Facebook: Καταργεί τις διαφημίσεις ευαίσθητου περιεχομένου

Οι επικριτές επισημαίνουν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις μπορούν να οδηγήσουν σε αποκλεισμό ή στοχοποίηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων

Νέες αλλαγές έρχονται μετά την ανακοίνωση της μετονομασίας του Facebook Inc σε ”Meta”. Έτσι λοιπόν, από τις αρχές του νέου έτους, οι διαφημιστές που προβάλλουν καταχωρήσεις στο Facebook δε θα είναι εφικτό να στοχεύουν χρήστες με βάση λέξεις-κλειδιά που αφορούν ευαίσθητα θέματα, όπως η φυλή, η θρησκεία ή ο σεξουαλικός προσανατολισμός.

Η Meta Platforms, όπως μετονομάστηκε πρόσφατα η Facebook Inc., αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τις διαδικτυακές διαφημιστικές καμπάνιες, ωστόσο επικρίνεται πολύ συχνά για τη στόχευση διαφημιστικών καταχωρήσεων με βάση τη συμπεριφορά του χρήστη.

Οι επικριτές επισημαίνουν ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις μπορούν να οδηγήσουν σε αποκλεισμό ή στοχοποίηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

Το 2019, η εταιρεία δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε αλλαγές στη διαφημιστική πλατφρόμα της, όταν αποκαλύφθηκε ότι ορισμένες διαφημίσεις εξαιρούσαν τους μαύρους και άλλες κοινωνικές ομάδες από αγγελίες σπιτιών.

Με ανάρτησή της σε εταιρικό ιστολόγιο, η Facebook έδωσε μερικά παραδείγματα στόχευσης που δεν θα επιτρέπονται από τις 19 Ιανουαρίου, όπως οι όροι «κουλτούρα LGBT», «εβραϊκές γιορτές», «Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη» και «ευαισθητοποίηση για τον καρκίνο του πνεύμονα». Η εταιρεία αποσύρει επίσης τη δυνατότητα στόχευσης με βάση τις πολιτικές πεποιθήσεις ή κοινωνικά θέματα.

«Ειδικοί μάς έχουν εκφράσει την ανησυχία τους ότι αυτές οι επιλογές στόχευσης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με τρόπο που οδηγεί σε αρνητικές εμπειρίες για άτομα σε ομάδες που υποεκπροσωπούνται» δήλωσε ο Γκράαμ Μαντ, αντιπρόεδρος της Meta αρμόδιος για τις διαφημίσεις.

Οι στοχευμένες διαφημίσεις, επισημαίνει το Reuters, χρησιμοποιούνται ευρέως σε πολιτικές εκστρατείες, από επιχειρήσεις, αλλά και από οργανώσεις που προωθούν κοινωνικά θέματα.

Ίσως σας ενδιαφέρουν