Μυτιλήνη: Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Ψηφιακού Σχολείου Γεωπάρκων 2020

Αποτελεί την ετήσια οργάνωση του Διεθνούς Σχολείου Γεωπάρκων που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη Λέσβο

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Ψηφιακού Σχολείου Γεωπάρκων 2020 με θέμα «UNESCO Global Geoparks: Territories of Resilience- Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO περιοχές που αντέχουν» που πραγματοποιήθηκε μέσω ψηφιακής πλατφόρμας με συντονιστή το Γεωπάρκο Λέσβου.

Το Ψηφιακό Σχολείο Γεωπάρκων αποτελεί την ετήσια οργάνωση του Διεθνούς Σχολείου Γεωπάρκων που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη Λέσβο, η οποία φέτος, λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά. Συνδιοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου- Τμήμα Γεωγραφίας, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, την UNESCO και το Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων είχε δε την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Επιστημονικός υπεύθυνος του Διεθνούς Σχολείου Γεωπάρκων ήταν ο καθηγητής Νικόλαος Ζούρος, Διευθυντής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και Πρόεδρος του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων.

Όπως λέει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο κ. Ζούρος, «στο Θερινό Σχολείο συμμετείχαν 134 διευθυντές και στελέχη Γεωπάρκων, επιστημονικοί φορείς και φορείς της αυτοδιοίκησης που συνεργάζονται με γεωπάρκα, ερευνητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές από 42 χώρες από όλο τον κόσμο (Αγγλία, Αυστραλία, Βέλγιο, Βιετνάμ, Βραζιλία, Γαλλία, Ελλάδα, Ζάμπια, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ινδία, Ινδονησία, Ιράκ, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κίνα, Κολομβία, Κονγκό, Κύπρος, Λευκορωσία, Λουξεμβούργο, Μαλαισία, Μαρόκο, Μεξικό, Μιανμάρ, Μποτσουάνα, Νέα Ζηλανδία, Νεπάλ, Ολλανδία, Ουγκάντα, Ουρουγουάη, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, Ταϊλάνδη, Τανζανία, Τουρκία, Φιλιππίνες, Φινλανδία, Χιλή).

Στην έναρξη του Ψηφιακού Σχολείου πραγματοποιήθηκε χαιρετισμός από την δρ Κουζηνία Κατραμάδου, εμπ. πρεσβευτής σύμβουλος Α’, διευθύντρια του Γραφείου Γενικής Γραμματείας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής. Συμμετείχαν επίσης 40 διακεκριμένοι εισηγητές από Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα και επιφανείς επιστήμονες γεωπάρκων από όλο τον κόσμο.

«Το Θερινό Σχολείο επικεντρώθηκε στο ζήτημα της αξιοποίησης των Γεωπάρκων αλλά των πλεονεκτημάτων που απορρέουν για την τοπική κοινωνία ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια καταστροφών ή επιδημιών όπως η πρόσφατη επιδημία COVID-19. Παράλληλα συζητήθηκαν θέματα οργάνωσης, ανάπτυξης, διοίκησης, εκπαίδευσης, προώθησης των ποιοτικών παραδοσιακών προϊόντων» σημειώνει ο κ. Ζούρος.

Και καταλήγει «Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την λειτουργία του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων καθώς και των τοπικών περιφερειακών δικτύων του στην Ευρώπη, την Ασία και τη Λατινική Αμερική και Καραϊβική, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια για την δημιουργία νέων Γεωπάρκων».

Κατά τη διάρκεια του Ψηφιακού Σχολείου οργανώθηκαν ειδικές παρουσιάσεις από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους, οι οποίες πρόβαλαν τη Λέσβο σε όλο τον κόσμο και διαφήμισαν με τον καλύτερο τρόπο το νησί μας ως μοναδικός προορισμός για την συμμετοχή σε δραστηριότητες της φύσης και δράσεων εναλλακτικού τουρισμού.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό την προστατευόμενη περιοχή του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, την ειδική δραστηριότητα θαλάσσιας περιήγησης στο Θαλάσσιο Πάρκο Νησιώπης, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα εντυπωσιακά γεωλογικά μνημεία της Λέσβου.

Το Ψηφιακό Σχολείο Γεωπάρκων γνώρισε πολύ μεγάλη δημοσιότητα καθώς οι συμμετέχοντες ενημέρωναν συνεχώς μέσω μηνυμάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις εργασίες του σχολείου και τη Λέσβο ενώ πλούσιο φωτογραφικό υλικό ταξίδεψε σε πολλές χώρες του κόσμου.

Ίσως σας ενδιαφέρουν