«Παγωμένη» η αγορά παρά το click away

Καταστηματάρχες μιλούν στη «Βραδυνή της Κυριακής» και τον Φάνη Καραμπατσάκη για τη νέα μέθοδο, η οποία όμως δεν αποδίδει, τουλάχιστον στην ένδυση και την υπόδηση

Στο κέντρο της Αθήνας η πλειονότητα των καταστημάτων δεν άνοιξε θεωρώντας εκ των προτέρων μάταιη την εξ αποστάσεως αγοραπωλησία, ενώ οι καταναλωτές ήταν ελάχιστοι.

Δώρον άδωρον θεωρούν οι περισσότεροι καταστηματάρχες το λεγόμενο click away που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, κυρίως στα είδη ένδυσης – υπόδησης, και σχεδόν τίποτα σε όσα καταστήματα δεν είχαν από πριν έτοιμο και ψηφιακό.

Στην ουσία –όπως λένε όλοι οι παράγοντες της αγοράς– είναι μία παραλλαγή του ηλεκτρονικού εμπορίου για την αποσυμφόρηση των ταχυμεταφορών, αφού οι καταναλωτές αναλαμβάνουν οι ίδιοι την παραλαβή του προϊόντος.

Λιγότερες από 2 στις 10 επιχειρήσεις λειτουργούν on-line κατάστημα, και κάποιες από αυτές δεν διαθέτουν την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, ούτε εξειδικευμένο προσωπικό, με αποτέλεσμα η διαδικασία να καθίσταται μη παραγωγική.

Η έναρξη λειτουργίας της νέας μεθόδου πριν από μία εβδομάδα, βρήκε τις μικρές επιχειρήσεις που επιχείρησαν να ανοίξουν, να προσπαθούν να επιλύσουν στοιχειώδη λειτουργικά προβλήματα.

Οι εργαζόμενοι σε αυτές παραμένουν σε αναστολή εργασίας και οι ίδιοι οι καταστηματάρχες προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τις λιγοστές, για την ώρα, παραγγελίες. Άλλες –ακόμη και μεγαλύτερες εμπορικές επιχειρήσεις– δεν άνοιξαν καν κρίνοντας εκ των προτέρων αναποτελεσματικό το σύστημα, και άλλες προσπάθησαν με διάφορους αυτοσχέδιους τρόπους να το λειτουργήσουν.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις βιντεοκλήσεων μεταξύ πελατών και εμπόρων, οι οποίοι τους έδειχναν με αυτόν τον τρόπο τα εμπορεύματα, την ώρα που άλλοι –χωρίς eshop– έκαναν τις βιτρίνες τους να μοιάζουν περισσότερο με πάγκους λαϊκής αφού στοίβαζαν το ένα προϊόν πάνω στο άλλο, ώστε να φαίνονται όλα εκεί.

Στο κέντρο της Αθήνας η πλειονότητα των καταστημάτων δεν άνοιξε, ενώ οι καταναλωτές ήταν ελάχιστοι. Μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρήθηκε στις συνοικιακές αγορές, όπου υπήρξαν και κάποιες παρασπονδίες, με τους καταστηματάρχες να επιτρέπουν τη δοκιμή ρούχων και παπουτσιών από τους πελάτες προτού τα αγοράσουν.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: Περιμένω ένα θαύμα

Ίσως σας ενδιαφέρουν