«Συμβιώνοντας με τον κορωνοϊό» και στα σχολεία: Πρώτο κουδούνι χωρίς μάσκες και τεστ… αλλά με 6 αλλαγές

Μοντέλο κανονικότητας και στα σχολεία, εκτός αν αλλάξει δραματικά η επιδημιολογική εικόνα της χώρας μέχρι το πρώτο κουδούνι – «Κλειδώνουν» οι αποφάσεις στη σημερινή σύσκεψη των ειδικών – Ποιες μεταρρυθμίσεις και καινοτομίες παίρνουν σειρά

Η πολιτική «συμβιώνοντας με τον κορωνοϊό» αναμένεται να ακολουθηθεί για το άνοιγμα των σχολείων το φετινό Σεπτέμβριο, που σημαίνει πως οι μαθητές – με βάση το επικρατέστερο έως τώρα σενάριο – θα επιστρέψουν στα θρανία δίχως περιοριστικά μέτρα, αλλά έχοντας ως «μπούσουλα» την ατομική ευθύνη.

Μόλις δύο εβδομάδες έχουν απομείνει για την επαναλειτουργία των σχολείων στη χώρα, συνεπώς οι συζητήσεις σε κυβέρνηση, υπουργείο και Επιτροπή σχετικά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν πάρει «φωτιά».

Η νέα σχολική χρονιά, όπως όλα δείχνουν, θα επιστρέψει στην κανονικότητα, χωρίς κάποιο περιοριστικό μέτρο. Οι επαφές των υπουργείων Υγείας και Παιδείας είναι διαρκείς και το επικρατέστερο σενάριο για την ώρα δεν έχει ως υποχρεωτικές τις μάσκες, αλλά ούτε και τα εβδομαδιαία self test στους μαθητές.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

H ανατροπή θα γίνει μόνο αν υπάρξει ένα νέο στέλεχος του ιού το οποίο θα επιφέρει έξαρση των κρουσμάτων και κυρίως άνοδο των σκληρών δεικτών, δηλαδή τις νοσηλείες και τους θανάτους.

Η χρήση και των δύο παραπάνω προστατευτικών μέτρων, ωστόσο, θα εναπόκειται στην ατομική ευθύνη μαθητή και δασκάλου.

Μάλιστα, σήμερα, Τρίτη θα πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση της Επιτροπής των ειδικών, με τις σχετικές αποφάσεις να «κλειδώνουν» και έτσι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να προετοιμάζονται για μία σχολική χρονιά σε… μοντέλο κανονικότητας.

Να σημειωθεί δε όπως διαπιστώνουν τις τελευταίες εβδομάδες οι ειδικοί, η επιδημία βρίσκεται σε ύφεση. Το μαρτυρούν τα περίπου 56.000 κρούσματα κορωνοϊού που καταγράφονται σε εβδομαδιαία βάση και βαίνουν συνεχώς μειούμενα. Αλλά και τα σοβαρά περιστατικά της λοίμωξης, που αφορούν πλέον κυρίως άτομα ηλικίας άνω των 75 χρόνων ή με υποκείμενες παθήσεις. Είναι ενδεικτικό ότι στα νοσοκομεία νοσηλεύονται πλέον περίπου1.435 ασθενείς με covid-19, εκ των οποίων οι 335 σε Μονάδες.

«Έχουμε δύο εβδομάδες ακόμα να ανοίξουν τα σχολεία. Είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας. Η λογική, η οποία έχουμε είναι ότι στο πλαίσια που προσπαθούμε να μην έχουμε μέτρα τα οποία δεν χρειάζονται ή μέτρα υποχρεωτικότητας, αυτό να είναι και το μοντέλο στα σχολεία. Οπότε κατά βάση θέλουμε τα σχολεία να είναι πολύ κοντά στην κανονικότητα», ανέφερε από την πλευρά του ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης.

«Θεωρούμε ότι πια έχουμε φύγει από τα τεστ όπως τα είχαμε ζήσει ως τώρα, που ήταν τα συνεχόμενα τεστ», είπε ο κ. Πλεύρης προσθέτοντας: «Πρέπει να είναι στοχευμένα και στα σχολεία, καθώς δεν έχουνε το νόημα, το οποίο είχανε την προηγούμενη περίοδο. Η μάσκα αντίστοιχα συνολικά -δεν λέω μόνο για τα σχολεία- περισσότερο θέλουμε να έχει μία κατεύθυνση σύστασης, εκτός από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα νοσοκομεία που έχουμε πει ξεκάθαρα ότι εκεί πέρα υπάρχει υποχρεωτικότητα».

«Η πανδημία βέβαια είναι ένα δυναμικό φαινόμενο, οπότε αν χρειαστεί θα προσαρμοζόμαστε», διευκρίνισε, επισημαίνοντας πως σε γενικές γραμμές «δεν θέλουμε να επανέλθει η υποχρεωτικότητα στη μάσκα, αλλά θα δούμε την πορεία πως πηγαίνει και τι μας έδειξε το καλοκαίρι. Γιατί με αυτό το γνώμονα λειτουργούμε».

Οι σημαντικές καινοτομίες και οι μεταρρυθμίσεις

Με έξι βασικές αλλαγές αναμένεται να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στις 12 Σεπτεμβρίου, σηματοδώντας μία νέα σχολική χρονιά με σημαντικές καινοτομίες.

Συγκεκριμένα:

α) σχεδόν 8.600 νέοι, μόνιμοι διορισμοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή. Συνολικά υλοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί μέσα σε 2 χρόνια, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση.

β) Επέκταση ολοήμερου σχολείου:

– Το ολοήμερο Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.

– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).

– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.

– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Παράλληλα, έχουν υλοποιηθεί οι εξής μεταρρυθμίσεις:

-Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.

-Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.

-Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.

-Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

-166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζονται και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.

-Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.

-Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.

-Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

-Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: ένα πραγματικό ψηφιακό άλμα, σε εκπαίδευση, διαδικασίες και δράσεις.

-Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.

-Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.

-Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

-Για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση:

-διορίστηκαν περί τις 6.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ στην ιστορία της χώρας, και δημιουργήσαμε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία.

-εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.

Ίσως σας ενδιαφέρουν