Σακέλλης: Μεγάλα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές

Τι δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας

Για τα δύσκολα θέματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, έκανε λόγο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης (φωτό), επισημαίνοντας ότι είναι πολύ πιθανό, καλά πλοία της ακτοπλοΐας, να πουληθούν ή να ναυλωθούν, μέχρι το τέλος καλοκαιριού, καθώς πολύ απλά οι εταιρείες δεν βγαίνουν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου, συμφωνήθηκε να αγοράσει τέσσερα πλοία από την Golden Star των αδελφών Στεφάνου, με στόχο τη παράδοση μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ η Blue Star Ferries της Attica Group ναύλωσε ένα από τα καλύτερα συμβατικά του Αιγαίου, το «Blue Star 1», στην Ιρλανδία.

Συγκεκριμένα, η κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα στο σύνολό της αντικατοπτρίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα, καθώς το 2020 έκλεισε με ζημιές 130 εκατ. ευρώ για τις εταιρείες της ακτοπλοΐας στη χώρα μας, αφού τα έσοδα που χάθηκαν ανήλθαν σε 300 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, οι οιωνοί και για τη φετινή χρονιά δεν είναι μέχρι στιγμής οι καλύτεροι δυνατοί, λόγω της πανδημίας, ενώ από πέρσι η ακτοπλοΐα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα ένα μεγάλο ζήτημα, την αύξηση κατά 60% περίπου των τιμών των καυσίμων.

Παράλληλα, η άσχημη κατάσταση φαίνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα που εξέδωσαν οι δύο ακτοπλοϊκοί όμιλοι, Attica Group και ΑΝΕΚ, για το 2020, που είναι εισηγμένοι στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Πιο αναλυτικά, η Attica Group για το 2020, λόγω των απόνερων που δημιούργησε στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες η πανδημία του κορονοϊού,

παρουσίασε ενοποιημένες πωλήσεις 290,40 εκατ. ευρώ έναντι 405,40 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019, παρουσιάζοντας μείωση εσόδων 28%, αριθμός που αντιστοιχεί και με την μείωση των δρομολογίων κατά 27% σε σχέση με το 2019.

Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 40,47 εκατ. ευρώ έναντι78,02 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019, παρουσιάζοντας μείωση 48%, ενώ για τη χρήση του 2020 προέκυψαν, σε ενοποιημένη βάση, ζημίες 49,37 εκατ. ευρώ έναντι κερδών μετά από φόρους 20,85 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019.

Από τις ζημίες αυτές, ποσό 24,58 εκατ. ευρώ αφορά πράξεις αντιστάθμισης μέρους του κινδύνου μεταβολής της τιμής των καυσίμων, οι οποίες διενεργήθηκαν πριν τη μεγάλη διεθνή πτώση των τιμών των καυσίμων.

Ταυτοχρόνως, ο συνολικός δανεισμός του ομίλου στις 31.12.2020 ανήλθε σε 430,54 εκατ. ευρώ, όταν έφταναν τα 410,76 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2019, από τα οποία 405,49 εκατ. ευρώ αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις, όταν ήταν 391,70 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2019 και 25,05 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις, όταν έφταναν τα 19,06 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2019.

Αναφορικά με την ΑΝΕΚ, το 2020 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 497.000 επιβάτες, λιγότερους δηλαδή από τους μισούς σε σχέση με όσους διακίνησε το 2019, που ήταν 1,044 εκατ, 115.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 202.000, παρουσιάζοντας μείωση κατά 43% και 121.000 φορτηγά έναντι 129.000, μείωση κατά 7%.

Αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν να μειωθεί ο κατά 49,4 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2020 ο οποίος ανήλθε σε 124,5 εκατ. ευρώ έναντι 173,9 εκατ. ευρώ τη χρήση 2019.

Ταυτοχρόνως, μείωση κατά 25,5 εκατ. ευρώ εμφάνισαν τα ενοποιημένα μικτά κέρδη, που για τη χρήση 2020 ανήλθαν σε 14,8 εκατ. ευρώ έναντι 40,3 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους για το 2020 ανήλθαν σε ζημιές 14,1 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι κερδών 3,8 εκατ., ευρώ το 2019.

Ίσως σας ενδιαφέρουν