Κ. Μητσοτάκης στη Βουλή: Εκτσογλανισμός της δημόσιας ζωής οι αθλιότητες Βερναρδάκη – Θα έρθει να ζητήσει συγγνώμη ο Τσίπρας; 

«Ο βερναρδακισμός, είναι ουσιαστικά ένας πολακισμός, είναι συριζαϊκός φαρισαϊσμός. Είναι το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού»

Σφοδρή επίθεση κατά του Χριστόφορου Βερναρδάκη, ζητώντας παράλληλα από τον Αλέξη Τσίπρα να πάρει θέση για το πρωτοφανές παραλήρημα του πρώτου που αποκάλεσε «Πισπιρίγκου της δημόσιας Παιδείας» την Νίκη Κεραμέως, εξαπέλυσε ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία».

Συγκεκριμένα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης λίγο πριν την ολοκλήρωση της ομιλίας του, αναφερόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τόνισε πως «δεν είναι εδώ γιατί θα ήταν αναγκασμένος να αναφερθεί στις αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη».

«Αναρωτιέμαι αν θα ζητήσει ο ίδιος μία προσωπική συγγνώμη από την υπουργό Παιδείας. Δεν είμαι σίγουρος ότι θα έχει το θάρρος να το κάνει» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. «Ο βερναρδακισμός, είναι ουσιαστικά ένας πολακισμός, είναι συριζαϊκός φαρισαϊσμός . Είναι το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού», είπε.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

«Φέρτε τον αρχηγό σας, αν τολμά, να αντιπαρατεθούμε»

«Οι νέοι άνθρωποι δεν είναι άβουλοι καταναλωτές υποσχέσεων, αλλά ολοκληρωμένοι άνθρωποι που ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν» συνέχισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή, ενώ απευθυνόμενος προς την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε: «Τα πανεπιστήμια κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπάρχουν για να τυπώνουν απλώς πτυχία για αυτό και πρέπει οι σπουδές να συνδεθούν με την αγορά εργασίας. Η πολιτική αυτή αποδεικνύει κατά πόσον οι πολιτικές δυνάμεις βρίσκονται στην όχθη της καθήλωσης ή του εκσυγχρονισμού».

«Εδώ κρίνεται ποιος είναι ο πραγματικά προοδευτικός. Απέναντι σε αυτές τις αλήθειες αντιπαρατίθενται κραυγές και σιωπές. Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ είστε ή όχι με το ελληνικό «Εράσμους», τα διπλά πτυχία; Την πρακτική άσκηση;» ρώτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και επιτέθηκε στον απόντα από την αίθουσα Αλέξη Τσίπρα «Ήμουν βέβαιος πως την απάντηση θα έδινε ο αρχηγός σας. Που είναι ο κ. Τσίπρας, γιατί δεν είναι εδώ; Θα σας πω, δεν είναι εδώ γιατί θα αναγκαζόταν να τοποθετηθεί ο ίδιος για τι απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη. Είμαι περίεργος εάν έχει το πολιτικό θάρρος να ζητήσει μία προσωπική συγγνώμη από την υπουργό παιδείας. Αυτό που είδαμε χθες δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο, αυτός ο βερναρδακισμός, είναι πολακισμός, είναι ο συριζαϊκός φαρισαϊσμός, είναι αυτό που έχει αποκληθεί ως εκτσογλανισμός της κοινωνίας. Είναι ο κανόνας στο κόμμα σας, το περιβόητο ηθικό πλεονέκτημα». Και ο πρωθυπουργός συνέχισε την επίθεσή του στον ΣΥΡΙΖΑ, απευθυνόμενος στον βουλευτή και τομεάρχη παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Φίλη: «Εσείς δεν μας λέγατε κ. Φίλη ότι τα δύο παιδιά της Υπουργού θα θυμούνται πως κατέσφαξε 20.000 παιδιά. Τα τρία μέτρα κάτω από τη γη του κ. Πολάκη, η μητροκτονία του κ. Βερναρδάκη, όλα αυτά από ένα κόμμα που υποτίθεται ότι κόπτεται για την ελευθεροτυπία σε μία ημέρα που μπήκαν βόμβες σε ένα ραδιοφωνικό σταθμό, που χθες κατέκρινε τις δηλώσεις Βερναρδάκη. Φέρτε τον αρχηγό σας εάν τολμά να αντιπαρατεθούμε, να έχει το θάρρος να ζητήσει συγγνώμη και να πει πως καταδικάζει απερίφραστα αυτές τις χυδαιότητες», είπε ο πρωθυπουργός.

