Έρευνα ΕΕΑ: 3 στους 4 καταναλωτές αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης μετά το Πάσχα

Η έρευνα διεξήχθη στην Περιφέρεια Αττικής το χρονικό διάστημα 16-19 Απριλίου

Την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όλων όσοι έχουν πληγεί από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας καταγράφει έρευνα που έκανε η εταιρεία Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και αφορά στις εκτιμήσεις για το άνοιγμα της αγοράς αλλά και για τις συνέπειες της ύφεσης.

Η έρευνα διεξήχθη στην Περιφέρεια Αττικής το χρονικό διάστημα 16 – 19 Απριλίου 2021, με δείγμα 1.023 ενηλίκους από τον γενικό πληθυσμό.

Ορισμένα από τα πιο αξιοσημείωτα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα εξής:

– Η απόφαση να ανοίξουν τα καταστήματα επικροτείται από 8 στους 10 καταναλωτές της Περιφέρειας Αττικής. Πάνω από τους μισούς έχουν ήδη επισκεφθεί ή σκοπεύουν («Σίγουρα» ή «Μάλλον») να επισκεφθούν, μέσα στις επόμενες ημέρες κάποιο κατάστημα, από όσα άνοιξαν πρόσφατα.

– Οι 3 στους 4 (73%) αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, το άνοιγμα της εστίασης αποτελεί επιθυμία μεγάλου τμήματος της κοινωνίας.

– Μεταξύ αυτών που έχουν πληγεί οικονομικά περισσότερο, την περίοδο της πανδημίας, περιλαμβάνονται οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες.

Ειδικότερα:

– Tο 44% βρίσκεται με προσωπικές ή οικογενειακές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις που έχει καθυστερήσει την πληρωμή τους (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον γενικό πληθυσμό της Αττικής είναι 21%),

– Tο 34% έχει επαγγελματικές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε καθυστέρηση,

– Tο 56% ανησυχεί για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του τους επόμενους 6 μήνες,

– Tο 15% από όσους απασχολούν εργαζομένους θεωρεί «Σίγουρα» υπαρκτό το ενδεχόμενο απολύσεων – και άλλο ένα 25% απαντά «Μάλλον»,

– Η έρευνα επίσης δείχνει την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όλων όσων έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 50% των συμμετεχόντων αξιολογεί θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων – καταστημάτων – επαγγελματιών, όμως το 44% απαντά αρνητικά επιθυμώντας (προφανώς) μεγαλύτερη ενίσχυση.

– Για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ με το οποίο θα στηριχθεί η εστίαση, αν και αποτυπώνεται με θετικό ισοζύγιο στις απόψεις της κοινής γνώμης, ο ένας στους τέσσερις δεν το γνωρίζει ή/και δεν παίρνει θέση.

– Όπως επίσης προκύπτει από την έρευνα, το ποσοστό όσων αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων διατηρείται υψηλό: οι 6 στους 10 από όσους χρησιμοποιούν το ίντερνετ. Η υψηλή, σύμφωνα με τα στοιχεία, αξιοποίηση του διαδικτύου, των e-shop και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής παραγγελίας αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 6 στους 10 (58%) αξιολογούν σήμερα θετικά τις μεθόδους click away και click in shop (ως λύσεις ανάγκης)

Δήλωση

Ίσως σας ενδιαφέρουν