Σε Έλληνες εφοπλιστές μεταφέρουν το 25% του παγκόσμιου LNG γράφει η Handelsblatt

Στο κείμενο επισημαίνεται ότι τους τελευταίους πέντε μήνες οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 50%, ενώ τα ημερήσια ναύλα έχουν εκτοξευθεί στα 120.000 δολάρια, από 80.000 το 2021.

Στο μερίδιο των Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αναφέρεται η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα.

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Vessels Value η τιμή αγοράς για κάθε πλοίο ήταν 231 εκατομμύρια δολάρια. Λίγο αργότερα, τον Ιούνιο, ο Οικονόμου παρήγγειλε δύο ακόμη πλοία, ίδιας κατασκευής. Η τιμή αγοράς είχε ήδη φτάσει τα 243,5 εκ. δολάρια. Και αυτό γιατί οι χωρητικότητες για τη μεταφορά LNG αποτελούν πλέον σπάνιο αγαθό», όπως αναφέρει.

Στο κείμενο επισημαίνεται ότι τους τελευταίους πέντε μήνες οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 50%, ενώ τα ημερήσια ναύλα έχουν εκτοξευθεί στα 120.000 δολάρια, από 80.000 το 2021.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Και προσθέτει «οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αντιληφθεί τη ζήτηση για LNG πολύ νωρίτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές τους στο εξωτερικό. Εδώ και περίπου πέντε χρόνια επενδύουν μαζικά σε τάνκερ LNG και σήμερα ελέγχουν πάνω από το 1/5 του παγκόσμιου τονάζ. Από τα 641 τάνκερ LNG που κυκλοφορούν στις θάλασσες του κόσμου, τα 135 ανήκουν σε Έλληνες εφοπλιστές.

Ο μεγαλύτερος στόλος LNG, 45 πλοία, ανήκει στην Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση. Η Maran έχει παραγγείλει άλλα έντεκα τάνκερ. Αλλά και στις νέες παραγγελίες οι Έλληνες κυριαρχούν.

Από τα 127 νέα τάνκερ LNG που είχαν παραγγελθεί στα τέλη του 2021 σε όλα τα ναυπηγεία, τα 57 κατασκευάζονται για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών».

Ίσως σας ενδιαφέρουν