Σε μία διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο POWER DAY, το Volkswagen Group παρουσίασε τη στρατηγική του για τις μπαταρίες και τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, έως το 2030.

Ο «τεχνολογικός χάρτης» που δόθηκε στη δημοσιότητα εστιάζει στη μείωση της πολυπλοκότητας και του κόστους της μπαταρίας, προκειμένου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να καταστεί πιο ελκυστικό και ρεαλιστικό για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.

Μόνο στην Ευρώπη, έως το τέλος της δεκαετίας θα έχουν δημιουργηθεί έξι μέγα-εργοστάσια συνολικής παραγωγικής ικανότητας 240 GWh.

Τα δύο πρώτα θα λειτουργούν στη Σουηδία και στη Γερμανία, 40 GWh το καθένα. Στο πρώτο, θα κατασκευάζονται μπαταρίες για τα πιο premium μοντέλα, το δεύτερο θα παράγει μπαταρίες για πιο μαζικά μοντέλα από το 2025.

Και τα δύο θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Το νέο ενιαίο μπλοκ μπαταρίας θα προσφέρει τεράστια εξοικονόμηση κόστους. Έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2023 και μέχρι το 2030 θα έχει εγκατασταθεί στο 80 % όλων των ηλεκτρικών οχημάτων του Group.

Τι θα λέγατε για ένα Volkswagen ID.3 Cabrio;

Στόχος είναι η σταδιακή μείωση του κόστους της μπαταρίας στα «entry level» μοντέλα έως και 50 % και στο τμήμα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις έως και 30 %, με το κόστος ανά κιλοβατώρα να διαμορφώνεται κάτω από 100 €.

Το νέο πρισματικό ενιαίο μπλοκ προσφέρει επίσης τις καλύτερες συνθήκες για τη μετάβαση στις μπαταρίες τύπου solid state, το επόμενο τεχνολογικό άλμα στις μπαταρίες.

Σχεδιάζεται επίσης σημαντική επέκταση του δημόσιου δικτύου γρήγορης φόρτισης (ταχυφόρτισης) με επένδυση περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ και λειτουργία περίπου 18.000 δημόσιων σημείων ταχυφόρτισης μόνο στην Ευρώπη, έως το 2025.

Προς τούτο, το Group έχει ήδη συμφωνήσει συνεργασίες με εταιρείες ενέργειας στην Ευρώπη, τις BP (Μεγάλη Βρετανία), Iberdrola (Ισπανία) και Enel (Ιταλία).

Θα δημιουργηθούν περίπου 8.000 σημεία ταχυφόρτισης σε συνεργασία με την BP, με την πλειονότητα αυτών στη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία.

Σε συνεργασία με την Iberdrola, το Group θα καλύψει τις κύριες οδούς κυκλοφορίας στην Ισπανία.

Στην Ιταλία, το Volkswagen Group θα συνεργαστεί με την Enel για τη δημιουργία του δικτύου ταχυφόρτισης τόσο στους αυτοκινητόδρομους όσο και στις αστικές περιοχές.