Τι αλλάζει με τις Πανελλήνιες εξετάσεις – Έρχεται το ψηφιακό φροντιστήριο

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την ίδρυση των μη κρατικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα, καθώς την Παρασκευή (8/3/24) τίθεται προς ψήφιση στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Την ίδια ημέρα μάλιστα προγραμματίζεται νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης έθεσαν ζήτημα αντισυνταγματικότητας και ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου.

{“@context”:”http://schema.org”,”@type”:”VideoObject”,”name”:”Μη Κρατικά ΑΕΙ: Αντίστροφη μέτρηση για την ψήφιση του νομοσχεδίου”,”description”:”Στην τελική ευθεία η ψήφιση του νομοσχεδίου για την ίδρυση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ενώ μαίνεται η πολιτική αντιπαράθεση.”,”thumbnailUrl”:”https://i3thumbs.glomex.com/dC1ibGR0ajQzcm5xejUvMjAyNC8wMy8wNC8xMS80N18zNl82NWU1YjRkODY3ZTE4LmpwZw==/profile:player-960×540″,”duration”:”PT1M51S”,”uploadDate”:”2024-03-04T11:49:31.000Z”,”contentUrl”:”https://video-websearch-indexing.mes.glomex.cloud/0e203e/v-czkspkfqlb8p.mp4″,”embedUrl”:”https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=40599v17l28y0qoz&playlistId=v-czkspkfqlb8p”,”provider”:{“@type”:”Organization”,”name”:”glomex GmbH”,”logo”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”https://player.glomex.com/[email protected]”,”width”:136,”height”:146}}}

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Τι αλλάζει στις Πανελλήνιες εξετάσεις

Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΑΝΤ1, η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε νέου τύπου Πανελλήνιες εξετάσεις. Όπως επισημαίνεται, στο εξής οι μαθητές δεν θα κρίνονται μόνο από τέσσερα διαγωνίσματα αλλά θα προσμετρώνται και οι συνολικές τους επιδόσεις από το Λύκειο.

Επίσης, στις επιπλέον αλλαγές στον χώρο της Παιδείας, προβλέπονται:

-νέα πολλαπλά βιβλία,
-διαδραστικοί πίνακες και ψηφιακό φροντιστήριο
-καθιέρωση κατώτατου ορίου εισαγωγής μέσω πανελληνίων και στα μη κρατικά όπως και στα δημόσια πανεπιστήμια

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

1 δις ευρώ η χρηματοδότηση των δημοσίων ΑΕΙ- Αυστηρά κριτήρια για τη λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων
Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε με πάνω από 1.500 σχόλια τα οποία θα ληφθούν υπόψη προκειμένου για τη βελτίωση του νομοσχεδίου, χωρίς να υπάρξει παρέκκλιση από τη βασική γραμμή
Το 70% του νομοσχεδίου αφορά στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Στο πλαίσιο αυτό, παρέχονται ελευθερίες στα δημόσια ΑΕΙ και η χρηματοδότησή τους μέσα από τον προϋπολογισμό, το Ταμείο Ανάκαμψης και έκτακτες ενισχύσεις θα φτάσει το 1 δισ. ευρώ.

Για την ίδρυση, μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ στην Ελλάδα, έχουν τεθεί τα εξής κριτήρια:

-Κάθε παράρτημα πρέπει να διαθέτει κατ΄ ελάχιστο τρεις Σχολές, με ένα τουλάχιστον πρόγραμμα πρώτου κύκλου σπουδών η καθεμία.

-Να προσφέρει για κάθε σχολή τουλάχιστον ένα πρόγραμμα πρώτου κύκλου σπουδών, που διαθέτει αξιολόγηση και πιστοποίηση στο πλαίσιο της χώρας προέλευσης και στη συνέχεια πιστοποιείται από την ΕΘΑΑΕ.

-Να διαθέτει το προβλεπόμενο διδακτικό προσωπικό, το διοικητικό και τεχνικό προσωπικό που εξασφαλίζει τη γραμματειακή οργάνωση, τον οργανωτικό σχεδιασμό, την αρτιότητα των εγκαταστάσεων.

-Η εγκατάσταση πρέπει να είναι αυτοτελής με κατάλληλες κτιριακές υποδομές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό, με πρόβλεψη και για δευτερογενείς εγκαταστάσεις εντός του ίδιου νομού.

-Να επαρκεί για τη διδασκαλία και μελέτη των φοιτητών, να διαθέτει λειτουργική βιβλιοθήκη, χώρους εργαστηρίων και έρευνας ανάλογα με τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών, καθώς και οπτικοακουστικά μέσα και εξοπλισμένη αίθουσα πολυμέσων με πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Όλα τα Πανεπιστήμια (δημόσια και μη κρατικά) αξιολογούνται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η άδεια χορηγείται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν έγκρισης και γνώμης από την ΕΘΑΑΕ και τον ΕΟΠΠΕΠ, αντίστοιχα.

Ίσως σας ενδιαφέρουν