3αλφα-Αφοί Κ. Καραγεωργίου: Με νέα προϊόντα, επενδύσεις και ενίσχυση εξαγωγών

Δείτε επίσης

Για την ανανέωση της εικόνας της 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, τοποθετώντας την ακόμα περισσότερο στην ηγετική θέση που έχει στην κατηγορία, έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Aγης Καραγεωργίου, κατά την ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους.

«Παρά στις δύσκολες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, η εταιρεία μας κατάφερε το 2020 να ενισχύσει σημαντικά τα οικονομικά της μεγέθη», είπε ο κ. Καραγεωργίου.

Σύμφωνα με τον ίδιο: «Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 27,97 εκατ. ευρώ από 23,69 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένες κατά 18,1%, με τα μικτά κέρδη να φτάνουν στα 8 εκατ. ευρώ από 6,68 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 19,8%.

Το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 28,6% αυξημένο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε βάθος πενταετίας (2016-2020), αντικατοπτρίζοντας την στρατηγική απόφαση της διοίκησης για στροφή σε προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 3,68 εκατ. ευρώ έναντι 1,68 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, αυξημένα κατά 118%».

Όσον αφορά το περιθώριο EBITDA, σημείωσε πως: «Ενισχύθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες περίπου και ανήλθε σε 13,2% από 7,1% το 2019.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,96 εκατ. ευρώ έναντι 999.000 ευρώ της χρήσης 31/12/2019 ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 2,25 εκατ. ευρώ έναντι 415.000 ευρώ την προηγούμενη χρήση».

Κατόπιν, μιλώντας για το επενδυτικό πρόγραμμα, ο επικεφαλής της 3αλφα, διευκρίνισε πως η εταιρεία εντός του 2020 υλοποίησε περίπου το 50% της επένδυσης τεχνολογικού εκσυγχρονισμού «Ψηφιακό ‘Αλμα». λέγοντας ότι:

«Με τον εκσυγχρονισμό της νέας σύγχρονης συσκευαστικής μηχανής και την ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής με ανιχνευτή μετάλλων, αυτόματη ζύγιση, μηχανή εγκιβωτισμού και παράλληλο εκσυγχρονισμό των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού δαπάνης 1,114 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση θα επιφέρει αύξηση της παραγωγικότητας και θα επιτρέψει την παραγωγή νέων συσκευασιών, που θα ανανεώσουν την εικόνα της εταιρείας τοποθετώντας την ακόμα περισσότερο στην ηγετική θέση που έχει στην κατηγορία.

Πλέον, η νέα υπερσύγχρονη μηχανή συσκευασίας, συμβάλλει στη μείωση της χρήσης του πλαστικού κατά 14 τόνους τον χρόνο, προάγοντας το πλάνο της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη.

Παράλληλα, για το 2022 προγραμματίζουμε την υλοποίηση μίας, αντίστοιχου ύψους, επένδυσης, για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών της».

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγεωργίου, έκανε ειδική αναφορά στις αυξήσεις που παρατηρούνται στις πρώτες ύλες, εξηγώντας πως το 75% της πρώτης ύλης που χρησιμοποιεί η εταιρεία είναι εισαγόμενη, ενώ το 25% είναι ελληνική, υποστηρίζοντας:

«Σε διάφορους κλάδους, οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών έχουν οδηγήσει σε αυξήσεις των τελικών τιμών των προϊόντων στο ράφι.

Ωστόσο, αν και οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες μεσοσταθμικά ξεπερνάνε το 80% για την εταιρεία, μέχρι στιγμής δεν έχουμε προχωρήσει σε καμία ανατίμηση, τονίζοντας:

«Οι τιμές που έχουν τα προϊόντα μας στα ράφια είναι ίδιες με τις τιμές που είχαν το προηγούμενο διάστημα. Υπάρχει πίεση, αλλά πρέπει να φερθούμε υπεύθυνα απέναντι στους συνεργάτες μας και στους καταναλωτές».

Αναφερόμενος στη διεύρυνση του εξαγωγικού αποτυπώματος της εταιρίας, σημείωσε πως στο πλαίσιο αυτό, συμμετέχει για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση τροφίμων «Anuga».

Στόχος είναι η διεύρυνση της εξαγωγικής δραστηριότητας της 3άλφα, που αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 25 χώρες, με την προώθηση του πλάνου ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της σε νέες αγορές.

Σήμερα, οι εξαγωγές αποτελούν το 7% του τζίρου της εταιρείας και σκοπός της διοίκησης είναι στην επόμενη πενταετία να αποτελούν το 20% με 25%, ενώ για την επίτευξη αυτού του στόχου, έχει συναφθεί συνεργασία με εταιρεία συμβούλων.

Τέλος, μιλώντας για τα προϊόντα της 3αλφα, το μερίδιο αγοράς στα όσπρια ανέρχεται σε 38,3% ενώ στο ρύζι σε 11,1%, με την εταιρία να έχει αυξήσει τα τελευταία τρία χρόνια, τα μερίδιά της κατά 3 με 4 μονάδες.

Μάλιστα, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και τις τάσεις της εποχής, λάνσαρε στα τέλη του περασμένου έτους τη σειρά οσπρίων μαγειρεμένων στον ατμό, με τίτλο «έτοιμα φυσικά», η οποία αποτελεί το 4-5% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, παρουσιάζοτας πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης.

Παράλληλα, για πρώτη φορά στην ιστορία της, η 3αλφα λάνσαρε φέτος νέες συσκευασίες με μοντέρνο και λιτό σχεδιασμό, ανανεώνοντας έτσι πλήρως την εικόνα της, ενώ σύντομα θα αποτελεί μέλος της Πρωτοβουλίας Έλλα-Δικά Μα, καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης για την σειρά ελληνικών οσπρίων και ρυζιού.

Συνεχίζουμε ακάθεκτοι να κάνουμε αυτό το οποίο ξέρουμε να κάνουμε καλύτερα: Να είμαστε συνεπείς απέναντι στον καταναλωτή μας προσφέροντάς του προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, είπε ο κ. Καραγεωργίου, κατά τη συνάντηση με δημοσιογράφους.

Σύμφωνα με τον ίδιο: «Η θέση των προϊόντων 3αλφα στο ελληνικό τραπέζι είναι αποτέλεσμα της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει χτιστεί εδώ και 53 χρόνια με τον Έλληνα καταναλωτή.

Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που αποτυπώνεται αυτή η εμπιστοσύνη και στα οικονομικά αποτελέσματα μας. Αυτό αποτελεί για εμάς μία ηθική επιβράβευση και δέσμευση παράλληλα για να εργαστούμε ακόμα πιο σκληρά ώστε να παραμείνουμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης των συνεργατών και των καταναλωτών μας».

Ίσως σας ενδιαφέρουν