Carrefour: Επιστρέφει στην Ελλάδα το καλοκαίρι παρά τα προβλήματα στη Γαλλία

Δείτε επίσης

Την ώρα που η Carrefour, επιστρέφει στην ελληνική αγορά, μέσω της συνεργασίας που ανακοίνωσε πρόσφατα με τη Retail & more, οι δυσκολίες στη Γαλλία πληθαίνουν, σύμφωνα με την δημοσιοποίηση της έκθεσης της επενδυτικής τράπεζας Lazard, από την εφημερίδα Le Figaro.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται, σε άλλο άρθρο των Financial Times, αν και η γαλλική εταιρεία, με τον διευθύνοντα σύμβουλο από το 2017 Alexandre Bompard, κατάφερε να μειώσει τα κόστη, να ρίξει τις τιμές ώστε να κερδίσει ξανά πελάτες και να βελτιώσει τις ταμειακές της ροές, βγαίνοντας από μη κερδοφόρες αγορές όπως εκείνη της Κίνας, συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα.

Σύμφωνα πάντα με το άρθρο, οι δυσκολίες υφίστανται λόγω του έντονου ανταγωνισμού, της χαμηλής διείσδυσης του ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς και της «δέσμευσης» της από το μοντέλο των υπερμάρκετ.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Ειδικότερα οι επενδυτές στη Γαλλία, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα παραμένουν επιφυλακτικοί για τον όμιλο που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη του μοντέλου των υπερμάρκετ στη χώρα τη δεκαετία του 1960, μοντέλο που εξήγαγε, στη συνέχεια, και στο εξωτερικό.

Κι αυτό γιατί, πάντα με όσα αναφέρει η FT, καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει, η εταιρία υστερεί πλέον σημαντικά σε επιδόσεις σε σύγκριση με άλλους ανταγωνιστές της με διεθνή παρουσία, όπως η ολλανδοβελγική Ahold Delhaize, αλλά και η βρετανική Tesco.

Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή της Carrefour διαπραγματεύεται με discount περίπου 35% σε σχέση με τον ευρωπαϊκό κλάδο λιανικής τροφίμων και έχει χάσει 20%, ενώ η μετοχή της Ahold Delhaize έχει ενισχυθεί κατά 64% και της Tesco 30%, με τα αντίστοιχα κέρδη για τις αμερικανικές Walmart και The Kroger Co να είναι 84% και 105% αντίστοιχα.

Σημειώνεται πως τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης επαναφέρουν το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο τα σενάρια της συγχώνευσης της Carrefour με τον γαλλικό πολυεθνικό όμιλο λιανεμπορίου Auchan.

Παρ όλο που το σχέδιο είχε απορριφθεί τον Οκτώβριο, το θέμα επανήλθε, καθώς αποκαλύφθηκε η έκθεση της επενδυτικής τράπεζας Lazard η οποία απευθυνόταν σε μεγάλα επενδυτικά funds εξηγώντας τους λόγους υλοποίησης μίας τέτοιας συγχώνευσης.

Το άρθρο των FT που επικαλείται πηγές που έχουν γνώση του θέματος, η Auchan εξετάζει το ενδεχόμενο να καταθέσει εκ νέου προσφορά εξαγοράς της Carrefour, με αποτέλεσμα να προκύψει μία αλυσίδα με μερίδιο άνω του 29% στη γαλλική αγορά και διεθνή παρουσία σε 17 χώρες.

Από την άλλη πλευρά, η συγκεκριμένη έκθεση, σύμφωνα με τη Le Figaro, εστάλη σε επενδυτικά funds στις 12 Νοεμβρίου 2021, ενώ μεταξύ άλλων κάνει αναφορά για πώληση 370 καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων και 144 υπεραγορών.

Ωστόσο στην Ελλάδα, μετά την ανακοίνωση της επιστροφής του σήματος Carrefour στην ελληνική αγορά, το πλάνο της Retail & more σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα προβλέπει την επένδυση όχι σε hypermarket καταστήματα αλλά σε μικρότερα, με τις επωνυμίες Carrefour market, Carrefour express και τα νέα μοντέλα Carrefour bio kai Carrefour flash.

Πρόκειται για ένα νέο «άνοιγμα» της γαλλικής πολυεθνικής που θα αναπτυχθεί στη χώρα με νέο «αέρα» από το ερχόμενο καλοκαίρι και αναμένεται να στηρίξει το μοντέλο των flagship stores, αλλά κατά κύριο λόγο franchise, μέσω συνεργασιών με υπάρχουσες αλυσίδες και καταστήματα σε διάφορες περιοχές, για την πώληση προϊόντων με το σήμα Carrefour.

Ίσως σας ενδιαφέρουν