Βουλή: Ξεκινά η συζήτηση και ψήφιση του ν/σ του υπ. Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Εκ διαμέτρου αντίθετες οι προσεγγίσεις μεταξύ της κυβέρνησης και των κομμάτων της αντιπολίτευσης

Ξεκινάει σήμερα στην Ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», η οποία θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο ημέρες, με εκ διαμέτρου αντίθετες προσεγγίσεις μεταξύ της κυβέρνησης και των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια μετά την κατά πλειοψηφία ψήφισή του από τους βουλευτές της ΝΔ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Αντίθετα, ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 το καταψήφισαν στην Επιτροπή, ενώ η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.

Στο νομοσχέδιο, μέχρι τώρα, έχουν κατατεθεί δύο υπουργικές τροπολογίες. Η πρώτη είναι τροπολογία του υπουργείο Παιδεία και αφορά ρυθμίσεις σχετικά με τα ψηφιακά απολυτήρια, αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, αφορά την απαλλαγή μισθωμάτων επιχειρήσεων που λειτουργούν εντός των χώρων των ΑΕΙ, την παράταση συμβάσεων μίσθωσης ακινήτων των ΑΕΙ, τη χρήση πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για εξοπλισμό και λειτουργικές εργασίες προσωρινών αιθουσών και σχολικών δομών, καθώς και ρυθμίσεις για την Εθνική Μονάδα Συντονισμού «Erasmus+» και «European Solidarity Corps».

Η δεύτερη τροπολογία έχει κατατεθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, και δίνει τη δυνατότητα -μέχρι και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022- σε συνταξιούχους πλοιάρχους και μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο, ως ωρομίσθιοι, στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση.

Σε επίπεδο βουλευτικών τροπολογιών, μέχρι στιγμής, έχουν κατατεθεί δύο τροπολογίες από το ΚΙΝΑΛ. Η μία αφορά την αύξηση του ποσοστού, από 0,5 % σε 1%, της εισαγωγή μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η δεύτερη τροπολογία αφορά «την άρση της αδικίας εις βάρος των Φυσικών με μεταπτυχιακό στην Ραδιοηλεκτρολογία (ΠΕ12.10) που μετά τη μετάταξή τους στον κλάδο ΠΕ04.01 έχασαν την αρχαιότητά τους στις σχολικές μονάδες».

Έκθεση Επιστημονικής Υπηρεσίας

Ίσως σας ενδιαφέρουν