mAigov: Πως λειτουργεί ο «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr

«Είναι το πρώτο βήμα. Επόμενο βήμα από τη νέα χρονιά θα είναι να πούμε στον προσωπικό βοηθό να κάνει πράγματα για εμάς», λέει ο Δ. Παπαστεργίου

Ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός» -«mAigov» Τεχνητής Νοημοσύνης είναι γεγονός εδώ και λίγες μέρες στο gov.gr.

Ο «Ψηφιακός Βοηθός» ήρθε για να διευκολύνει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των πολιτών, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας τη διάδρασή τους με το Δημόσιο Τομέα.

Ειδικότερα, με στόχο την περαιτέρω ψηφιοποίηση του κράτους και του Δημοσίου, τη συρρίκνωση της γραφειοκρατίας αλλά και την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης λανσάρει τον ψηφιακό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης του gov.gr, μέσω του οποίοι οι πολίτες θα μπορούν να διευκολύνουν την αλληλεπίδρασή τους με το Δημόσιο.

«Ο ψηφιακός βοηθός (mAigov) έρχεται βοηθήσει τον πολίτη να βρει αυτό που ψάχνει γρήγορα και εύκολα», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στο MEGA την Δευτέρα (18/12).

«Αφού εισέλθουμε κανονικά στο «gov.gr» και μεταφερθούμε στην αντίστοιχη ιστοσελίδα του ‘’mAigov’’, μπορούμε είτε φωνητικά είτε πληκτρολογώντας, να ζητήσουμε από τον ψηφιακό βοηθό οδηγίες για όποια συναλλαγή θέλουμε να κάνουμε με το Δημόσιο», ανέφερε επίσης ο κ. Παπαστεργίου και συμπλήρωσε:

«Θα βρει την απάντηση, θα μας καθοδηγήσει βήμα βήμα για το πρέπει να κάνουμε, θα μας δώσει και το σχετικό link».

Σημειώνεται, παράλληλα, ότι σε ερωτήσεις που ο βοηθός δεν γνωρίζει την απάντηση, είτε ζητά διευκρινήσεις, είτε τονίζει ότι δεν μπορεί να βοηθήσει.

«Είναι το πρώτο βήμα. Επόμενο βήμα από τη νέα χρονιά θα είναι να πούμε στον προσωπικό βοηθό να κάνει πράγματα για εμάς», ανέφερε σχετικά ο κ. Παπαστεργίου.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο πως λειτουργεί πρακτικά ο «Ψηφιακός Βοηθός»:






Πως μπορεί να μάς εξυπηρετήσει ο «Ψηφιακός Βοηθός»

Σημειώνεται, πως οι πολίτες μπορούν να συνομιλήσουν με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από το κινητό τους τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.

Η αναζήτηση πραγματοποιείται στις -έως σήμερα- 1610 υπηρεσίες του gov.gr και τις 3270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS».

Επισημαίνεται ότι το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται.

Λαμβάνει υπόψη την αρχική ερώτηση και διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.

Το mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό.

O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία.

Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον τελικό χρήστη, αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing).

Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

Ίσως σας ενδιαφέρουν