Οικονομία

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τον Μάρτιο οι αμαξοστοιχίες Pendolino, με τη συνεργασία της Alstom

Trenose Tsalidis Filippos 10 01 21

Στην Θεσσαλονίκη, έφθασε η πρώτη ανακατασκευασμένη αμαξοστοιχία ETR470 Pendolino, με τα πρώτα δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης να ξεκινούν τον προσεχή Μάρτιο, εγκαινιάζοντας έτσι τα τρένα υψηλών ταχυτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον διευθύνοντα σύμβουλο, καθηγητή Φίλιππο Τσαλίδη(φωτό).

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα έργο που υλοποιείται από την κύρια εταιρεία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την οποία η Alstom διατηρεί συνεργασία για την αναβάθμιση του μηχανοστασίου, καθώς επίσης την επεμβατική συντήρηση στα τρένα υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα, που αφορούν συνολικά πέντε αμαξοστοιχίες Pendolino.

Μάλιστα, οι δυο συμφωνίες της εταιρείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπεγράφησαν τον Μάρτιο 2020 για την ανακαίνιση μηχανοστασίου και τον Ιούνιο 2020 για τις υπηρεσίες ανακατασκευής και συντήρησης στις αμαξοστοιχίες, με την αξία τους να φτάνει περίπου τα 40 εκατ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά, οι συμφωνίες περιλαμβάνουν έργα εκσυγχρονισμού του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη και υπηρεσίες επεμβατικής συντήρησης για πέντε αμαξοστοιχίες υψηλής ταχύτητας ETR470 Pendolino της Alstom.

Ειδικότερα, τους τελευταίους μήνες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον όλο τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υποστήριξη των λειτουργιών συντήρησης.

Επίσης, τα τρένα έχουν ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως από την Alstom, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Savigliano, έπειτα από μια εκτεταμένη διαδικασία αναβάθμισης.

Πλέον, οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής της Ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), θα διαθέτουν βελτιωμένα και μοντέρνα χαρακτηριστικά, όπως σηματοδότηση ETCS, δυνατότητες σύνδεσης Wi-Fi και νέα Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών (PIS – Passenger Information Systems).

«Η έλευση των τρένων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα αποτελεί ένα μεγάλο επίτευγμα για την Alstom, αλλά και για τον πελάτη μας και τις προσπάθειές του για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας στην Ελλάδα, Σταύρος Βλάχος.

Για να προσθέσει πως «Αυτό το έργο έρχεται να επιστεγάσει την μακρόχρονη παρουσία της Alstom στην Ελλάδα».

Παράλληλα, η προσθήκη τρένων υψηλής ταχύτητας αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητες στο πλάνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού στο κύριο άξονα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης από πάνω από 4 ώρες σε περίπου 3 ώρες, κατόπιν και της ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Η έναρξη δρομολογίων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα, με τη συμβολή των αναβαθμισμένων τρένων της Alstom, αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας προκειμένου να προσφέρουμε βελτιωμένη εμπειρία στον επιβάτη, καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και μειωμένο χρόνο ταξιδιού σε ένα ιδιαίτερα δημοφιλές δρομολόγιο», δήλωσε ο κ. Τσαλίδης.

Για να συμπληρώσει : «Η αναβάθμιση του μηχανοστασίου μας στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο αυτό, θα το μετατρέψει σε ένα από τα πιο σύγχρονα και τελευταίας τεχνολογίας μηχανοστάσια στην Νοτιοανατολική Ευρώπη»,

Να σημειωθεί πως η σειρά τρένων υψηλών ταχυτήτων Avelia της Alstom απαρτίζεται από τρία προϊόντα ναυαρχίδες, τα Pendolino, Euroduplex και AVG, τα οποία διαθέτουν συνολικά 35 χρόνια εμπειρίας σε εμπορικές εφαρμογές.

Το τρένο υψηλής ταχύτητας Avelia Pendolino έχει πιστοποιηθεί από 14 χώρες και περισσότερες από 520 αμαξοστοιχίες έχουν πωληθεί σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία και Κίνα.

Το τρένο Pendolino, τμήμα της σειράς τρένων υψηλής και υπερ-υψηλής ταχύτητας Avelia, αποτελεί μια ευέλικτη και διαλειτουργική λύση σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών για υψηλής ταχύτητας και συμβατικές γραμμές, με ταχύτητα που φτάνει έως και τα 250 χιλ./ώρα.

Ένα από τα πλέον δημοφιλή τρένα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο και με πραγματικά διασυνοριακά χαρακτηριστικά, το Pendolino ενσωματώνει τις τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας της Alstom στο κλάδο των τρένων αυτού του είδους.

Η επιτυχία του προέρχεται πρωτίστως από την αρθρωτότητα και ευελιξία του. Το Pendolino μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε ανάγκη μέσα από διευρυμένη ευελιξία στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, την παροχή ισχύος, το περιτύπωμα και την ανάρτηση.

Επιτρέπει στους επιβάτες να ταξιδεύουν με άνεση, χάρη τις υπηρεσίες εστίασης και στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους για παιδιά, τους ευρύχωρους διαδρόμους και τις κλίμακες επικοινωνίας που προσφέρουν άριστη προσβασιμότητα και άνεση.

Ταυτοχρόνως, τα συστήματα ενημέρωσης επιβατών και τα μεγάλα, πανοραμικού τύπου παράθυρα, προσφέρουν άπλετο φυσικό φως και απρόσκοπτη θέα στους επιβάτες. Η παραγωγή του Pendolino γίνεται κατά κύριο λόγο στο εργοστάσιο της Alstom στη περιοχή του Savigliano στην Ιταλία.

Δείτε επίσης