Εκλογές 2023: «Ο ΣΥΡΙΖΑ μάς απειλούσε με εισαγγελείς» λένε οι δημοσκόποι

Τι κατήγγειλαν σήμερα με δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι Metron Analysis, Marc, MRB και Alco

Ένας 24ωρο μετά τις εθνικές εκλογές οι δημοσκόποι μιλούν για ένα κλίμα εκφοβισμού, αλλά και για απειλές που έχουν δεχτεί, σχετικά με το πώς οι έρευνες αποτύπωσαν το εύρος της διαφοράς ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ που ανέδειξε η κάλπη της Κυριακής 21 Μαΐου.

«Υπήρχε bullying», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της MARC, Θωμάς Γεράκης, τονίζοντας πως εδώ και πέντε χρόνια «οι δημοσκοπήσεις είναι σάκος του μποξ», σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

«Κάθε ερευνητής -σε κάθε επιστήμη, όχι μόνο ένας δημοσκόπος- όταν βλέπει στα στοιχεία του κάτι υπερβολικό, κάτι ακραίο, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ, ανθρώπινο είναι να θεωρεί ότι κάπου έχει γίνει ένα λάθος. Αυτό είναι ένα σκέλος. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι εδώ και 5 χρόνια οι δημοσκοπήσεις είναι σάκος του μποξ. Και τις 20 μονάδες τις είχαμε δει μέσα στην 4ετία, θυμάστε, στη μισή θητεία της κυβέρνησης. Έπεφτε λοιπόν το μισό πολιτικό σύστημα πάνω στις δημοσκοπήσεις και μας λοιδορούσαν, μας απειλούσαν με εισαγγελείς και μας έλεγαν ότι είμαστε μέρος του συστήματος που τα κάνουμε όλα για να κρύψουμε την υπεροχή του ΣΥΡΙΖΑ και να βγάλουμε πλαστά στοιχεία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

{“@context”:”http://schema.org”,”@type”:”VideoObject”,”name”:”Θωμάς Γεράκης, διευθύνων σύμβουλος MARC – Το Πρωινό – 22/05/2023″,”description”:”Πως ψήφισαν οι νέοι 17-24 ετών.n”,”thumbnailUrl”:”https://imthumbs.glomex.com/dC1ibGR0ajQzcm5xejUvMjAyMy8wNS8yMi8wNy8zOV8wOV82NDZiMWMxZDg2NjFlLmpwZw==/profile:player-960×540″,”duration”:”PT10M20S”,”uploadDate”:”2023-05-22T07:45:28.000Z”,”embedUrl”:”https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=40599v17l28y0qoz&playlistId=v-cssmpaywngu1″,”provider”:{“@type”:”Organization”,”name”:”glomex GmbH”,”logo”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”https://player.glomex.com/[email protected]”,”width”:136,”height”:146}}}

Μιλώντας στον Alpha, ο διευθύνων σύμβουλος της Alco, Κώστας Παναγόπουλος, ανέφερε πως «οι συνεχείς επιθέσεις του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπικές εταιρείες είχαν οδηγήσει κομμάτι των ψηφοφόρων του στο να μην απαντούν στις δημοσκοπήσεις, γιατί τις θεωρούσαν στημένες. Εμείς προσπαθήσαμε να το ισορροπήσουμε με τη μέθοδο της αντιστάθμισης, όμως φαίνεται ότι κάναμε λάθος».

