Με περισσότερα από 7 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, το Hyundai Tucson αποτελεί ένα από τα best seller της κορεάτικης φίρμας.

Με τολμηρή σχεδίαση, τεχνολογική αρτιότητα, ήπια υβριδικές, υβριδική και plug-in υβριδική έκδοση, η 4η γενιά κάνει ένα πραγματικό άλμα στην εξέλιξή του.

Αν δεν με απατά η μνήμη μου, η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της πρώτης γενιάς το 2004 είχε γίνει στη Λετονία.

Οι άνθρωποι της Hyundai ήταν ενθουσιασμένοι που είχαν παρουσιάσει το δικό τους εκπρόσωπο σε μία κατηγορία με μεγαθήρια όπως το Toyota RAV4 και το Honda CR-V.

Έχω την αίσθηση, όμως, ότι ακόμα και οι ίδιοι ήταν συγκρατημένοι με τις προβλέψεις όσον αφορά στις μελλοντικές πωλήσεις. Η πραγματικότητα, όμως, τους διέψευσε και το μεσαίο SUV έγινε ένα από τα δημοφιλέστερα στην κατηγορία του.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην παγκόσμια ψηφιακή παρουσίαση της 4ης γενιάς, ο Wonhong Cho (Global Chief Marketing Officer) παρομοίασε την πρώτη γενιά Tucson με την Εθνική Ελλάδος στο ποδόσφαιρο που κανένας δεν περίμενε το 2004 να πάρει το Euro.

Τολμηρή σχεδίαση

Τα χρόνια πέρασαν, οι χρυσές αναμνήσεις είναι χαραγμένες στο μυαλό μας και μετά από τρεις γενιές και περισσότερα από 7 εκατομμύρια πωλήσεις (1,4 στην Ευρώπη), το μεσαίο SUV κάνει πλέον το μεγαλύτερο άλμα στην εξελικτική του πορεία.

Η σχεδιαστική γλώσσα «Sensuous Sportiness» με θέμα το «Parametric Dynamics» και έμπνευση από το πρωτότυπο Vision T Concept του 2019, η 4η γενιά είναι πιο τολμηρή από ποτέ.

Νέα γρίλια με «parametric jewels», φώτα LED και μεγάλες εισαγωγές αέρα, συνθέτουν τη πιο δυναμική όψη που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε SUV της Hyundai.

Tο ίδιο και στο έντονα σμιλευμένο προφίλ με τους φουσκωμένους και τετραγωνισμένους θόλους και τις δυναμικές γραμμές.

Μυώδης εμφάνιση και 3D LED που ενώνονται μεταξύ τους, παρμπρίζ με έντονη κλίση, υαλοκαθαριστήρας κρυμμένος κάτω από την αεροτομή και προστατευτική ποδιά με αλουμινένια εμφάνιση και ενσωματωμένο διαχύτη συμπληρώνουν την εικόνα πίσω.

Οι 9 αποχρώσεις, η προαιρετική διχρωμία (οροφή σε Phantom Black ή Dark Knight) και οι νέες ζάντες από 17 έως 19’’ συμπληρώνουν της αρκετά φουτουριστική εικόνα.

Μεγαλύτερο παντού

Με το μήκος να έχει πάρει επιπλέον 20 mm (στα 4.500 mm), το πλάτος +15 (1.865 mm), το ύψος +5 (1.650 mm) και το μεταξόνιο να αγγίζει πλέον τα 2.680 mm (+10 mm), το νέο Tucson είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το παρελθόν.

Η αύξηση έφερε και μια  αρκετά πιο ευρύχωρη καμπίνα, με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να είναι αυξημένος κατά 26 mm (στα 996 mm) και τον χώρο αποσκευών να ξεκινάει από τα 546 λίτρα και να φτάνει τα 620 ανάλογα με την έκδοση (1.799 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων).

Η φουτουριστική σχεδίαση συνεχίζεται και στο hi-tech εσωτερικό. Ο πίνακας οργάνων είναι σε χαμηλότερη θέση ενώ παράλληλα πολυεπίπεδες επιφάνειες ενισχύουν την αίσθηση της διαφάνειας.

