ΕΣΕΕ: «Δύο φορές τον χρόνο πρέπει να πραγματοποιούνται οι εκπτώσεις»

«Μόνο έτσι θα επανακτήσει την αξιοπιστία του ο θεσμός», τόνισε ο Γιώργος Καρανίκας

Του Γιάννη Χαλκιαδάκη

Στους δύο μήνες εκπτωτικής περιόδου τον χρόνο, αλλά και πλήρη απελευθέρωση των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών, προσανατολίζεται η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, μετά την οριακή βελτίωση του τζίρου στην αγορά κατά τη διάρκεια των γιορτών.

«Ο εμπορικός κόσμος θέτει το αίτημα οι εκπτώσεις να πραγματοποιούνται στο «τέλος εποχής» και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο και τον Αύγουστο», είπε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γιώργος Καρανίκας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, μετά την παρουσίαση της κίνησης στο εμπόριο κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, από την διευθύντρια του Ινστιτούτου Εμπορίου της ΕΣΕΕ Βάλια Αρανίτου, υπό την εποπτεία του Γιάννη Παχουλάκη.

Συνεχίζοντας ο κ. Καρανίκας, διευκρίνισε πως μόνο έτσι θα επανακτήσει την αξιοπιστία του ο θεσμός, ο οποίος τείνει να ευτελιστεί από τη μακρά διάρκεια που ισχύει σήμερα, εξηγώντας πως πέραν από τους εμπόρους, αυτό θα έχει θετικές επιδράσεις και στους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον θα γνωρίζουν ότι οι εκπτώσεις που θα πραγματοποιούνται, θα είναι πραγματικές.

Ωστόσο,
στον διάλογο με την κυβέρνηση, η ΕΣΕΕ έθεσε
και το θέμα της πλήρους
απελευθέρωσης των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών,
ζητώντας ένα σαφές και σταθερό πλαίσιο, που θα
διασφαλίσει τόσο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο και τους καταναλωτές.

Παρουσιάζοντας
την έρευνα της ΕΣΕΕ, η κ. Αρανίτου, αναφορικά με τον τζίρο της αγοράς κατά τη
διάρκεια των γιορτών, αυτός κινήθηκε οριακά
καλύτερα
από την αντίστοιχη περίοδο του 2018, βελτίωση
που οφείλεται αποκλειστικά
στα σούπερ μάρκετ,
όπου ο τζίρος αυξήθηκε κατά 1,5%.

Παράλληλα, σε χαμηλότερα επίπεδα, κινήθηκε ο κύκλος εργασιών για το 49% των επιχειρήσεων, έναντι 51% πέρυσι, ενώ ο κλάδος που υπέστη το μεγαλύτερο πλήγμα είναι η ένδυση/υπόδηση, αλλά και τα βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια, καλλυντικά, άνθη-φυτά κ.ο.κ..

Πάντως,
αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 17% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό
να ενισχύεται στο 21% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις , σε όρους
τζίρου.

Βέβαια,
σε γενικές γραμμές, καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα και Αττική ενώ
αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά του Αιγαίου και
την Κρήτη.

Ταυτοχρόνως,
για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις, η περίοδος πριν από τα
Χριστούγεννα ήταν καλύτερη από άποψη αγοραστικής κίνησης ενώ σχεδόν τρεις στις
δέκα σημείωσαν υψηλότερο τζίρο το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Σημειώνεται
πως ανεξαρτήτως πωλήσεων, η κίνηση των
πιο φτηνών προϊόντων
παρέμεινε σταθερή στην προτίμηση των
καταναλωτών, σε ποσοστό 46%, ενώ
ενισχύθηκε σημαντικά η πώληση των πιο ακριβών προϊόντων, 12% έναντι 4% πέρυσι.

Ίσως σας ενδιαφέρουν