Business

Το «ψηφιακό εργοστάσιο» της Eurobank στη Νέα Ιωνία, ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών

Το «ψηφιακό εργοστάσιο» της Eurobank στη Νέα Ιωνία,  ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών
Αρθρογράφος: Γιάννης Χαλκιαδάκης
Από Γιάννης Χαλκιαδάκης

Παρουσιάστηκε το Eurobank Hub στη Νέα Ιωνία, ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων από την διοίκηση της τράπεζας, η οποία επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Data Analytics Platform, αξιοποιώντας το Cloud Computing.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο χώρο 34.000 τετραγωνικών μέτρων, όπου στεγάζονται η διεύθυνση Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες και Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης. επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Data Analytics Platform, αξιοποιώντας το Cloud Computing.

Στη Νέα Ιωνία, απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της τράπεζας. Η Τράπεζα επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (data & analytics).

Ο ρόλος του Technology Hub ήταν κομβικός και κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς διαδραμάτισε ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας που υιοθέτησε η Τράπεζα για όσους από τους εργαζομένους της ήταν εφικτό, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Πρόσφατα, η Τράπεζα ανακοίνωσε και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου, 2022.

Υποδεχόμενος τα ΜΜΕ, ο αν. διευθύνων σύμβουλος, Group COO & Διεθνείς Δραστηριότητες της τράπεζας, Σταύρος Ιωάννου, είπε ότι: «Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Eurobank Hub είναι ο πυρήνας κρίσιμων κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών του Ομίλου, εντός και εκτός συνόρων».

Για να προσθέσει πως: «Δυναμική και διαχρονική είναι φυσικά η επένδυση της Eurobank στην τεχνολογία αιχμής με πρόγραμμα επενδύσεων που υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας. Κομβικός όμως είναι, επίσης διαχρονικά, ο ρόλος των συνεργατών, στελεχών και ομάδων μας που με τα ταλέντα τους, την επαγγελματική αφοσίωση και το ήθος τους, οδηγούν καθημερινά την Eurobank μπροστά, και μας κάνουν πραγματικά υπερήφανους.

Μαζί, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοποριακούς τρόπους συνεργασίας και καινοτόμες λύσεις. Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα, την τραπεζική του αύριο».

Παίρνοντας τον λόγο, ο αν. διευθύνων σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Eurobank, Ανδρέας Αθανασόπουλος, υποστήριξε ότι: «Η σύγκλιση τραπεζών, τεχνολογίας και επιχειρηματικού κόσμου, μας φέρνει μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις του embedded finance.

Όλα αυτά απαιτούν πρωτοπόρα σκέψη και δράση για να στοχεύσουν στην ευημερία κοινωνίας και οικονομίας. Για να γίνουν πράξη όλα τα όμορφα ταξίδια των πελατών, υπάρχουν οι προϋποθέσεις της αρμονικής συνεργασίας end2end πολλαπλών μονάδων της Τράπεζας, όπου όλος ο σχεδιασμός ξεκινά από τον πελάτη και ολοκληρώνεται με τον πελάτη.

Στην Eurobank, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού μετασχηματισμού της Τράπεζας, κάνουμε πράξη αυτές τις φιλοδοξίες στοχεύοντας στους μακροπρόθεσμους πυλώνες της στρατηγικής της τράπεζας , χωρίς όμως να παραβλέπουμε και την αλλαγή της καθημερινότητας των πελατών μας.Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα».

Η παρουσίαση έγινε σταδιακά από τον βοηθό γενικό διευθυντή και επικεφαλής Global Transaction Banking Λευτέρη Βλαχογιάννη, τον γενικό Διευθυντή Retail Banking Ιάκωβο Γιαννακλή, τον γενικό διευθυντή και Group Chief Information Officer Ανέστη Πετρίδη, την βοηθό γενικό διευθυντή και επικεφαλής του Τομέα People Talents της γενικής διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού Γκόλφω Αγαπητού, τον Group Chief Digital Officer Χάρη Μυγδαλη και τον γενικό διευθυντή Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Μιχάλη Βλασταράκη.

Ξεκινήσαμε από το Technology Hub, που είναι η παραγωγή καινοτομίας, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τάσεις σε όλα τα επίπεδα. Αυτή την περίοδο, η Eurobank "τρέχει" ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές.

Ο ρόλος του Technology Hub ήταν κομβικός και κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς διαδραμάτισε ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας που υιοθέτησε η Τράπεζα για όσους από τους εργαζομένους της ήταν εφικτό, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.

Στο Technology Hub αναπτύσσεται, επίσης, το Hotdesking, που έχει υλοποιηθεί ήδη στο Retail Hub του Οργανισμού, στο κτίριο Piraeus Port Plaza, στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα μοντέλο εργασίας που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο, με χρήση του laptop του, να έχει πρόσβαση στις απαραίτητες υποδομές και να εργάζεται σε οποιοδήποτε γραφείο του Hub και γενικότερα της Eurobank.

