Philoxenia-Hotelia: Οι σημαντικότερες εκθέσεις τουρισμού στη Ν.Α. Ευρώπη

Δείτε επίσης

Στη χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, στον οποίο κατευθύνεται η συντριπτική πλειοψηφία των επενδύσεων στην Ελλάδα, έκανε λόγο ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, εγκαινιάζοντας τη Philoxenia και Hotelia, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Κικίλιας, χαρακτήρισε το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia, κορυφαία έκθεση των τουριστικών προϊόντων στη χώρα.

Παίρνοντας τον λόγο, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, είπε ότι η Philoxenia και η Hotelia είναι οι σημαντικότερες εκθέσεις του τουρισμού στη Ν.Α. Ευρώπη και μπορούν να μεταφέρουν στο 2022 τον αέρα αισιοδοξίας, που δημιούργησε το καλοκαίρι του 2021.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, συνεχάρη τη διοίκηση και τα στελέχη της ΔΕΘ, που κράτησαν όρθιες τις εκθέσεις υπό τις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας, με αποτέλεσμα ο εθνικός εκθεσιακός φορέας να αποτελεί έναν κυρίαρχο θεσμό εξωστρέφειας για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και όλη τη χώρα.

Την πεποίθησή του ότι το 2022 «θα αγναντεύουμε και χωρίς μάσκες το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία», εξέφρασε ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, επαναλαμβάνοντας ότι την επόμενη χρονιά:

«φιλοδοξούμε ενάντια σε όλες τις μελέτες, την επανάκτηση του χαμένου εδάφους, να φτάσουμε δηλαδή και γιατί όχι να ξεπεράσουμε τα νούμερα του 2019, οπότε αθροίστηκαν σε 2,3 δισ. ευρώ τα έσοδα στο ΑΕΠ της περιφέρειας από τον τουρισμό».

Συνεχίζοντας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σημείωσε ότι η Philoxenia και η Hotelia μετά από δύο χρόνια συγκεντρώνουν και πάλι τους ανθρώπους και τον κόσμο του τουρισμού, επισημαίνοντας ότι οι δύο εκθέσεις παίζουν κεντρικό ρόλο και στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Η πρόεδρος του ΕΟΤ, κ Άντζελα Γκερέκου, δήλωσε ότι με τα εγκαίνια της 36ης Philoxenia εγκαινιάζεται μία νέα εποχή μετά από 2 δύσκολα χρόνια, ενώ την ίδια στιγμή φέτος η διεθνής τουριστική κοινότητα ψήφισε Ελλάδα.

Κατόπιν, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, επεσήμανε από το βήμα του συνεδρίου: «Αν δεν ήμασταν ασφαλής χώρα πέρυσι, δεν θα ανοίγαμε ούτε το 2021 όπως το έπαθαν ανταγωνίστριες χώρες».

Αφού αναφέρθηκε στην καμπάνια που θα «τρέξει» για πρώτη φορά φέτος για το χειμώνα, για την ηπειρωτική χώρα, ο ίδιος, προανήγγειλε ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη για τα city break, των Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αλλά και άλλων πόλεων της χώρας.

Μιλώντας για το θέμα του συνεδρίου, ο κ. Φραγκάκης υπογράμμισε ότι «αυθεντικότητα και τουριστική εμπειρία» βρίσκονται στην καρδιά της τριετούς στρατηγικής προβολής του ΕΟΤ, λέγοντας:

«Δεν προβάλουμε πια μόνο ήλιο και θάλασσα, αλλά και αυτό που δεν ξέρει ο κόσμος, την αυθεντικότητα, τη ξεχωριστή ταυτότητα, τους ανθρώπους, αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε και να είμαστε ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου. Στο χέρι μας είναι να κάνουμε τη χώρα ακόμη πιο σημαντικό προορισμό την επόμενη πενταετία».

Στη συνέχεια, ο δήμαρχος Επιδαύρου (Τιμώμενος Δήμος της Philoxenia), Αναστάσιος Χρόνης, υπογράμμισε πως η Επίδαυρος με την συμμετοχή της στην έκθεση επιθυμεί να αναδείξει την εμπειρία, που θα βιώσει ο επισκέπτης της περιοχής μέσα από δράσεις εναλλακτικού και θεματικού τουρισμού.

Επίσης, τόνισε ότι εκτός από το αρχαίο Θέατρο η Επίδαυρος έχει πολλά ακόμη να επιδείξει και αναφέρθηκε σε ένα τριήμερο αθλητικό γεγονός που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην περιοχή, το οποίο όπως υπογράμμισε, βάσει μελέτης «προσδίδει συνολικά έσοδα ύψους 630.000 ευρώ, άμεσα και έμμεσα στην τοπική κοινωνία».

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, στάθηκε στα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα των δύο εκθέσεων, τονίζοντας πως θα πραγματοποιηθούν πάνω από 2.500 προγραμματισμένα ραντεβού προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers) με εκθέτες.

Οι hosted buyers ξεπερνούν τους 70 με φυσική παρουσία από 27 χώρες, ενώ οι δύο εκθέσεις θα υποδεχθούν και επισκέψεις ομαδικών αποστολών εμπορικών επισκεπτών.Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο νέο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο και επανέλαβε ότι βάσει προγραμματισμού αναμένεται το 2026.

Ίσως σας ενδιαφέρουν