ΟΛΘ Α.Ε.: Ο στρατηγικός ρόλος του Λιμένα Θεσσαλονίκης ως λιμάνι – πύλη

Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του, είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατ. κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.

Στον στρατηγικό ρόλο του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως κύρια θαλάσσια πύλη για τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη, εστίασε ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, κατά τη διάρκεια της συνάντησης της διπλωματικής αντιπροσωπείας της Επιτροπής Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας στην Αθήνα (ASEAN Committee in Athens, ACAT), στο Κτίριο Διοίκησης της Εταιρείας.

Συγκεκριμένα, η αντιπροσωπεία περιελάμβανε εκπροσώπους από τις πρεσβείες της Ινδονησίας, με τον πρέσβη και πρόεδρο της ACAT Ferry Adamhar, των Φιλιππίνων με τον πρέσβη Giovanni E. Palec, του Βιετνάμ με τον πρέσβη Le Hong Truong και της Ταϊλάνδης με τον υπεύθυνο Εξωτερικών Υποθέσεων Pornsith Pibulnakarintr και συνεργάτες των Πρεσβειών.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Λιάγκος, ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ACAT, για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της στρατηγικής θέσης του Λιμένα στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς βρίσκεται κοντά στα μεγάλα διευρωπαϊκά δίκτυα αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων με άμεση πρόσβαση στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στη συνέχεια, ο διευθύνων σύμβουλος – γενικός εκτελεστικός διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo, παρουσίασε την εξέλιξη των αναπτυξιακών έργων του Λιμένα, όπως την πορεία του επενδυτικού πλάνου, την πρόοδο των έργων υποδομής, με επίκεντρο το έργο επέκτασης του 6ου Προβλήτα.

Επίσης, μίλησε για την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν στη διατήρηση της μεταξύ τους επικοινωνίας με στόχο την προώθηση της εμπορικής συνεργασίας μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της Επιτροπής Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας στην Αθήνα (ASEAN Committee in Athens, ACAT).

Να σημειωθεί, πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για πάνω από 2300 χρόνια, από της ιδρύσεως του το 315/6 πΧ έως σήμερα, αποτελεί τον σημαντικότερο λιμένα της Μακεδονίας και της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του, είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατ. κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.

Βρίσκεται στο εσώτατο σημείο του Θερμαϊκού κόλπου, στο βόρειο τμήμα της ανατολικής Μεσογείου, προς τα δυτικά του κέντρου της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Η προσέγγιση των πλοίων πραγματοποιείται με φυσικό κανάλι μεγάλου βάθους το οποίο δεν χρειάζεται εκβάθυνση, καταλαμβάνοντας χώρο έκτασης 1,5 εκατ. τμ και εκτείνεται σε μήκος 3,5 χιλιομέτρων.

Οι εγκαταστάσεις του περιλαμβάνουν έξι προβλήτες, κρηπιδώματα μήκους 6200 μέτρων με βύθισμα της θάλασσας έμπροσθεν αυτών έως 12 μέτρα και κλειστούς και ανοικτούς αποθηκευτικούς χώρους συνολικής επιφάνειας 600.000 τμ, κατάλληλες για την εξυπηρέτηση όλων των ειδών των φορτίων και την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης.

Διαθέτει επίσης εγκαταστάσεις για τη διακίνηση υγρών καυσίμων και είναι συνδεδεμένο με τον διασυνοριακό αγωγό μεταφοράς υγρών καυσίμων, βρίσκεται δε κοντά στον διεθνή αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου.

Λόγω του εύκρατου κλίματος, της καλά προστατευμένης από καιρικές συνθήκες πρόσβασης, της ύπαρξης κυματοθραύστη μήκους 1000 μ που προστατεύει από τους νοτίους ανέμους, της σχεδόν μηδαμινής παλίρροιας (μέγιστο ύψος 0,7 μ) και των ασφαλών εγκαταστάσεων του λιμένος η φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων και η αποβίβαση/ επιβίβαση των επιβατών σε πλοία, πραγματοποιείται απρόσκοπτα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ίσως σας ενδιαφέρουν