Οι κάθετα προσανατολισμένες επιφάνειες της πλήρως ενσωματωμένης κεντρικής κονσόλας είναι εμπνευσμένες από καταρράκτες.

Οι δύο ασημένιες γραμμές που ρέουν από την κεντρική κονσόλα προς τις πίσω πόρτες εναρμονίζουν τα υψηλής ποιότητας υλικά με ουδέτερους τόνους.

Το τεχνολογικό υπόβαθρο τονίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″, την οθόνη αφής του infotainment (επίσης 10,25″) με Bluelink, Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και τα χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό.

Η ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος, ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει μέχρι και  τριζωνικό κλιματισμό με κρυφούς αεραγωγούς, κλιματιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, ηχοσύστημα hi-end της KRELL και ambient εσωτερικός φωτισμός με 64 διαφορετικές αποχρώσεις, δημιουργούν ένα premium περιβάλλον.

Hyundai Smart Sense

Σύμφωνα με τη Hyundai μιλάμε για το πληρέστερο πακέτo συστημάτων υποβοήθησης στην κατηγορία.

Με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνει ακόμα και μεσαίο αερόσακο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, το Hyundai SmartSense καθιστά το νέο Hyundai Tuscon ημιαυτόνομο.

Σημειώστε τα εξής: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA με αναγνώριση πεζού και ποδηλάτη), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), Highway Driving Assist (HDA), Navigation-based Smart Cruise Control Curve (NSCC-C), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Blind Spot-Collision Warning (BCW), Blind-spot Collision Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW).

Και δεν τελειώσαμε εδώ! Έχουμε επίσης: Remote Smart Parking Assist (RSPA), Surround View Monitor (SVM), Blind View Monitor (BVM), Rear Occupant Alert (ROA), Lane Following Assist (LFA), Lane Keeping Assist (LKA), Driver Attention Warning (DAW), Rear Cross Traffic Collision Warning (RCCW), Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA), αλλά και High Beam Assist (HBA).

Βενζίνη, diesel, ήπια υβριδικά, υβριδικό, plug-in και τετρακίνητο

Σύμφωνα με τη Hyundai πρόκειται για τη μεγαλύτερη γκάμα μηχανικών συνόλων στα C-SUV.

Στα mild hybrid των 48V, έχουμε την έκδοση 1.6 T-GDI Smartstream με 150 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς, την έκδοση 1.6 T-GDI Smartstream με 180 ίππους και τετρακίνηση προαιρετικά, αλλά και την diesel 1.6 CRDi Smartstream με 136 ίππους και προαιρετική τετρακίνηση.

Ο 1.6 T-GDI Smartstream 150 PS και ο 1.6 CRDi Smartstream 115 PS, προσφέρονται και σε συμβατικές εκδόσεις, χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα και τετρακίνηση.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υβριδική έκδοση, η οποία συνδυάζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 44.2 kW, μπαταρία ιόντων λιθίου 1.49 kWh και τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.6 T-GDI Smartstream, με τη συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 230 ίππους. 

Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του, ενώ προσφέρεται ως τετρακίνητη ή με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Σύντομα θα είναι έτοιμη και η plug-in υβριδική έκδοση, με το ίδιο μηχανικό σύνολο και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική ισχύ στην προκειμένη περίπτωση να αγγίζει τους 265 ίππους.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στις απλές εκδόσεις εκτός από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ο συνδυασμός γίνεται και με το νέο μηχανικό κιβώτιο iMT, χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.

Η τετρακίνηση HTRAC θα συνδυάζεται με το σύστημα Terrain Mode με λειτουργίες Mud και Sand and Snow.

Στον εξοπλισμό συγκαταλέγεται και η ενεργή ανάρτηση αλλά και τα προγράμματα οδήγησης Normal, Eco και Sport.

Το νέο Hyundai Tucson θα βρίσκεται στη χώρα μας το Δεκέμβριο του 2020, ενώ η plug-in υβριδική έκδοση και το σπορ επίπεδο εξοπλισμού N Line θα ακολουθήσουν στις αρχές του 2021.