Μητσοτάκης: Η αξιολόγηση είναι πράξη επιβράβευσης, όχι τιμωρία

Ολοκληρώθηκε η εκδήλωση για την παρουσίαση του Νέου Αναβαθμισμένου Σχολείου

Ολοκληρώθηκε η δημόσια παρουσίαση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών» από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας βρέθηκε στο επίκεντρο του υπουργικού συμβουλίου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης , την αυτονομία σχολικών μονάδων, και την εκκλησιαστική εκπαίδευση κ.α. Οι μεταρρυθμίσεις για το νέο σχολείο θα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.

Η παρουσίαση έγινε από το «Στρογγυλό Σχολείο» στον Αγ. Δημήτριο Αττικής.

«Το αντικείμενο της σημερινής μας συζήτησης είναι πώς θα μπορέσουμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το σχολείο του μέλλοντος. Ένα σχολείο το οποίο θα έχει ως κεντρικό σκοπό να προσφέρει γνώση, αλλά και δεξιότητες στους μαθητές από αφοσιωμένους δασκάλους και καθηγητές, έτσι ώστε να σας προετοιμάσουμε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για ό,τι επιλέξετε να κάνετε, τελικά, στη ζωή σας όταν ολοκληρωθεί το σχολείο.Κιεμείς είμαστε εδώ για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Ναι, είμαστε εδώ για να σπάσουμε στεγανά και αντιλήψεις που νομίζω ότι ταλαιπώρησαν και ταλαιπωρούν την εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση με θέμα «Κάνουμε Πράξη το Όνειρο» όπου παρουσιάστηκε το Νέο Αναβαθμισμένο Σχολείο.

«Στον πυρήνα της δικής μας φιλοσοφίας για την εκπαίδευση είναι οι ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, ασχέτως οικονομικών δυνατοτήτων, ασχέτως προέλευσης. Όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολείο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στη συνέχεια, να επιλέξουν για το τί θα κάνουν στη ζωή τους. Και μέσα σε αυτή τη φιλοσοφία ακριβώς εντάσσεται και η πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στον επαγγελματικό προσανατολισμό και χαίρομαι ιδιαίτερα που το μάθημα αυτό ξαναμπαίνει δυναμικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως «κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα με το πολλαπλό βιβλίο, τη δυνατότητα, δηλαδή, των δασκάλων, των καθηγητών του ίδιου γνωστικού αντικειμένου να επιλέξουν τελικά πιο βιβλίο τους ταιριάζει καλύτερα. Είναι μία πολύ σημαντική τομή αυτή για το ελληνικό δημόσιο σχολείο. Να δώσουμε τη δυνατότητα στους καθηγητές να εξετάζουν τους μαθητές με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί πρέπει το Υπουργείο να λέει, παραδείγματος χάρη, ότι στην Ιστορία πρέπει να εξεταστείτε με δύο πρόχειρα διαγωνίσματα και ένα ωριαίο ή ό,τι μπορεί να λέει η κατευθυντήρια εγκύκλιος. Ας αφήσουμε το δάσκαλο, τον καθηγητή ελεύθερο να εξετάσει τους μαθητές του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θα κάνει την τάξη πιο δημιουργική, θα την κάνει πιο ευχάριστη».

«Η αξιολόγηση δεν έχει -και θα το ξαναπώ- τιμωρητικόχαρακτήρα. Κανείς δεν θα απολυθεί. Κανείς δεν θα χάσει το μισθό του. Έχει, εάν σε μία διαδικασία αξιολόγησης φανεί ότι επιδέχεται βελτίωσης, έχει έναν σκοπό και μόνο, να βοηθήσουμε δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι. Και θα εξακολουθούμε αυτό να το λέμε με κάθε τρόπο έτσι ώστε να σπάσουμε αυτές τις προκαταλήψεις που μπορεί να υπάρχουν. Νομίζω, όμως, ότι ουσιαστικά κρύβονται μόνο μέσα σε κούφια συνθήματα τα οποία σήμερα δεν έχουν καμία ουσία.

Ίσως σας ενδιαφέρουν