Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι και αξιολόγηση στα νοσοκομεία

Οι συνεπείς θα επιβραβεύονται, ενώ για όσους δεν τηρούν την ποιότητα στις υπηρεσίες προβλέπονται σοβαρές κυρώσεις

Σύντομα θα ξεκινήσει η αξιολόγηση όλων των Μονάδων Υγείας της χώρας μέσω του νέου Οργανισμού Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία Α.Ε. (ΟΔΙΠΥ Α.Ε.), ο οποίος αναμένεται να δημιουργηθεί.

Το υπουργείο Υγείας έχει δώσει στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο που προβλέπει όλη τη διαδικασία της αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας, το οποίο προβλέπει αιφνιδιαστικούς ελέγχους στα δημόσια νοσοκομεία και στις ιδιωτικές κλινικές. Θα έχουν προηγηθεί συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία θα πρέπει να τηρούνται στις υπηρεσίες.

Όσοι τα τηρούν θα λαμβάνουν και μπόνους, ενώ με αυστηρές ποινές θα τιμωρούνται οι ασυνεπείς (στις ιδιωτικές κλινικές θα επιβάλλονται πρόστιμα ενώ μπορεί να χάνουν τόσο την άδεια λειτουργίας τους όσο και τη σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ).

Το νομοσχέδιο το οποίο δόθηκε προς δημόσια διαβούλευση, προβλέπει τη δημιουργία του νέου Οργανισμού Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία Α.Ε. (ΟΔΙΠΥ Α.Ε.), ο οποίος θα ελέγχει τόσο τα δημόσια νοσοκομεία όσο και τους ιδιώτες παρόχους που συνεργάζονται με τον ΕΟΠΥΥ.

Συγκεκριμένα, αρμοδιότητες του ΟΔΙΠΥ ΑΕ αποτελούν:

  1. Η καταγραφή των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και η ενημέρωση των πολιτών ως προς την πρόσβασή τους σε αυτές.
  2. Η ανάπτυξη διαδικασιών και προτύπων ποιότητας για τις υπηρεσίες υγείας και τις διοικητικές πρακτικές στα νοσοκομεία ή η υιοθέτηση ήδη υφιστάμενων διαδικασιών και προτύπων.
  3. Η διαμόρφωση διεθνώς αποδεκτών δεικτών αξιολόγησης της ποιότητας των ιατρικών και παρεπόμενων υπηρεσιών φροντίδας της υγείας στα δημόσια νοσοκομεία, για τη διασφάλιση της συγκρισιμότητάς τους με δείκτες άλλων χωρών.
  4. Η αξιολόγηση ως προς την προσαρμογή των υπηρεσιών υγείας στα πρότυπα ποιότητας της περ.
  5. και η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, όπως επίσης, σε περίπτωση σύναψης συμβάσεων από φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας κατόπιν σχετικού αιτήματός τους, η παροχή γνώμης σε ζητήματα αξιολόγησης της ποιότητας παροχής υπηρεσιών.

Ίσως σας ενδιαφέρουν