Δεν πέρασαν αρκετές μέρες μετά από την παγκόσμια πρεμιέρα του Volkswagen ID.4, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της γερμανικής φίρμας.

H ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε ήδη τη διάθεσή του στη Ελλάδα με τιμές που ξεκινάνε από 41.139 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης).

Ακόμα δεν προλάβαμε να δούμε το αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο ID.3 (το αμιγώς ηλεκτρικό Golf ουσιαστικά) και οι Γερμανοί ρίχνουν στο παιχνίδι της… πρίζας και το πρώτο τους ηλεκτρικό SUV.

Το ID.4 Θα παράγεται και θα πωλείται σε Ευρώπη, Κίνα και Αμερική και αποτελεί σταθμό για τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρίας.

Θα πέσουν στο… τραπέζι περισσότερα από 11 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, ώστε να παρουσιαστούν 75 αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το 2029!

Στόχος; Περί τα 26 εκατομμύρια πωλήσεις  ηλεκτρικών οχημάτων στο διάστημα αυτής της περιόδου!

Και κάτι ακόμα. Μέχρι το 2026 η Volkswagen έχει βάλει «στοίχημα» να σταματήσει τις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ).

Λογικά, λοιπόν, τα επόμενα χρόνια δεν θα πάρουμε… ανάσα από την παρουσίαση νέων ηλεκτρικών μοντέλων από το γερμανικό κολοσσό, και φυσικά το VW Group, που πλέον έχει υπό την «ομπρέλα» του το «αυτοκίνητο του λαού», Audi, Skoda, SEAT, μέχρι Porsche, Lamborghini, Bentley, Buggati και Ducati (υπάρχουν και άλλες…).

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV

Και για να έρθουμε στο προκείμενο, το ID.4 βασίζεται στην πλατφόρμα MEB (όπως και το ID.3 δηλαδή).

H προσεγμένη σχεδίαση, έχει ως αποτέλεσμα ένα εξαιρετικό για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0.28).

Με μήκος 4,58 m, μεταξόνιο στα 2,77 m, κοντούς προβόλους και τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα, υπόσχεται εξαιρετικούς χώρους και άνεση για τους επιβάτες (χώρος αποσκευών από 543 -1.575 λίτρα).

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, όπου μεταδίδεται και η κίνηση.

Η απόδοσή του αγγίζει τους 204 ίππους και τα 310 Nm μέγιστης ροπής, με τη μπαταρία των 77 kWh να του χαρίζει μια αυτονομία περί τα 520 km.

Το κλασικό 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,5″, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 160 km/h (για να μην «στραγγαλίζεται» η μπαταρία φυσικά).

Εξοπλισμός… τα πάντα όλα

Αρχικά, θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την ID.4 1st Edition και ID.4 1st Edition Max που θα παραχθούν σε περιορισμένο αριθμό (27.000 μονάδες), με τον εξοπλισμό να είναι πραγματικά πολύ πλούσιος.

Το ID.4 1 ST πατάει σε τροχούς 20 ιντσών με το πακέτο «Exterior Style» και τα χρωματιστά παράθυρα στο πίσω μέρος να τονίζουν την παρουσία του.

Από θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και πολυλειτουργικό τιμόνι, φωτισμός φόντου με 30 αποχρώσεις, ανοξείδωτα πεντάλ με «Play» και «Pause», κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό σύστημα Climatronic, θερμαινόμενο παρμπρίζ, σύστημα πλοήγησης Discover Pro, μέχρι και τέσσερις θύρες USB περιλαμβάνει το ID.4 1 ST.

Προσθέστε σε αυτά και τα Front Assist, Adaptive Cruise Control με «Stop & go», σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, αντλία θερμότητας, η οποία θερμαίνει και ψύχει αποτελεσματικά το εσωτερικό του οχήματος, καθώς και έναν κοτσαδόρο.

Τα επιπλέον στο ID.4 1 ST Max συμπεριλαμβάνουν από προβολείς LED matrix, τρισδιάστατα φώτα LED και ζάντες Narvik 21 ιντσών, προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, προσαρμοζόμενο έλεγχο πλαισίου DCC, φωτιζόμενες λωρίδες ανάμεσα στους προβολείς, αλλά και λαβές στις πόρτες.

Στο εσωτερικό ο εξοπλισμός περιλαμβάνει από ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πανοραμική γυάλινη οροφή, ακουστικό γυαλί που μειώνει τους εξωτερικούς θορύβους, μέχρι σύστημα Climatronic 3 ζωνών, ηλεκτρική πίσω θύρα, «Easy Open & Close», head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, οθόνη αφής 12 ιντσών, και διεπαφή κινητού τηλεφώνου.

Στα συστήματα υποβοήθησης προστίθενται και τα Travel Assist, Side Assist και Emergency Assist.

Οι τιμές του Volkswagen ID.4 στην Ελλάδα

Οι τιμές των δύο εκδόσεων είναι 46.800 και 55.900 ευρώ. Με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κατεβαίνουν στα 41.139 και 49.900 ευρώ αντίστοιχα.

Μπορεί τιμολογιακά να μην είναι αυτό που λέμε… «αυτοκίνητο του λαού» με την κλασική έννοια, αλλά το ραγδαίο άνοιγμα στις νέες και «πράσινες» τεχνολογίες έχει και το κόστος του.

Αυτό, όμως, δεν αναιρεί το γεγονός ότι η μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην ηλεκτροκίνηση, έχει ήδη ξεκινήσει…

Α! Να μην ξεχάσω! Το 2021 θα έχουμε και μια πιο ισχυρή έκδοση του ID.4 με τετρακίνηση.