Φαναράς: «Έχουμε απειληθεί»

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis, Στράτος Φαναράς, σημείωσε ότι αφού ολοκληρώθηκαν οι δημοσκοπήσεις πριν από τις πρώτες εκλογές 2023, οι δηλώσεις του Γιώργου Κατρούγκαλου και «η ιστορία της Χρυσής Αυγής», συμπαρέσυραν προς τα κάτω τα ποσοστά και την όποια δυναμική είχε ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Ήμασταν η μόνη εταιρεία που είχαμε δώσει εκτίμηση για το ΠΑΣΟΚ οριακά διψήφιο ποσοστό και επίσης ήμασταν η εταιρεία που έδειχνε διψήφια διαφορά. Είναι ανακρίβεια ότι δεν υπήρξε έρευνα που να παρουσιάζει τον ΣΥΡΙΖΑ κάτω από 25%, καθώς υπήρξαν δικές μας έρευνες που παρουσίασαν μέχρι και 21 μονάδες διαφορά στην πρόθεση ψήφου», δήλωσε στο MEGA.

{“@context”:”http://schema.org”,”@type”:”VideoObject”,”name”:”Ο Στράτος Φαναράς,  πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος «Metron Analysis» στο LIVE NEWS “,”description”:”Ο Στράτος Φαναράς,  πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος «Metron Analysis» στο LIVE NEWS “,”thumbnailUrl”:”https://imageservicethumbs.glomex.com/dC1jNWN5MW53cGJ5bnQvMjAyMy8wNS8yMi8xNi8wMF8zM182NDZiOTFhMTViZmY3LmpwZw==/profile:player-960×540″,”duration”:”PT7M16S”,”uploadDate”:”2023-05-22T16:03:01.000Z”,”embedUrl”:”https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=40599v17l28y0qoz&playlistId=v-csswn6nbqveh”,”provider”:{“@type”:”Organization”,”name”:”glomex GmbH”,”logo”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”https://player.glomex.com/[email protected]”,”width”:136,”height”:146}}}

Για τα αποτελέσματα του κοινού exit poll ανέφερε ότι: «Το exit poll είναι το πρώτο και δίνεται σε δύο ανακοινώσεις. Η μία είναι στο 80% με στοιχεία μέχρι τις 16:30. Δώσαμε τη διαφορά αυτή κι όταν πιστοποιήσαμε ότι μέχρι τα τελικά στοιχεία η διαφορά διευρύνεται, τη διευρύναμε».

Και πρόσθεσε: «Αναλαμβάνουμε την ευθύνη που χάσαμε τον ΣΥΡΙΖΑ. Η Metron Analysis έχει απειληθεί από σωρεία στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και διαφόρων άλλων διάσπαρτων, ότι σήμερα εδώ θα είχαν εγκατασταθεί εισαγγελείς».

Δημήτρης Μαύρος: «Γνωρίζαμε ότι θα υπήρχε διαφορά 20 μονάδων»

Γνώριζαν οι δημοσκόποι τη μεγάλη αυτή διαφορά ή έπεσαν για άλλη μία φορά έξω; Σε αυτό το ερώτημα κλήθηκε να απαντήσει ο Δημήτρης Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος της MRB, μιλώντας στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος», στο Open, όπου ανέφερε πως η τελευταία μέτρηση έδινε στη ΝΔ 42% κεντρική τιμή και στον ΣΥΡΙΖΑ 19%. «Οι απλές σταθμίσεις των στοιχείων έδιναν το αποτέλεσμα», τόνισε.

Εξήγησε, επίσης, πως τα στοιχεία που έρχονταν από τις δημοσκοπήσεις των τελευταίων ημερών, με στάθμιση σε φύλο, ηλικία, περιοχές και προηγούμενη ψήφο, έδειχναν ξεκάθαρα ότι θα υπήρχε διαφορά 20 μονάδων.

Γιατί όμως δεν έδωσαν αυτά τα στοιχεία στη δημοσιότητα; «Αν βγαίναμε έτσι; Θα μας έλεγαν ”αυτά τα δείγματα είναι για πέταμα, πετάξτε τα”», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η αλήθεια είναι ότι όταν υφίστασαι μια πίεση από το 2015 μέχρι σήμερα, σε ηθικό, μεθοδολογικό, επιστημονικό, επικοινωνιακό επίπεδο, από συγκεκριμένο χώρο, για υποεκτίμηση των στοιχείων και πράγματι υπάρχει υποεκτίμηση, το αποτέλεσμα είναι οι δημοσκόποι να απομακρυνόμαστε από τα στοιχεία, γιατί είχαμε υποστεί μετατραυματικό σοκ», συμπλήρωσε.

