Το myOAEDlive δίνει τη δυνατότητα σε άνεργους αλλά και επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες του Οργανισμού χωρίς φυσική παρουσία.

Μετά τα ηλεκτρονικά ΚΕΠ, όπου οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται ακόμη και μέσα από βιντεοκλήση, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει μία ακόμη νέα καινοτομία, καθώς από την Τετάρτη τέθηκε σε λειτουργία μία νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να την εξυπηρέτηση όσων έρχονται σε επαφή με τον ΟΑΕΔ.

Πρόκειται για την πλατφόρμα myOAEDlive.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται από στελέχη του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού μέσω βιντεοκλήσης. Δίνεται έτσι η δυνατότητα, κυρίως σε ανέργους αλλά και σε επιχειρήσεις, να έχουν πρόσβαση σε συμβουλευτικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ χωρίς φυσική παρουσία, από το κινητό ή τον υπολογιστή τους.

Η είσοδος στην υπηρεσία γίνεται με κωδικούς Taxisnet. Για να κλείσουν ραντεβού οι χρήστες πρέπει να καταχωρήσουν ονοματεπώνυμο του ενδιαφερόμενου, την ηλεκτρονική διεύθυνση (email), τον αριθμό κινητού τηλεφώνου και τη διεύθυνσή του. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες να κλείσουν ραντεβού και για άλλο φυσικό πρόσωπο.

Κατόπιν, ο ενδιαφερόμενος επιλέγει μέρα και ώρα από το χρονικό εύρος των 90 επόμενων ημερών, από την επόμενη εργάσιμη και μετά. Ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει δύο email επιβεβαίωσης, μία ημέρα πριν από το ραντεβού και ένα ακόμα δύο ώρες πριν από αυτό. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα μεταβολής της ώρας και της ημέρας ή και ακύρωσης του ραντεβού.

Αναλυτικά, οι δύο αρχικά διαθέσιμες υπηρεσίες περιλαμβάνουν:

*Συμβουλευτική προς εγγεγραμμένους ανέργους από εργασιακό σύμβουλο αναζητούντων εργασία για:

  • Αποτύπωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών του
  • Σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης (ΑΣΔ) προς ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας
  • Έκδοση συστατικών σημειωμάτων προς εύρεση εργασίας

*Συμβουλευτική προς επιχειρήσεις από εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών για:

  • Υποβολή αίτησης για προσωπικό χωρίς επιδότηση από τον ΟΑΕΔ (άνοιγμα και περιγραφή θέσεων εργασίας)
  • Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία Νέων Θέσεων Εργασίας
  • Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για διατήρηση των θέσεων εργασίας
  • Ενημέρωση για προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας – πρακτικής άσκησης
  • Ενημέρωση για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Η νέα υπηρεσία δημιουργήθηκε με απόφαση των αρμοδίων υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση, αντίστοιχα, στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για τα ΚΕΠ (myKEPlive) και τις ΔΟΥ (myAADElive). Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε, επίσης, με τη συνεργασία του διοικητή του ΟΑΕΔ Σπύρου Πρωτοψάλτη και του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου και προορίζεται αρχικά να εξυπηρετεί δύο κατηγορίες συναλλαγών με το κοινό:

  • Συμβουλευτικές υπηρεσίες προς εγγεγραμμένους ανέργους, και
  • συμβουλευτικές υπηρεσίες προς επιχειρήσεις.

Τα ΚΕΠ έδειξαν το δρόμο

Είχαν προηγηθεί τα ΚΕΠ όπου με την υπηρεσία του myKEPlive το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε εντάξει στην πλατφόρμα του επιπλέον 41 δήμους και 47 Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Με τις προσθήκες αυτές, το σύνολο των δήμων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανέρχεται σε 137 και το σύνολο των ΚΕΠ σε 180. Επιπλέον, έχουν εκπαιδευτεί για τη συγκεκριμένη υπηρεσία 870 υπάλληλοι των ΚΕΠ.

