Μπιμπίλας: Για αυτούς που έχουν ακραία πάθη και έχουν ρημάξει ζωές, τους λυπάμαι, αλλά θέλω να τιμωρηθούν

«Καταγγελίες καταφθάνουν. Δεν γνωρίζω αν θα μάθετε για πολλούς ή λίγους, σημασία έχει ότι κάτι που πιθανόν θα συμβαίνει, θα γίνεται αμέσως αντιληπτό, οπότε θα σταματά εν τη γενέσει του»

Ο Σπύρος Μπιμπίλας γεννήθηκε στις 6/1 στον Πειραιά και έχει δύο αδέλφια. Ο πατέρας του απεβίωσε όταν ο ίδιος ήταν 10 χρόνων, και έτσι αναγκάστηκε να εργαστεί από τα 15 του.

Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, επειδή δεχόταν πίεση από συγγενικά πρόσωπα που ήσαν δικηγόροι. Ωστόσο, από μικρός ήθελε να γίνει ηθοποιός και έτσι σπούδασε Θέατρο στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου.

Έχει παίξει στο Θέατρο, στην Τηλεόραση και είναι και ηθοποιός φωνής. Συμμετείχε, επίσης, στην αμερικανική μίνι σειρά του NBC «The First Olympics: Athens 1896».

Σε ραδιοφωνική εκπομπή το 2017, ο Γιώργος Λιάγκας χρησιμοποίησε σε τηλεφωνική φάρσα το όνομά του και μίλησε άσχημα. Ο Μπιμπίλας τον μήνυσε και ο Λιάγκας υποχρεώθηκε να του καταβάλει το ποσό των 27 χιλιάδων ευρώ.

Κύριε Μπιμπίλα, εκτός από εξαίρετος ηθοποιός, είστε ένας αγαπητός άνθρωπος που έχετε τάξει εαυτόν σε αρωγή συναδέλφων σας που έχουν ανάγκη. Όλο αυτό το… κακό σάς ήρθε κεραυνός εν αιθρία και στο Σωματείο, ή, όντας τόσα χρόνια στο χώρο, γνωρίζατε;

«Κατ’ αρχάς, σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Όντως, έχω δώσει πολύ από τον προσωπικό μου χρόνο για να βοηθήσω συναδέλφους σε δυσχέρεια, και ως πρόεδρος του ΤΑΣΕΗ επί εποχής Μνημονίου και τώρα ως πρόεδρος του ΣΕΗ, επί κορωνοϊού. Η αλήθεια είναι ότι το Σωματείο μας αντιμετωπίζει, αυτή τη στιγμή, τρομακτικά προβλήματα σε σχέση με τα εργασιακά, την ανυπαρξία Συλλογικών Συμβάσεων και τις διαδικτυακές παραστάσεις. Δεν περιμέναμε ότι θα έσκαγε μία τέτοια “βόμβα” αποκαλύψεων που θα έφθανε στην Εισαγγελία. Παρ’ όλα ταύτα, η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε την κατάσταση, η πίστη στο καταστατικό του Πειθαρχικού Συμβουλίου, που είναι θεσμικό όργανο, και η πλήρης τήρησή του, μας κάνουν να πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε, και ότι αυτή η τεράστια κρίση θα ξεπεραστεί επ’ ωφελεία του Θεάτρου και των άπορων ηθοποιών».

Όσων το όνομα ακούστηκε, αλλά και τόσων άλλων που πρόκειται να ακουστεί, θα… σβήσουν ή ο Έλληνας ξεχνά εύκολα και γρήγορα;

«Οι ηθοποιοί που κατηγορήθηκαν έχουν ήδη υποστεί μεγάλη ζημιά από τη γενική κατακραυγή και πιστεύω ότι πολύ δύσκολα θα επανακάμψουν. Δεν νομίζω πως οι θεατρικοί παραγωγοί θα διακινδυνεύσουν χρήματα προσλαμβάνοντάς τους .Έπειτα, το κοινό δεν ξεχνάει εύκολα και δεν ξέρουμε πώς θα αντιδράσει. Δε θα ήθελα να είμαι στη θέση τους και να μην μπορώ να κυκλοφορήσω γιατί θα με γιουχάρουν».

Και άλλες φορές εξ απαλών ονύχων μαθαίναμε, αλλά όχι τέτοια… τέρατα! Πολλοί θα πουν και γι’ άλλους, αλλά οι θύτες θα συνετιστούν ή θα πρέπει να επισκεφτούν ψυχίατρο για την… αρρώστια τους;

«Δεν γνωρίζω με ποιο τρόπο άνθρωποι που έχουν εθιστεί σε “περίεργες” συμπεριφορές μπορούν να θεραπευτούν. Όσο γι’ αυτούς που έχουν ακραία πάθη και έχουν ρημάξει ζωές, τους… λυπάμαι, αλλά θέλω να τιμωρηθούν».