{“@context”:”http://schema.org”,”@type”:”VideoObject”,”name”:”Δ/νων σύμβουλος MRB: Οι δημοσκοπικές εταιρείες απελευθερώθηκαν από την πίεση”,”description”:”Για τις δημοσκοπήσεις στις επόμενες εκλογές μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Δημήτρης Μαύρος.”,”thumbnailUrl”:”https://imthumbs.glomex.com/dC1icTR5Z243ZXRpZGwvMjAyMy8wNS8yMi8wNy8zNl81Ml82NDZiMWI5NDQ2YTE2LmpwZw==/profile:player-960×540″,”duration”:”PT8M40S”,”uploadDate”:”2023-05-22T07:39:29.000Z”,”embedUrl”:”https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=40599v17l28y0qoz&playlistId=v-cssmohagdmj5″,”provider”:{“@type”:”Organization”,”name”:”glomex GmbH”,”logo”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”https://player.glomex.com/[email protected]”,”width”:136,”height”:146}}}

Ζούπης (Opinion Poll): Από τον ΣΥΡΙΖΑ χρωστάνε μια συγγνώμη απέναντι στις εταιρείες δημοσκοπήσεων

Σε άρθρο του στο iefimerida, ο επικεφαλής της Opinion Poll, Ζαχαρίας Ζούπης, απαιτεί μια συγγνώμη από τον ΣΥΡΙΖΑ.

«Οι δημοσκοπικές εταιρείες μέσα σε συνθήκες πλήρους κατάρρευσης του ΣΥΡΙΖΑ, με σταθερές την αυξανόμενη συσπείρωση της ΝΔ και τη γρήγορη άνοδο των δυνάμεών της, ειδικά μετά το Πάσχα, και με νέα δεδομένα τις μικρές ή μεγάλες εισπράξεις σχεδόν όλων των άλλων κοινοβουλευτικών και βασικών εξωκοινοβουλευτικών κομμάτων, διέψευσαν όσους τους επιτίθεντο διαρκώς με μοναδική εχθροπάθεια» γράφει στο άρθρο του ο Ζ. Ζούπης, και συνεχίζει:

«Οι δημοσκοπικές εταιρείες της χώρας έδειξαν ”μέταλλο”, αν και εργάστηκαν για άλλη μια φορά σε πλαίσιο επιθέσεων, αμφισβήτησης, εμφάνισής τους ως ”εργαλεία του συστήματος”.

»Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν άφησε στιγμή και ευκαιρία να μην επιτίθεται στις δημοσκοπικές εταιρείες, να μην τις παρουσιάζει ως πουλημένες, να επικαλείται ανοησίες περί χρησιμοποίησης ακόμα και predator, με αποτέλεσμα να ”φοβούνται οι ψηφοφόροι του”, συχνά δε κάποιες από τις δημοσκοπικές εταιρείες προπηλακίστηκαν σε πρωτοσέλιδα φιλικών εντύπων.

»Λίγες ώρες πριν κλείσουν οι κάλπες, ο Π. Πολάκης ανέβαζε στο twitter το αμίμητο ”Τελευταία προβοκάτσια των δημοσκοπικών εταιρειών και του συστήματος του Μητσοτατέικου που ξεψυχάει, είναι αυτά που διακινούνται ως διαρροές. Η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ είναι κοντά…”! Λίγες δε μέρες πριν, ο Α. Τσίπρας καλούσε με την ομιλία του στο Σύνταγμα να πετάξουν τις έρευνες στον κάδο και ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα πάρει την πρωτιά!».

Ίσως σας ενδιαφέρουν