Coca-Cola HBC: Με καθαρά κέρδη 414,9 εκατ. ευρώ, προχωρά με αισιοδοξία

Τι δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Zoran Bogdanovic

Για τη μεγάλη πρόοδο της Coca-Cola HBC AG, στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Zoran Bogdanovic, με την ευκαιρία των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2020.

Συγκεκριμένα, στα 414,9 εκατ. ευρώ, ανήλθαν τα καθαρά κέρδη της Coca-Cola HBC, από 487,5 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 1,19 ευρώ, με πτώση 17,5%, λόγω του υψηλότερου μέσου φορολογικού συντελεστή και της μικρής αύξησης στις δαπάνες χρηματοδότησης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,64 ευρώ, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση, με τις καθαρές ταμειακές ροές, να ανέρχονται στα 497 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 54,4 εκατ. ευρώ, σε ετήσια βάση.

«Είμαι υπερήφανος για την ταχύτητα, ευελιξία και φροντίδα με την οποία ανταποκρίθηκαν οι άνθρωποί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και για τα αποτελέσματα που έχουμε επιτύχει», δήλωσε ο κ. Bogdanovic.

Κατά τον ίδιο: «Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και τους προμηθευτές μας για την πολύτιμη συνεργασία τους, η οποία είναι ακόμη περισσότερο ζωτικής σημασίας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους.

Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας.

Με την αβεβαιότητα στις οικονομικές προοπτικές να παραμένει, είμαστε σίγουροι για τις ευκαιρίες και κατευθύνσεις που παρουσιάζονται για τον Όμιλο και επενδύουμε για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας, οι οποίες θα καθορίσουν, σε συνδυασμό με την περαιτέρω πρόοδο στο κομμάτι της βιωσιμότητας, την μακροπρόθεσμη απόδοσή μας.

Το 2021, θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα σε μια δυναμική αγορά και θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους.

Σε αναγνώριση της δύναμης του οργανισμού και των μελλοντικών ευκαιριών, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους 0,64 ευρώ, αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Προχωράμε με αισιοδοξία και γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε για να κερδίσουμε».

Πιο αναλυτικά, τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές της εταιρίας, παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης: η Νιγηρία, η Ρωσία, η Πολωνία και η Ουκρανία

Αύξηση του όγκου πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το δεύτερο εξάμηνο

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σταθεροποιήθηκαν κατά το δεύτερο εξάμηνο και μειώθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας βελτιωμένη επίδοση σε σχέση με την μείωση κατά 6,1% στο πρώτο εξάμηνο

Παράλληλα, αρνητικό ήταν το μείγμα συσκευασίας λόγω χαμηλότερου όγκου πωλήσεων συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης, ενώ ήταν ισχυρά θετικό το μείγμα κατηγορίας προϊόντων, με ετήσια αύξηση +0,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, +3,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και +17.9% στα ποτά ενέργειας

Ταυτοχρόνως, τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 8,5% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, ενώ τα δημοσιευμένα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,7%.

Ισχυρή αύξηση μεριδίων αγοράς το 2020, με αύξηση στα μερίδια αξίας κατά 40 μονάδες βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και κατά 30 μονάδες βάσης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών

Οι επιδόσεις ανά τομέα επηρεάζονται κυρίως από τη σχετική έκθεσή του στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης αλλά και από τη χρονική στιγμή επιβολής και το επίπεδο αυστηρότητας των περιοριστικών μέτρων κατά τη διάρκεια του έτους.

Το συγκρίσιμο περιθώριο λειτουργικών κερδών έφτασε το 11,0%, με αύξηση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση ή το 10,6% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, με μείωση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση, με τα λειτουργικά κέρδη να μειώνονται κατά 7,6% σε 660,7 εκατ. ευρώ.

Διαρθρωτικές βελτιώσεις επί σειρά ετών στη βάση κόστους, με μετατόπιση κόστους από σταθερό σε μεταβλητό, οδηγώντας σε αυξημένη αποδοτικότητα

Αύξηση 20 μονάδων βάσης στο μεικτό περιθώριο κέρδους χάρη στην καλή διαχείριση του κόστους των πρώτων υλών και της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην αντιστάθμιση του κινδύνου από συναλλαγματικές ισοτιμίες

Η έγκαιρη λήψη αποφασιστικών μέτρων ελέγχου των δαπανών που μπορεί να επηρεάσει η εταιρία, οδήγησε σε εξοικονόμηση 120 εκατ. ευρώ

Συνεχείς επενδύσεις σε βιώσιμες λύσεις για τη συσκευασία των προϊόντων, όπως η εσωτερική παραγωγή ανακυκλωμένου PET (rPET) και οι μελέτες των συστημάτων εγγυοδοσίας (DRS).

Ο όγκος στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 20,6% κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας την μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό.

Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση.

Με ισχύ από τον Μάιο του 2020, μετά την αναδιοργάνωση της Multon, το σχήμα υπό κοινό έλεγχο αναταξινομήθηκε από κοινή επιχείρηση σε κοινοπραξία.

Επίσης, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 αποτυπώθηκε πλήρως στα αποτελέσματά μας σε ετήσια βάση η εξαγορά της Bambi. Από την 1η

Ιανουαρίου 2020, ο Όμιλος επέλεξε να ταξινομήσει τα αποτελέσματα από τις κύριες συμμετοχές που λογιστικοποιούνται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, στα λειτουργικά κέρδη.

Να σημειωθεί πως η Coca-Cola HBC είναι ένας Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company.

Δημιουργεί αξία για όλους τους κοινωνικούς εταίρους, στηρίζοντας ενεργά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη των κοινοτήτων όπου δραστηριοποιούμαστε και πιστεύουμε ότι η μελλοντική ανάπτυξή συνδέεται στενά με τη δέσμευσή μας για έναν θετικότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Από κοινού, εξυπηρετούνται περισσότεροι από 600 εκατ. καταναλωτές σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή που καλύπτει 28 χώρες σε 3 ηπείρους.

Το χαρτοφυλάκιό της εταιρίας είναι ένα από τα πιο ισχυρά, τα πιο πλούσια και τα πιο ευέλικτα στη βιομηχανία ποτών και αναψυκτικών, καθώς προσφέρει κορυφαία σήματα συνεργατών στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των χυμών, του εμφιαλωμένου νερού, των ποτών για αθλούμενους,

των ποτών ενέργειας, των ποτών βασισμένων σε φυτά, του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, του καφέ, των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες και των premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών.

Τα σήματα αυτά συμπεριλαμβάνουν τα εξής: Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Schweppes, Kinley, Royal Bliss, Costa Coffee, Valser, Romerquelle, Fanta, Sprite, Powerade, FuzeTea, Dobry, Cappy, Monster και Adez.

Η εταιρία, προάγει ένα ανοικτό περιβάλλον εργασίας χωρίς αποκλεισμούς για τους 27.000 και πλέον εργαζομένους της, ενώ βρίσκεται στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων βιωσιμότητας στους δείκτες αναφοράς ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση), όπως τους Δείκτες Βιωσιμότητας Dow Jones και τους Δείκτες CDP, MSCI ESG και FTSE4Good.

Ίσως σας ενδιαφέρουν