Πρόκειται για τους Δήμους Αγίας Παρασκευής, Ακτίου Βόνιτσας, Αλίμου, Αμφιλοχίας, Αρριανών, Βελβεντού, Βόρειας Κυνουρίας, Γ. Καραϊσκάκη, Διδυμότειχου, Δωδώνης, Εμμανουήλ Παππά, Εορδαίας, Ερέτριας, Ζίτσας, Ηγουμενίτσας, Καλαβρύτων, Καλαμαριάς, Καλαμάτας, Κατερίνης, Κοζάνης, Λαμιέων, Λαρισαίων, Λεβαδέων, Λοκρών, Μαρκοπούλου, Μεταμόρφωσης, Μονεμβασιάς, Νέας Ζίχνης, Νέστου, Νικ. Σκουφά, Νότιας Κέρκυρας, Νότιου Πηλίου, Ξάνθης, Ξηρομέρου, Παιονίας, Πετρούπολης, Ραφήνας – Πικερμίου, Σιντικής, Στυλίδας, Ύδρας.

Υπενθυμίζεται ότι τα ψηφιακά ραντεβού στα ΚΕΠ διεξάγονται μέσω του myKEPlive.gov.gr. Η υπηρεσία διεκπεραιώνει μέσω βιντεοκλήσης για διαδικασίες υψηλής ζήτησης που αφορούν τέσσερις κατηγορίες υπηρεσιών: 1) Πληροφόρηση – Αίτηση. 2) Εξυπηρέτηση από το δήμο σας. 3) Εξυπηρέτηση πολιτών με Αναπηρία. 4) Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις. Οι ώρες εξυπηρέτησης που μπορούν να επιλέξουν οι πολίτες είναι από τις 08.00 έως τις 14.30.

Μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2020 η υπηρεσία myKEPlive έχει διεκπεραιώσει 3.949 διαδικασίες, όπως αναλυτικά και ανά κατηγορία προκύπτει από τον ακόλουθο πίνακα:

ΜήναςΠληροφόρηση – ΑίτησηΕξυπηρέτηση από το δήμο σαςΕξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρίαΥπηρεσίες προς επιχειρήσειςΣύνολο
Ιούλιος1093636154
Αύγουστος2284875288
Σεπτέμβριος28872210372
Οκτώβριος4841431122660
Νοέμβριος1.70868124622.475
Σύνολο2.817980471053.949

Τέλος, για λόγους περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, οι ώρες που τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών όλης της χώρας παραμένουν ανοιχτά στο κοινό για συναλλαγές με φυσική παρουσία είναι από τις 07.30 έως τις 15.00, ενώ η προσέλευση γίνεται μόνο κατόπιν ραντεβού με το κατά τόπους κατάστημα.

Η ψηφιακή πύλη myAADElive

Το νέο ψηφιακό περιβάλλον που δημιουργήθηκε είναι πραγματικά πρωτοποριακό, καθώς ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να αλλάξει και να μεταμορφώσει ριζικά υπηρεσίες του κράτους, έτσι ώστε να γίνουν φιλικές προς τους πολίτες, και, δυστυχώς, χρειάστηκε η πανδημία για να έρθουν τα πάνω κάτω…

Η συνολική μεταμόρφωση του κράτους είχε ξεκινήσει προ μηνών, με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, όπου το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατάφερε να «συμφιλιώσει» την ΑΑΔΕ με τους πολίτες με τη «ζωντανή» επικοινωνία μέσω τηλεδιάσκεψης. Η καινοτόμος αυτή υπηρεσία προσφέρεται μέσω της ενιαίας ηλεκτρονικής πύλης του Δημοσίου, Gov.gr, στη διεύθυνση myAADElive.gov.gr, και υποστηρίζεται παραγωγικά από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ).Η ψηφιακή πύλη myAADElive είναι το πρώτο βήμα για την εξ αποστάσεως επικοινωνία πολιτών με εκπροσώπους της ΑΑΔΕ αναφορικά με την έκδοση κλειδάριθμου, αλλά και αριθμού υπηρεσιών που αναμένεται να προστεθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα. Με τη νέα υπηρεσία, ακόμα μία διαδικασία μπορεί να γίνεται ψηφιακά, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη οι πολίτες να επισκεφτούν τις κατά τόπους ΔΟΥ, ενώ παραμένει ζωντανή η επικοινωνία και αναβαθμίζεται η εξυπηρέτησή τους.

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»