Δοκιμάζουμε το Honda Civic e:HEV, το μάχιμο υβριδικό

Το full hybrid νέο Civic, αποτελεί ισχυρή δήλωση ότι το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και το οικολογικό DNA, μπορούν να συμβαδίζουν αρμονικά με το οδηγικό μπρίο

Με περισσότερο από μισό αιώνα πορείας, το Honda Civic έθετε πάντοτε τον πήχη ψηλά στα μικρομεσαία και, μάλιστα, με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο.

Με βαθύ τεχνολογικό υπόβαθρο, ποιότητα, αξιοπιστία, οδηγοκεντρικό DNA και εκδόσεις Type R που αγγίζουν την ψυχή και το μυαλό ακόμα και των πιο σκληροπυρηνικών petrolhead, γράφει όλα αυτά τα χρόνια την ιστορία του με ανεξίτηλο μελάνι.

Αυτήν την ιστορία συνεχίζει η ενδέκατη γενιά Civic, με το λογότυπο e:HEV να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ονομασίας του, αποκαλύπτοντας της πλήρως υβριδική «ψυχή» του.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

H ιαπωνική φίρμα προχωρά με γρήγορους ρυθμούς το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της, παραμένοντας πιστή και στο σκληροπυρηνικό κοινό της με το ολοκαίνουριο Civic Type R των 330 ίππων να είναι προ των πυλών και στη χώρα μας.

αυτοκίνητο, εφημερίδα

Η ενδέκατη γενιά δεν εξηλεκτρίστηκε μόνο, αλλά ανέβηκε και ένα σκαλοπάτι από πλευράς διαστάσεων. Με το μήκος να αγγίζει τα 4.551 mm (+31), το πλάτος τα 1.802 mm (+20), το ύψος τα 1.408 mm (-27) και το μεταξόνιο τα 2.734 mm (+35), το νέο Civic e:HEV τοποθετείται πλέον στα μεσαία οικογενειακά (ό,τι ισχύει δηλαδή και για το νέο C-RV που ανέβηκε κατηγορία).

Το μεγαλύτερο αποτύπωμα, το μακρύ καπό (η βάση της κολώνας Α είναι πιο πίσω τοποθετημένη), οι ρέουσες και πιο καθαρές γραμμές σε σχέση με το παρελθόν, οι μακρόστενοι προβολείς LED, το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο (κατά 18 mm) και το σβήσιμο αλά coupe της οροφής, δημιουργούν από κοντά ένα πραγματικά εντυπωσιακό σύνολο που νιώθουμε ότι το αδικεί ο φωτογραφικός φακός.

αυτοκίνητο, εφημερίδα

Ένα καλαίσθητο 5θυρο coupe (σε liftback αμάξωμα), χωρίς τις «εξάρσεις» που ίσως στο παρελθόν να δίχαζαν ορισμένους, το οποίο ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα ανάμεσα στην πληθώρα των SUV.

Αυτή η δυναμική εικόνα συνεχίζεται και στο ευρύχωρο εσωτερικό. Μινιμαλιστική σχεδίαση, καθαρές γραμμές, μαλακά υλικά, προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια, μία δικτυωτή λωρίδα κατά μήκος του ταμπλό που κρύβει τους αεραγωγούς, εξαιρετική συναρμογή και κορυφαία ποιότητα συνθέτουν ένα premium εσωτερικό.

αυτοκίνητο, εφημερίδα

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός στο μεγαλύτερο μέρος του στις βασικές εκδόσεις (μόνο το ταχύμετρο είναι αναλογικό), ενώ στις πιο πλούσιες είναι πλήρως ψηφιακός 10,2’’. Η οθόνη αφής για το infotainment είναι 9’’ και είναι εύκολη στη χρήση, ενώ φυσικά υποστηρίζονται όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα του νέου Civic e:HEV κρύβεται ένα πλήρως υβριδικό σύστημα που συνδυάζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,05 kWh, δύο compact ηλεκτρικούς κινητήρες κι έναν δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης με σύστημα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Ο θερμικός κινητήρας παίζει κυρίως το ρόλο της γεννήτριας και την κίνηση δίνει κατά κανόνα το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 184 ίππους και 315 Nm μέγιστης ροπής. Αυτή είναι και η μέγιστη απόδοση του συστήματος, ενώ η ισχύς καταλήγει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου σταθερής σχέσης μετάδοσης eCVT (Constant Velocity Transmission). Μόνο όταν οι ταχύτητες είναι υψηλές, ένας συμπλέκτης εμπλέκει απευθείας τον κινητήρα βενζίνης με τους τροχούς. Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη;

Άμεση ροπή, δυνατό τράβηγμα, πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,8’’) και οικονομία καυσίμου για σεμινάριο. Ακόμα και υπό αρκετή πίεση, δεν βλέπεις στο υπολογιστή ταξιδιού κατανάλωση πολύ πάνω από τα 6 l/100 km. Η Honda ανακοινώνει 4,7 l/100 km και εκπομπή CO2 στα 108 g/km, αλλά με χαλαρούς ρυθμούς σε αστικό περιβάλλον που το Civic κινείται αρκετά αθόρυβα και ηλεκτρικά, μπορείς να δεις και κατανάλωση γύρω στο 4!

αυτοκίνητο, εφημερίδα

Σε όλα αυτά προσθέστε μία εξαιρετική κύλιση, ένα στιβαρό και ισορροπημένο πλαίσιο, μία σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, το ακριβές και καλό σε αίσθηση τιμόνι, τα δυνατά φρένα και την υψηλότατη πρόσφυση και σημειώστε χωρίς περιστροφές ότι μιλάμε για ένα από τα πιο καλοστημένα οικογενειακά. Ναι, η τιμή είναι αντικειμενικά υψηλή (από 41.500 χωρίς τις προσφορές που αγγίζουν και τα 2.600 ευρώ), αλλά σε αυτή την περίπτωση ισχύει στην κυριολεξία το ό,τι πληρώνεις παίρνεις…

Ίσως σας ενδιαφέρουν