Η Αegean, με σταθερή την αεροπορική ζήτηση, καταγράφει περισσότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019

Οι επιδόσεις της έχουν ξεπεράσει τις προβλέψεις

Στη σταθερή αύξηση της ζήτησης, που κατέγραψε η Αegean το προηγούμενο διάστημα, εστίασε ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, με θέμα τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου του 2022.

Αναφερόμενος στις επιδόσεις του γ’ τριμήνου, σημείωσε ότι έχουν ξεπεράσει τις προβλέψεις της εταιρείας, εξέλιξη που αλλάζει τις προσδοκίες για τα νούμερα του 2022 συνολικά, ενώ σε επίπεδο τριμήνου, η Αegean θα καταγράψει τουλάχιστον ίδια έσοδα και κέρδη σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Συνεχίζοντας, ο κ. Βασιλάκης είπε μεταξύ άλλων, για την ανάκαμψη της Ελλάδας ως προορισμό, επισημαίνοντας ότι, με βάση το Eurocontrol, είναι η μοναδική χώρα που καταγράφει περισσότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019 και σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, είναι η μοναδική χώρα που προσεγγίζει το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα είναι ένας ελκυστικός προορισμός, κάτι που λειτουργεί και ως πλεονέκτημα, καθώς διαπιστώνεται ισχυρή ζήτηση και ως «μειονέκτημα», αφού δημιουργείται μεγάλος ανταγωνισμός.

Ωστόσο, παρά τις υψηλές επιδόσεις της εταιρείας, ο επικεφαλής της Αegean, επισήμανε ότι οι προκλήσεις και το ερωτηματικό παραμένουν για το διάστημα Νοεμβρίου – Ιανουαρίου, τόσο λόγω της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού και της χαμηλής ζήτησης που παραδοσιακά καταγράφεται για την Ελλάδα, όσο και λόγω του γενικότερου οικονομικού περιβάλλοντος που επικρατεί, επηρεάζοντας σημαντικά τις αποφάσεις για ταξίδια.

Ερωτηθείς για τις παραδόσεις των αεροσκαφών της οικογένειας Airbus 320/321 neo, στο πλαίσιο της παραγγελίας των 46 αεροσκαφών που είχε κάνει, ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι καταγράφονται καθυστερήσεις 2-4 μηνών λόγω των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και στη γραμμή παραγωγής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία επρόκειτο να παραλάβει φέτος 12 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 8 μέχρι τον Ιούνιο, κάτι που δεν κατέστη δυνατό και ως εκ τούτου, η Αegean επιχείρησε τελικά με 4 αντί για 8 αεροσκάφη, κατά τη διάρκεια της υψηλής ζήτησης της σεζόν. Τα υπόλοιπα 4 αεροσκάφη θα παραληφθούν μέσα στον Σεπτέμβριο, ενώ αναμένονται ακόμη δύο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Μιλώντας για τη στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου της εταιρείας, τόνισε ότι στον πυρήνα του σχεδιασμού της Αegean θα συνεχίσουν να βρίσκονται η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο Κρήτης, τρεις προορισμοί, που σε συνδυασμό με τα Χανιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των μεγεθών και την ενίσχυση της θέσης της αεροπορικής.

Ολοκληρώνοντας ο επικεφαλής της Αegean, διευκρίνισε πως η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας έγκειται στην ανάπτυξη του δικτύου της, επισημαίνοντας ότι τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα μπορούν και διατηρούν καλύτερη ισορροπία χάρη στον συνδυασμό διεθνούς και εσωτερικής κίνησης.

Όσον αφορά, τη διανομή μερίσματος, ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα για το 2022, παρά τη βελτίωση των κερδών της εταιρείας, και είναι απίθανο να πραγματοποιηθεί διανομή μερίσματος και για το 2023, εκτός κι αν το 2023 αποδειχθεί μια πραγματικά εκπληκτική χρονιά, εκτιμώντας ότι η επόμενη χρήση για διανομή μερίσματος θα είναι το 2024.

Ίσως σας ενδιαφέρουν