ΑΑΔΕ: Στο στόχαστρο ειδικών ελέγχων τα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media

Θα διερευνηθούν τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές όσων εμφανίζονται ως influencers, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση

Στο στόχαστρο των ελέγχων της Ανεξάρτητες Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα τεθούν μέσα στις επόμενες ημέρες οι αναρτήσεις φυσικών προσώπων -και συνδεδεμένων επιχειρήσεων κάθε μορφής- με μεγάλη απήχηση στα social media (γνωστοί και ως «influencers»), ώστε να εξετασθεί το ενδεχόμενο απόκρυφης εισοδημάτων και φοροδιαφυγής, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ANT1.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, θα συλλέξουν στοιχεία από αναρτήσεις τους στο Facebook, το Instagram και το TikTok, προκειμένου να γίνει διασταύρωση των φορολογικών δηλώσεων τους και τις εικόνες που προβάλλουν δημοσίως.

Για τον έλεγχο σε πρόσωπα οι ειδικοί έλεγχοι θα εντοπιστούν σε αγορές, ταξίδια και ακίνητα όπως και στον τρόπο ζωής των συγκεκριμένων προσώπων. Στόχος είναι να εντοπιστούν αδήλωτα εισοδήματα και μη καταβεβλημένοι φόροι εισοδήματος όπως επίσης και από τις συναλλαγές τους για την προώθηση ή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.

Για τον έλεγχο σε εταιρείες και τους εκπροσώπους τους, στόχος της ΑΑΔΕ είναι να εντοπίσουν «εικονικές» επιχειρήσεις οι οποίες ουσιαστικά δεν έχουν φυσική παρουσία, δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ και δεν εκδίδουν φορολογικά στοιχεία κατά την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου και συγκεκριμένα μέσω των social media. Όμως, λειτουργώντας με αυτό τον τρόπο δεν καταβάλλουν ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος, άλλες κρατήσεις και φυσικά δεν υπάγονται σε καμία εταιρική φορολόγηση.
«Φανταστείτε κάποιον που δηλώνει πενιχρά εισοδήματα, να κάνει συνεχόμενα ταξίδια και συνεχόμενες διακοπές», δήλωσε στον ANT1 o οικονομικός σύμβουλος Γιάννης Χατζησαλάτας.

Οι στοχευμένοι έλεγχοι

«Ήταν αναμενόμενο να μπούμε και εμείς στο στόχαστρο των ελεγκτικών υπηρεσιών. Στόχος μας είναι να δηλώνουμε ακέραια στην Εφορία τα εισοδήματα αυτά ώστε να μας καταβληθούν και οι αναλογούντες φόροι. Εγώ προσωπικά επιδιώκω να συνεργάζομαι με εταιρείες και συνεργάζομαι με εταιρείες οι οποίες δεν φοροδιαφεύγουν», δήλωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ANT1 η Μαριάννα Δασυγένη, που δηλώνει Instagrammer και συμπλήρωσε: «Πιστεύω ότι είναι παρατραβηγμένο εάν κρίνουν (οι αρμόδιες Αρχές) από μία φωτογραφία μέσα σε ένα ακριβό αυτοκίνητο ή σε ένα ακριβό σπίτι το οποίο μπορεί να είναι του πατέρα μου, του θείου μου, της φίλης μου ή κάποιου συγγενή μου. Από αυτό να κρίνουμε και να θεωρούμε ότι υπάρχουν κάποια κρυφά εισοδήματα τα οποία και δεν δηλώνονται».

Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες σε πολλές περιπτώσεις το ύψος της φοροδιαφυγής ενδέχεται να ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ, με δεδομένο πως τόσο ως φυσικά πρόσωπα όσο και ως «εικονικές» εταιρείες πωλούν προϊόντα στα social media τα οποία έχουν εισαχθεί στην χώρα μας παρανόμως αφού δεν έχει γίνει – όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία – εκτελωνισμό και δεν έχει καταβληθεί σε καμία φάση της προμήθειας και της πώλησης ο ΦΠΑ, που προβλέπεται.

«Εάν αυτές οι εταιρείες που εμφανίζονται στα social media να πωλούν προϊόντα είναι εταιρίες “φαντάσματα”, ανύπαρκτες πλέον από κει και πέρα θα οδηγηθούν σε έναν έλεγχο και το κέρδος θα είναι διπλό. Και για το κράτος γιατί πλέον θα σταματήσει αυτό το παρεμπόριο αλλά και δεύτερον γιατί οι ίδιες εταιρείες δεν θα δημιουργούν πλέον αθέμιτο ανταγωνισμό» εξήγησε στον ANT1 ο o οικονομικός σύμβουλος Γιάννης Χατζησαλάτας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΑΔΕ θα θέσει σε εφαρμογή μέσα στους επόμενους μήνες ειδικά «εργαλεία» για τον εντοπισμό και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Σε αυτά περιλαμβάνονται ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δέχεται καταγγελίες από πολίτες για φοροδιαφυγή, το ψηφιακό δελτίο αποστολής που θα παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη διακίνηση των αγαθών, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και τους μηχανισμούς της ΑΑΔΕ ενώ έχει προκηρυχθεί η προμήθεια εξελιγμένου λογισμικού ελέγχων με την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης.






Ίσως σας ενδιαφέρουν