορείτε στο Διαδίκτυο σήμερα, καθώς και κάποια πράγματα που δεν έχουν νόημα στο διαδίκτυο σήμερα, όπως ο χορός».

Ο Ζάκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν».

«Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».

Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζάκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού. Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.

Πάντως ο Ζάκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.