Ο ίδιος ξεκίνησε την ομιλία του με αναφορά στην επίθεση που δέχτηκε το πρωί ο όμιλος Real Group. «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να είστε σίγουροι πως η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες», δήλωσε.

«Η φοίτηση δεν είναι μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας».

«Στόχος η επαγγελματική καταξίωση»

«Ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης» τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Σήμερα το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία και με αυτό το νομοσχέδιο, το 8ο κατά σειρά του υπουργείου Παιδείας, ολοκληρώνεται» συνέχισε ο πρωθυπουργός. «Το νέο τοπίο ολοκληρώνεται από τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που τυγχάνουν μεγαλύτερης ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία. Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στην δημόσια παιδεία δεν ήταν τυχαία. Νοιάζομαι για τους νέους, δεν είναι να τους χαϊδεύω τα αυτιά και να τους στρέφω σε σχολές που δεν έχουν αύριο, αλλά σε αυτές που έχουν πραγματικές πιθανότητες στην αγορά εργασίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και συμπλήρωσε: «Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται το νέο νομοσχέδιο που διευρύνει την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου, οδηγώντας την ανώτατη παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας απηχούν τα άρθρα του νομοσχεδίου, εξ ου και η απήχηση τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια» ενώ επισήμανε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ακόμη και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους», 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή, είναι η ώρα και η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις απόψεις των φίλων της» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Σε παγκόσμια τροχιά το δημόσιο πανεπιστήμιο»

«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά, δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες» είπε, συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός. «Πρακτικά οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων, όχι σαν μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας» συμπλήρωσε.

«Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ύστερα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την δράση των πανεπιστημίων από την εκτελεστική εξουσία, παύει δηλαδή ο κρατικός πατερναλισμός», υπογράμμισε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας»

«Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του, ενώ απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, είπε πως «θα αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα τοποθετείτε όλοι στην κατ’ άρθρων ψηφοφορία, γιατί είναι εύκολη η γενική κριτική από την αντιπολιτευση. Μη βρεθούμε στην κατάσταση ενώ διαφωνείτε επί της αρχής θα έχετε ψηφίσει περισσότερα από τα μισά άρθρα για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και σε αυτήν την αίθουσα», είπε ο πρωθυπουργός, κατά την παρέμβαση του στη Βουλή για το νομοσχέδιο για ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

«Επιστρέφει ο μεγάλος απών»

«Ο άλλοτε μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να μορφώσει τους Έλληνες και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα» τόνισε. «Ακόμα μία γέφυρα μεταξύ της μόρφωσης και της εργασίας η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και θα συνοδεύεται από καταβολή αποζημίωσης, που θα είναι μία πρόβα για την επόμενη ημέρα».

«Όλα αλλάζουν αλλά και ο τρόπος διακυβέρνησης των Πανεπιστημίων, για να εκλείψουν τα κρούσματα ευνοιοκρατίας. Και οι καθηγητές μας να είναι ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας. Και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται ηλεκτρονικά και με τη συμμετοχή καθηγητών άλλων ιδρυμάτων» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Καρφιά» κατά ΣΥΡΙΖΑ

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική ίδρυση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει», συνέχισε ο πρωθυπουργός, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στον χώρο των ΑΕΙ. «Τμήματα από το τίποτε για το τίποτε, χωρίς κανέναν σκοπό» τόνισε για να συμπληρώσει πως «Είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη συγκεκριμένη πολιτική».

Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημείωσε πως «η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον πρύτανη και το συμβούλιο, ένα συμμετοχικό μοντέλο, που λειτουργεί σε πολλά κράτη του κόσμου. Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων, συμπληρώνουν, όμως, και ζητούμενα άλλων βαθμίδων όπως και η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου έως τις 5:30 το απόγευμα».

