Μπορεί η νέα χρωμιωμένη μάσκα, το αντίστοιχο φιλέτο που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα πίσω (είναι LED στις πιο πλούσιες εκδόσεις), οι μικρές διαφορές στους προφυλακτήρες και οι νέες ζάντες αλουμινίου, να μην άλλαξαν «ριζικά» το HR-V μετά την τελευταία του ανανέωση, αλλά η εμφάνιση του μικρότερου μέλους των SUV της Honda παραμένει αρκετά επίκαιρη. Η αλήθεια είναι, ότι η αιτία για το τελευταίο facelift ήταν περισσότερο η προσθήκη του νέου 1.5 VTEC Turbo των 182 ίππων, γεγονός που ωφέλησε ολόκληρη τη γκάμα με τις μικρές αλλαγές στη δεύτερη γενιά του HR-V που παρουσιάστηκε πίσω στο 2015.  

Πιστό στην… ατμόσφαιρα

Παρότι η λέξη «ατμοσφαιρικός» τείνει να εξαλειφθεί από τα μηχανικά σύνολα του σήμερα, κάτω από το καπό του HR-V δοκιμής, ο 1.5 i-VTEC με άμεσο ψεκασμό, μεταβαλλόμενο χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 rpm και 155 Nm μέγιστης ροπής στις 4.600 rpm. Παραδοσιακά για ατμοσφαιρικός, χρειάζεται να τον δουλέψεις «ψηλά» για να αναδείξει όλο του το ταλέντο, αλλά ο συνδυασμός με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) με τις 7 προκαθορισμένες σχέσεις στη χειροκίνητη λειτουργία (και αλλαγή σχέσεων από τα paddles πίσω από το τιμόνι), είναι πολύ καλός και τον βοηθάει να «απλώσει» τη δύναμη του (0-100 km/h σε 11,2’’, τελική 187 km/h).

Θετική εικόνα

Στις αστικές μετακινήσεις, απολαμβάνεις την ευκολία χρήσης, την ποιότητα κύλισης, το πρακτικό εσωτερικό και την αθόρυβη λειτουργία της ανάρτηση, που παρότι είναι αρκετά «σφιχτή» απορροφά με ευκολία σχεδόν όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Στη θέση D, υπάρχει ένα σχετικό «lag» στο απότομο πάτημα του δεξιού πεντάλ, αλλά η επιτάχυνση είναι πιο πειστική στη λειτουργία Sport και με τις αλλαγές των 7 σχέσεων να γίνονται πίσω από το τιμόνι (με το όριο αλλαγής να ανεβαίνει στις 6.600 από 6.000 rpm στην προκειμένη περίπτωση), χωρίς ο θόρυβος να είναι υπερβολικά έντονος (μιλώντας με δεδομένα CVT), χάρη και στην καλή ηχομόνωση.

Θετική εικόνα αποκομίζεις και στις πιο «φιδίσιες» διαδρομές, με την ανάρτηση να ισορροπεί πολύ καλά μεταξύ άνετου και δυναμικού. Ελέγχει με αρκετή ακρίβεια τις κινήσεις του αμαξώματος, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά σε κάθε περίπτωση, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές λογικές και τα φρένα αρκετά αποτελεσματικά και ακούραστα. Συνολικά, το HR-V αποδεικνύεται αρκετά πιο ευχάριστο από αυτό που υποδεικνύει ο οικογενειακός και πιο premium χαρακτήρας του.

Σημαντικό και το γεγονός ότι το CVT μπορεί ακόμα και να ρίξει τα επίπεδα κατανάλωσης βενζίνης και εκπομπής ρύπων με λελογισμένη χρήση. Οι μετρήσεις NEDC μιλάνε για μέση κατανάλωση 5,3 l/100 km, έναντι 5,7 στο μηχανικό κιβώτιο και εκπομπές CO2 121 g/km, έναντι 130 g/km στο 6άρι μηχανικό. Με μεικτή χρήση, εμείς είδαμε 7,5 l/100 km μετά το τέλος της δοκιμής.

Χώροι και ανέσεις από ανώτερη κατηγορία

Παρά τα σκληρά πλαστικά, το φινίρισμα, η συναρμογή, ο εξοπλισμός και η γενικότερη ποιότητα παραπέμπουν σε πιο premium υλοποιήσεις. Highlight το touch panel του κλιματισμού, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες παραπέμπουν σε ανώτερη κατηγορία, με το τούνελ μετάδοσης να είναι σχεδόν ανύπαρκτο και να μπορεί να βολευτεί και τρίτος ενήλικας στο πίσω κάθισμα.

Κορυφαίος και ο χώρος αποσκευών με 470 λίτρα (448 με ρεζέρβα ανάγκης) που μπορεί να φτάσει έως τα 1.533 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων. Η πρακτικότητα, χάρη και στα πίσω καθίσματα Magic Seats με τα έδρανα στο διαιρούμενο κάθισμα να ανασηκώνονται με μία κίνηση για φόρτωση ψηλών αντικειμένων, είναι πραγματικά υποδειγματική. Αν εξαιρέσεις το σχετικά δύσκολο στη χρήση infotainment, με την όχι και τόσο καλή απόκριση στην οθόνη αφής, δεν υπάρχει ουσιαστικό παράπονο για το άνετο εσωτερικό του HR-V.

Με το CVT να διατίθεται μόνο στην έκδοση Elegance (υπάρχει και η βασική Comfort με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων), ο εξοπλισμός είναι πραγματικά πολύ πλούσιος και περιλαμβάνει ακόμα και αυτόματο φρενάρισα (City-Break Active System), αλλά και πακέτο υποβοήθησης οδηγού ADAS που περιλαμβάνει Forward Collision Warning, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, έξυπνο περιοριστή ταχύτητας και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας. Και όλα αυτά σε ένα «καλό σε όλα» και «υποδειγματικό σε αρκετά» compact crossover που αδικείται μόνο από την «τσιμπημένη» τιμή του στη συγκεκριμένη έκδοση (από 28.070 ευρώ).

Φωτογραφίες: Δημήτρης Θεοχάρης

Tech Info

HONDA HR-V 1.5 i-VTEC CVT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ: ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.498

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 96(130)/6.600

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 155/4.600

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ CVT 7 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΜXΠXΥ (mm): 4.335 x1.772×1.605

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.610

ΒΑΡΟΣ (kg): 1.251

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 570/1.533

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 187

0-100 km/h: 11,2’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: 6,1/4,8

ΜEΙΚΤΗ: 5,3

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km): 121

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 22.325 ευρώ (28.070 με κιβώτιο CVT, έκδοση Elegance)

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 145,2 ευρώ