Είναι τρομερό που δεν «κουνήθηκε φύλλο» τόσα χρόνια. Λένε για Φιλιππίδη, Χαϊκάλη, Λιγνάδη, που είχαν πάρει και τα μυαλά τους «αέρα» και ήταν παντού δικτυωμένοι, απολάμβαναν δόξα και υψηλές αμοιβές. Καλά, δεν σκέφτηκαν το «ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο;».

«Πρωταγωνιστές κατέρρευσαν σαν χάρτινοι πύργοι από το βάρος των καταγγελιών! Αυτό δεν μας χαροποιεί, παρόλα αυτά, διαισθανόμαστε ότι στο βάθος του τούνελ θα φανεί μία καινούργια άνοιξη και σωστοί νέοι άνθρωποι, που με μεράκι και πίστη δουλεύουν, θα βγουν στην επιφάνεια, και όλα αυτά, τελικά, θα αποβούν για το καλό του Θεάτρου».

Πολλοί συνάδελφοί σας «πέφτουν» από τα σύννεφα, λένε πως δεν γνώριζαν. Έτσι είναι ή θέλουν να προστατέψουν κάποιον θύτη;

«Αν κάποιος προσπαθεί να θολώσει τα νερά, δεν νομίζω ότι θέλει να σώσει κάποιον. Το γεγονός ότι υπήρχε μία συνωμοσία σιωπής από όλους μας, γιατί έτεινε να θεωρείται φυσιολογικό το παράλογο, δεν σημαίνει ότι γνωρίζαμε αξιόποινες πράξεις. Όσοι γνώριζαν, γίνονται συνυπεύθυνοι με την ένοχη σιωπή τους και δεν βοηθούν στην κάθαρση».

Και τι μέλλει γενέσθαι με τους κατηγορούμενους, από το Πειθαρχικό;

«Η άδεια του ηθοποιού δεν υφίσταται, πλέον, όπως και σε όλη την Ευρώπη. Το επάγγελμα ανήκει στα ελεύθερα. Οπότε, μόνο συμβολικές ποινές αποδίδει το Πειθαρχικό, δηλαδή αποβολή από το Σώμα, και αυτό κάνει κάποιον δακτυλοδεικτούμενο, δεν είναι και λίγο».

Εσείς, ξεκινήσατε νέος, αντιμετωπίσατε κάποια βίαιη συμπεριφορά; Ή κάποιος συνάδελφός σας, σας είχε εξομολογηθεί κάτι;

«Ήμουν από τους πολύ τυχερούς. Ουδέποτε μου έκανε νύξη κάποιος ή κάποια, αν και θα ήθελα να το έχω υποστεί για να δω την αντίδρασή μου. Εξομολογήσεις από αρκετούς συναδέλφους ναι, αλλά βαραίνουν άδικα την ψυχή μου με το πρόβλημά τους, γιατί μετά ούτε καταθέτουν στο Πειθαρχικό ούτε πάνε στην Εισαγγελία».

Το ταλέντο σας ανταποκρίνεται και στον δυσκολότερο ρόλο. Τώρα βγήκαν ορισμένοι και σας αμφισβήτησαν. Πώς νιώσατε;

«Δεν έδωσα καμία σημασία, γιατί είμαι τόσο δυνατός και φιλοσοφημένος, που αυτά δεν με αγγίζουν. Εξάλλου, απάντησε όλη η Ελλάδα και τους… αποστόμωσε».

Αλήθεια, έχετε ψάξει το γενεαλογικό σας δένδρο; Γιατί νεαρός στο προφίλ, μοιάζατε πολύ του Μέγα Αλέξανδρου, και αυτό κάτι «έξυπνοι» πάλι το σχολίασαν, ενώ ξέρουμε πως σωσίες μας υπάρχουν ακόμη και στο επόμενο στενό…

«Ούτε αυτό με στενοχώρησε. Το να βγαίνω εν έτει 2021 και να λέω ότι είμαι υπερήφανος που μοιάζω με αρχαίο Έλληνα και ειδικότερα στον Μεγαλέξανδρο, θα έπρεπε να κάνει υπερήφανους και άλλους, αντί να προκαλεί σκωπτικά σχόλια. Είμαι εντελώς αντίθετος με τον κ. Καιρίδη, που βροντοφωνάζει ότι όλοι είμαστε απόγονοι Οθωμανών. Αν αυτός αισθάνεται έτσι, ευτυχώς εμείς δεν τον ακολουθούμε. Δηλαδή και οι Τούρκοι που έφυγαν από ‘δω δεν πήραν κάτι από το dna των Ελλήνων; To ελληνικό dna χάθηκε για πάντα, ενώ η γλώσσα έμεινε; Εγώ, πάντως, έλκω μακρινή καταγωγή από τη Χαλκιδική στα μέρη του Μεγαλέξανδρου, όπου το όνομα Μπιμπίλας συναντάται συχνά, και χαίρομαι γι’ αυτό».

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»

Ίσως σας ενδιαφέρουν