«Η βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά βαρίδια και κρατική χειραγώγηση, ώστε η τριτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναγίνει ιμάντας κοινωνικής ανέλιξης, με βάση ρεαλιστικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Σύγκρουση «με το «καλημέρα»

Νωρίτερα, η κυρία Κεραμέως απαντώντας στις ενστάσεις, ανέφερε για το αυτοδιοίκητο: «Τα ΑΕΙ αποφασίζουν για τις δικές τους αποφάσεις με τα δικά τους όργανα. Το ποια θα είναι αυτά τα όργανα το αποφασίζει ο νομοθέτης, η Βουλή. Η θέσπιση κανόνων για ζητήματα οργάνωσης των πανεπιστημίων που περιλαμβάνει και τον τρόπο συγκρότησης των οργάνων ανήκει στην αρμοδιότητα της νομοθετικής εξουσίας. Ο νομοθέτης δεν δεσμεύεται καν ούτε υποχρεούται να ακολουθήσει συγκεκριμένο πρότυπο, διαθέτει όμως ευρύτατα περιθώρια εξουσίας για να οργανώσει όλο το πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων».

Σχετικά με την ανάδειξη των πρυτάνεων είπε: «Ο πρύτανης προκύπτει ως ένας εκ των 6 εσωτερικών μελών του συμβουλίου που έχουν εκλεγεί από την βάση, δηλαδή από όλα τα μέλη ΔΕΠ. Τα εκλεγμένα μέλη του συμβουλίου εκλέγουν στην συνέχεια τον πρύτανη» ενώ διευκρίνισε προς την αντιπολίτευση πως ο εκτελεστικός διευθυντής είναι μετακλητός διοικητικός υπάλληλος που επιλέγεται από την εκάστοτε διοίκηση.

Τέλος, για το συμβούλιο εξωτερικών μελών εξήγησε πως «το Συμβούλιο αποτελείται από 11 μέλη. Τα 6 εκλέγονται από την βάση και στην συνέχεια οι εκλεγμένοι επιλέγουν τα 5 εξωτερικά μέλη. Τα εξωτερικά μέλη αντλούν τη νομιμοποίησή τους από τα εκλεγμένα μέλη» ενώ για την χρηματοδότηση σημείωσε «Το νομοσχέδιο δεν έχει ούτε μισή διάταξη που να επηρεάζει την υποχρέωση του κράτους για χρηματοδότηση των ΑΕΙ. Η κυβέρνησή μας αύξησε για πρώτη φορά μετά αρκετά χρόνια την χρηματοδότηση κατά 14%. Το νομοσχέδιο δίνει επιπλέον χρηματοδοτικά εργαλεία και αυτό δεν γίνεται για πρώτη φορά».

Νωρίτερα, ο κ. Νίκος Φίλης εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε την έκθεση του επιστημονικού συμβουλίου της Βουλής υποστηρίζοντας πως οι παρατηρήσεις κάνουν «κομμάτια και θρύψαλα» το νομοσχέδιο. Για «φαλκίδευση» του αυτοδιοίκητου μίλησε η κα Σοφία Σακοράφα (ΜεΡΑ25) ενώ ο κ. Θανάσης Παφίλης (ΚΚΕ) προχώρησε σε γενικότερες παρατηρήσεις σημειώνοντας πως η εκ του Συντάγματος υποχρέωση του κράτους για παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας αποτελεί «ανέκδοτο» καθώς ο οικογενειακός προϋπολογισμός επιβαρύνεται για την εκπαίδευση των παιδιών.

Την έκθεση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής επικαλέστηκε και η κα Νάντια Γιαννακοπούλου για να υποστηρίξει την ένσταση αντισυνταγματικότητας.

Από την άλλη πλευρά ο κ. Κώστας Καραγκούνης ανέφερε ότι οι ενστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν αφορούν την συνταγματικότητα του νομοσχεδίου αλλά την ουσία των προωθούμενων διατάξεων σημειώνοντας «Σας χαλάει την πολιτική σας σούπα, διότι δε θέλετε τα Πανεπιστήμια να λειτουργούν ελεύθερα, απρόσκοπτα και ανταγωνιστικά, όπως το Σύνταγμα ορίζει, αλλά τα θέλετε εξαρτώμενα, καθηλωμένα και με πολιτικές εξαρτήσεις».

Να σημειωθεί ότι η ένσταση της αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία ενώ πηγές της ΝΔ σχολίασαν σχετικά πως «Έπεσε στο κενό η προσπάθεια αιφνιδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπ. Παιδείας. Η ένσταση αντισυνταγματικότητας αποκρούστηκε άμεσα από τη ΝΔ ενώ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Π. Σκουρλέτης σήκωσε λευκή πετσέτα καθώς δεν απάντησε».

Ίσως σας ενδιαφέρουν