Καραμανλής: «Η Θεσσαλονίκη λοιπόν έχει το αεροδρόμιο που της αξίζει»

Δείτε επίσης

Για την τεράστια διαφορά, τόσο στη λειτουργικότητα την κτιριακή, όσο και στην αισθητική του αεροδρομίου Μακεδονία, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την επιθεώρηση των έργων αναβάθμισης στο αεροδρόμιο και την επίβλεψη του εργοταξίου Θέρμη – Γαλάτιστα.

Ειδικότερα, τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ αφορούν σε αναβάθμιση εγκαταστάσεων, στο σύστημα διαχείρισης αποσκευών, σε υποδομές και την πίστα του αεροδρομίου.

Συγκεκριμένα, κατασκευάστηκε νέος αεροσταθμός και ανακαινίστηκε – αναδιαμορφώθηκε το υφιστάμενο terminal, κατασκευάστηκε νέος πυροσβεστικός σταθμός, δύο νέα φυλάκια ελέγχου πρόσβασης στην περιοχή δραστηριοτήτων των αεροσκαφών και δύο πεζογέφυρες για τη σύνδεση του υφιστάμενου με το νέο terminal.

«Η Θεσσαλονίκη λοιπόν έχει το αεροδρόμιο που της αξίζει», είπε ο κ. Καραμανλής, θυμίζοντας τη κατάσταση του αεροδρομίου, πριν έρθει η Fraport, σημειώνοντας πως η αλλαγή αυτή γίνεται αυτές τις μέρες :

«λίγες εβδομάδες πριν η χώρα μας ανοίξει τις πύλες του τουρισμού και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Διότι μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία το έργο αυτό ολοκληρώθηκε»

Κατά τον ίδιο : «Αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη να γίνει πραγματικός πόλος ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, χρειάζεται ένα αεροδρόμιο όπως αυτό που βλέπουμε σήμερα.

Θα μου επιτρέψετε όμως να κάνω και ένα γενικότερο σχόλιο. Τα 14 αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν από την Κυβέρνηση πάλι της ΝΔ, του Αντώνη Σαμαρά πριν από έξι χρόνια -και τελικά αυτό το έργο συνεχίστηκε παρά τις φοβερές παλινωδίες και από την επόμενη Κυβέρνηση- είναι ένα μοντέλο,

το μοντέλο της παραχώρησης, που στην ουσία αναβαθμίζει τις υπηρεσίες και πραγματικά προσφέρει ένα σύγχρονο πλαίσιο για την υποδοχή των επισκεπτών, είτε αυτοί είναι ξένοι, είτε είναι Έλληνες.

Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα αεροδρόμιο πολύ σύγχρονο, ακριβώς την περίοδο πριν ανοίξουμε τον τουρισμό, σε μία πόλη που μπορεί και πρέπει να πρωταγωνιστήσει στην περιοχή».

Συνεχίζοντας, επισήμανε ότι σχεδόν όλες οι εργασίες κτιριακής αναβάθμισης έχουν ολοκληρωθεί, υπενθυμίζοντας ότι εδώ και τρεις μήνες το αεροδρόμιο έχει σταδιακά ανοίξει και δοθεί σε λειτουργία.

Και έκανε λόγο για «ένα αεροδρόμιο στολίδι. που είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους επισκέπτες που όλοι ελπίζουμε να έχουμε», ευχόμενος:

«Να έχουμε ένα καλοκαίρι καλό, ένα καλοκαίρι δυνατό, μετά από μία περίοδο εξαιρετικά δύσκολη για την πατρίδα μας».

Παρόντες, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο CEO της Fraport Greece Alexander Zinell, ο γενικός διευθυντής κατασκευαστικού έργου Bill Fullerton, ο διευθυντής επιχειρησιακής λειτουργίας Ηλίας Μαραγκάκης και ο διευθύνων σύμβουλος της Ιntrakat Πέτρος Σουρέτης.

Πιο αναλυτικά, εγκαταστάθηκε σύγχρονο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών, με εννέα καινούριους ιμάντες παράδοσης αποσκευών και τρία καινούρια μηχανήματα X- ray.

Επιπλέον, τοποθετήθηκε σύστημα επεξεργασίας λυμάτων και έγινε σύνδεση του με το δίκτυο της πόλης, ενώ αναδιαμορφώθηκαν οι οδοί πρόσβασης και οι χώροι στάθμευσης των αυτοκινήτων.

Τέλος, αναδιαμορφώθηκαν οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών, ανακαινίστηκε το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης αεροσκαφών και ανακατασκευάστηκε το σύστημα φώτων προσέγγισης ALS.

Οι πύλες αναχώρησης στο Αεροδρόμιο Μακεδονία είναι πλέον 24 (αύξηση κατά 50%), τα check in counters 44 (αύξηση κατά 47%) και τα σημεία ασφάλειας και ελέγχου 14 (αύξηση κατά 115%).

Κατόπιν, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μετέβη στο εργοτάξιο, του τμήματος Θέρμη – Γαλάτιστα, του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου (Ε.Ο.16). Μετά την επίσκεψη στο εργοτάξιο ο κ. Καραμανλής δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Έχουμε βάλει μπρος μια σειρά από έργα και παρεμβάσεις σε επιλεγμένα, κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου μας. Γιατί οδική ασφάλεια σημαίνει, πρώτα απ’ όλα, καλύτεροι κι ασφαλέστεροι δρόμοι.

Αυτός ακριβώς είναι και ο κεντρικός στόχος του έργου αναβάθμισης του οδικού δικτύου σε έναν σημαντικό κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού. Εδώ, στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου.

Περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, αλλά και τη δημιουργία ενός νέου τμήματος, περίπου 3 χιλιομέτρων. Μαζί κάνουμε και ορισμένες ακόμα επιμέρους παρεμβάσεις, για την αντιμετώπιση προβλημάτων της περιοχής.

Είναι άλλο ένα από τα έργα που συναποτελούν το ολοκληρωμένο σχέδιό μας για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Ξεκινήσαμε την υλοποίησή του πριν από περίπου 7 – 8 μήνες και ήδη, όπως διαπίστωσα και ιδίοις όμμασι, η πρόοδος των εργασιών ιδίως στο τμήμα της νέας χάραξης είναι πολύ ικανοποιητική.

Είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσουμε εντατικά ώστε το έργο να ολοκληρωθεί τους πρώτους μήνες του 2023. Συνεχίζουμε, βήμα-βήμα, να κάνουμε το σχέδιό μας πραγματικότητα».

Το έργο εκτελείται από την Εγνατία Οδό και έχει προϋπολογισμό μελέτης περίπου 29 εκατ. ευρώ. Θα γίνουν επεμβάσεις σε μήκος 12,5 χλμ, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους αναμόρφωσης οκτώ ισόπεδων κόμβων, της αναβάθμισης και ανακατασκευής των κάθετων

και δευτερευουσών οδών στις θέσεις των κόμβων, της κατασκευής υπόγειου αγωγού ομβρίων στον οικισμό Ν. Ραιδεστού, της παραλλαγής του δικτύου ύδρευσης των Βασιλικών. Θα κατασκευαστούν επίσης μία γέφυρα και δύο άνω διαβάσεις.

Ίσως σας ενδιαφέρουν