Κατόπιν παρουσιάστηκε το Digital Factory, που είναι υπεύθυνο για τις απλές αιτήσεις ενός δανείου, ο μικρός χρόνος έγκρισης, ο σχεδιασμός του φυσικού καταστήματος νέας γενιάς, κά. Στη γραμμή παραγωγής βρίσκεται η omnichannel πλατφόρμα της Eurobank, η οποία υλοποιείται από το Digital Factory μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και μια αύξηση συναλλαγών από 200% έως και 500%, προκειμένου να ανταποκριθεί η Τράπεζα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής.

Η ανοδική τάση στις ψηφιακές συναλλαγές είναι έντονη. Μόνο το 2021 οι συναλλαγές μέσω e – Banking και Eurobank Mobile Banking αυξήθηκαν κατά 11% και 55% αντιστοίχως.

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε το Phygital και η μέτρηση αποτελεσμάτων, καθώς οι κεντρικές προτεραιότητες στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Eurobank το 2021, ήταν η καλλιέργεια της Phygital προσέγγισης στην εξυπηρέτηση, το σχεδιασμό και υλοποίηση του e-Banking και του Eurobank Mobile App και του Open Banking, στην ανάπτυξη σύγχρονων μεθοδολογιών, και στον εμπλουτισμό της γκάμας των δυνατοτήτων που διέθεσε ψηφιακά στους πελάτες της.

H Τράπεζα βλέπει, ήδη, να διαμορφώνεται ένα σταθερό σε συμπεριφορά και αυξανόμενο σε πλήθος δυναμικό τμήμα της πελατείας που εκτελεί όλες τις εργασίες και τις συναλλαγές του με την Tράπεζα, ψηφιακά. Σε αυτό το δυναμικό τοπίο επιδιώκει τον ισορροπημένο συνδυασμό μεταξύ της παροχής τεχνολογικών δυνατοτήτων υψηλών προδιαγραφών, με την εξυπηρέτηση του εξειδικευμένου προσωπικού της, όταν το χρειάζεται ο πελάτης.

Μετά, παρουσιάστηκε η Κυβερνοασφάλεια, καθώς η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, συναλλαγών και πληροφοριακών συστημάτων από τις διαρκώς αυξανόμενες και μεταβαλλόμενες απειλές είναι κεντρική προτεραιότητα για την Eurobank και συνδέεται άρρηκτα με την τεχνολογική αναβάθμιση του Ομίλου.

Η ασφάλεια στην ψηφιακή εξυπηρέτηση, είναι καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας αλλά και βιωσιμότητας και αποτελεί πεδίο που είναι πλήρως ενσωματωμένο στη στρατηγική, τη δομή και τη λειτουργία της Τράπεζας σε όλα τα επίπεδα, με κεντρικό στόχο τη θωράκιση της τραπεζικής εξυπηρέτησης στους εξελισσόμενους κινδύνους και την αποτελεσματική άμυνα απέναντι σε τυχαίες ή αθέμιτες απειλές και κάθε μορφή απάτης.

Επόμενη στάση, η διαρκής επιμόρφωση στελεχών, αφού, η Eurobank επενδύει στην παροχή κινήτρων και μέσων για τη διαρκή επιμόρφωση και βελτίωση των εργαζομένων της. Χαρακτηριστικό αυτής της φιλοσοφίας της Τράπεζας είναι ότι, το 2021 η μαθησιακή δραστηριότητα των εργαζομένων υπερδιπλασιάστηκε σε ετήσια βάση.

Η επιμόρφωση αποτελεί κλειδί για την ανάπτυξη των εργαζομένων. Υποστηρίζει την επαγγελματική τους εξέλιξη, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει καθοριστικά στον επιτυχημένο ψηφιακό μετασχηματισμό της Τράπεζας.

Ενδεικτικά η τράπεζα έχει τις πρωτοβουλίες: Digital Accelerator. Τον Απρίλιο του 2021 ξεκίνησε και πλέον ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα που αποτελείται από έξι μαθησιακές διαδρομές, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων (DigComp).

Το LinkedIn Learning, καθώς η Eurobank είναι η μοναδική τράπεζα στην Ελλάδα που έχει δώσει πρόσβαση σε όλο το προσωπικό της στην πλατφόρμα μάθησης LinkedIn Learning, ξεπερνώντας το μέσο όρο των αντίστοιχων δεικτών αναφοράς χρηματοπιστωτικών εταιρειών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Αναφορικά με την ενεργειακή ταυτότητα του κόμβου, σημειώνεται πως έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για τη πιστοποίηση κατά LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) και αναμένεται εντός του έτους η σχετική έγκριση.

Επιπρόσθετα, αυτή την περίοδο, γίνεται αντικατάσταση όλου του συστήματος εξωτερικής σκίασης με 1.600 νέες περσίδες στην πρόσοψη των κτιρίων, που θα συμβάλει και στον περιορισμό των αναγκών ψύξης κατά τη θερινή περίοδο.

Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη μελέτη για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες των κτιρίων του Κόμβου, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών του αναγκών μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

TAGS

Δείτε επίσης