Pirelli: Ολοκληρώνεται η μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της F1 με τον 22ο αγώνα

Δείτε επίσης

Η μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της Formula 1, ολοκληρώνεται με τον 22ο αγώνα, το Άμπου Ντάμπι Grand Prix, καθώς μετά από δυο αγώνες σε νέους προορισμούς – Κατάρ, Σαουδική Αραβία – η πίστα της Γιας Μαρίνα είναι μια πιο οικεία πρόκληση, μολονότι φέτος, η διαδρομή έχει τροποποιηθεί σημαντικά.

Η Pirelli, βασιζόμενη στις προσομοιώσεις και άλλα στοιχεία, έκανε την ίδια επιλογή γομών με το 2020: η C3 θα είναι η P Zero λευκή/ σκληρή, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη/ μέση και η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη/ μαλακή.

Οι αλλαγές στην πίστα σχεδιάστηκαν με στόχο να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες για προσπέρασμα, αφού έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες διέλευσης και τα πλευρικά φορτία σε κάποιες στροφές.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Παρ όλα αυτά, καθώς η πίστα είναι λεία και η καταπόνηση στα ελαστικά, μέση, όσον αφορά στην φθορά αλλά και στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής παραμόρφωσης, οι τρεις πιο μαλακές γόμες παραμένουν μια βολική επιλογή.

Αναφορικά με τη πίστα, έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στη χάραξη της, καθώς δεν είχαν γίνει ξανά αλλαγές από το 2009 που έκανε το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα.

Στην αρχή του γύρου το σικέιν που βρίσκονταν ανάμεσα στις στροφές 5 και 6 παρακάμπτεται από ευθεία, ενώ το επόμενο πέταλο ήρθε νωρίτερα και διαπλατύνθηκε οπότε η ταχύτητα στην ευθεία που ακολουθεί αυξάνεται.

Έχει γίνει μια ελαφρώς οβάλ στροφή για να αντικαταστήσει το τεχνικό σύμπλεγμα στροφών (11-14) που υπήρχε πριν και προς το τέλος του γύρου οι τέσσερις σφιχτές στροφές στην περίβολο του ξενοδοχείο Γιας Μαρίνα (17-20) διαπλατύνθηκαν και έγιναν ταχύτερες.

Αυτές οι αλλαγές μείωσαν το μήκος της πίστας κατά 273m οπότε ο αγώνας ολοκληρώνεται σε 58 αντί για 55 γύρους, με τους χρόνους αντίστοιχα να μειώνονται κατά περίπου 14 sec στο γύρο.

Ως συνήθως ο αγώνας ξεκινά λίγο πριν το σούρουπο και διεξάγεται με το φως των προβολέων ενώ η θερμοκρασία οδοστρώματος πέφτει γοργά, επηρεάζοντας την απόδοση των ελαστικών.

Το FP2 και οι κατατακτήριες δοκιμές είναι αντιπροσωπευτικές περίοδοι καθώς οι άλλες δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών διεξάγονται με τη ζέστη της ημέρας.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι με την ίδια επιλογή γομών, ήταν αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Την ίδια τακτική επέλεξαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο.

Μόνο τρεις οδηγοί σταμάτησαν πάνω από μια φορά. Για 6η συνεχή χρονιά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, το κέρδισε αυτός που εκκινούσε από την 1η θέση.

Η σεζόν της Formula 2 επίσης ολοκληρώνεται στο Άμπου Ντάμπι. Η επιλογή ελαστικών είναι ίδια με τον προηγούμενο αγώνα στη Τζέντα: η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η P Zero μωβ πολύ μαλακή γόμα είναι διαθέσιμες.

Αυτή θα είναι η πρώτη επίσκεψη της F2 στο Άμπου Ντάμπι από το 2019 οπότε είναι η πρώτη φορά που γίνεται αγώνας εκεί με τις 18αρες ζάντες. Ως συνήθως οι οδηγοί έχουν 6 σετ συνολικά στη διάθεσή τους (τέσσερα σετ μέσης γόμας και δυο σετ πολύ μαλακής γόμας) για χρήση το Σαββατοκύριακο. Τη βδομάδα μετά τον αγώνα γίνονται δοκιμές για την F2 από την Πέμπτη ως το Σάββατο.

Ίσως σας ενδιαφέρουν