Μία ώρα κάθε μέρα στο τιμόνι μας στοιχίζει 10 ευρώ: Συγκοινωνιολόγος εξηγεί τι συμβαίνει με το μποτιλιάρισμα

Για μια διαδρομή 40 λεπτών υπό κανονικές συνθήκες, όταν έχει απεργία ένας οδηγός θα χρειαστεί 60 λεπτά από τον χρόνο του – «Δεν υπάρχει θεραπεία», λέει ο συγκοινωνιολόγος

Καθημερινά περνάμε μία ώρα από τον χρόνο μας μέσα στο αυτοκίνητο και τυπικά αυτό μας στοιχίζει δέκα ευρώ, τονίζει συγκοινωνιολόγος με αφορμή τις τεράστιες ουρές με ΙΧ, που καταγράφονται σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, κυρίως στις ώρες αιχμής.

«Η πραγματικότητα είναι η εξής: Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Απ’ αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, καθηγητής ΕΜΠ, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Ο κ. Κεπαπτσόγλου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας», με τον Θάνο Σιαφάκα, για τις συνέπειες της απεργιακής κινητοποίησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εξήγησε τι ισχύει με το μποτιλιάρισμα στους δρόμους.

«Όταν τα δημόσια μέσα δεν λειτουργούν, κάποιοι δεν θα πάνε στη δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους, με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή τη ζήτηση για μετακίνηση», συνέχισε ο κ. Κεπαπτσόγλου.

Για μια διαδρομή 40 λεπτών υπό κανονικές συνθήκες, σήμερα ένας οδηγός θα χρειαστεί 60 λεπτά από τον χρόνο του, δηλαδή 20 περισσότερα.

«Σήμερα επιβαρύνεται ο χρόνος κατά ένα 20%-30% την ώρα αιχμής, η οποία προφανώς τραβάει, καθώς έχουν επεκταθεί οι ώρες αιχμής λόγω της απεργίας. Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση η Λεωφόρος Κηφισίας, το ποτάμι, η Λεωφόρος Αθηνών, οι οδικοί άξονες Βορρά-Νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση από τα προάστια. Το ποτάμι έχει πρόσθετο φόρτο λόγω της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, διότι είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά, η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό», συμπλήρωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου.

«Θεραπεία» στο πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους δεν υπάρχει, υποστήριξε, καθώς, όπως είπε, «δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση ΜΜΜ».

Ειδικά όσον αφορά το ποτάμι, σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, ακόμα και δύο λωρίδες να προστεθούν δεξιά και αριστερά, στην ίδια κατάσταση θα είναι, και ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου.

«Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορείς να κάνεις μαγικά όταν έχεις τόσο πολλά αυτοκίνητα… Περνάμε τουλάχιστον μία ώρα της ημέρας στο αυτοκίνητό μας, με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, οπότε ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητό του», είπε χαρακτηριστικά.

Ίσως σας ενδιαφέρουν