Το Instagram παντρεύει…

Τον ρόλο του διοργανωτή γάμων έχουν «κλέψει» τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ους… το Instagram συνέζευξεν, κορωνοϊός μη χωριζέτω! Θα μπορούσε να είναι και το μότο της εποχής.

Το παιχνίδι του γάμου παίζεται πια σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ο κορωνοϊός παρουσιάζεται ως η βασικότερη αιτία των διαζυγίων της εποχής.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Facebook, το Twitter, το Instagram, το Pinterest και εσχάτως το TikTok άλλαξαν τον τρόπο επικοινωνίας μας με τους άλλους και διαφοροποίησαν σημαντικά την καθημερινότητα μας από τα σημαντικά, όπως είναι η εργασία μας μέχρι και τα ευχάριστα όπως είναι ένας γάμος.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Παλαιότερα για να σχεδιάσει κάποιος την ωραιότερη μέρα της ζωής του αρκούσαν μερικά περιοδικά αυτής της θεματικής και ίσως ένας ειδικός στις γαμήλιες τελετές για ένα άρτιο αποτέλεσμα. Σήμερα αν λάβει κάποιος υπόψη του ότι μόνο στο Instagram το hashtag #weddingphotography έχει περισσότερες από 17 εκατομμύρια αναρτήσεις, το #weddingdress πάνω από 20 εκατομμύρια και η πιο γενική λέξη αναζήτησης #wedding σχεδόν 128 εκατομμύρια αναρτήσεις, γίνεται απόλυτα κατανοητό ότι οι επιτυχημένοι διοργανωτές γάμων πρέπει να συμπεριλαμβάνουν και τον τίτλο του influencer στα διαπιστευτήρια τους, αν θέλουν να συνεχίσουν να κάνουν τρελές δουλειές.

Τον ψηφιακό χαρακτήρα των σημερινών γάμων αποδεικνύουν επίσης τα στοιχεία του πρακτορείου μάρκετινγκ για influencers, Mediaκix, που δείχνουν ότι το 83% της διοργάνωσης τους γίνεται πλέον διαδικτυακά, ότι το 62% των ζευγαριών επιλέγει αντίο για το παλιό φωτογραφικό άλμπουμ να δημιουργήσει την προσωπική ιστοσελίδα του γάμου του, ενώ το 52% έχει χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για γάμους και το 54% εμπνεύστηκε από ένα από τα hashtag που αναφέρθηκε παραπάνω. Κι ενώ οι περισσότεροι δικαίως θα πίστευαν ότι το Facebook είναι ο βασιλιάς της γαμήλιας τάσης, τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν το Instagram είναι η πριγκίπισσα, την εύνοια της οποίας όλη αποζητούν.

Κι αν νομίζετε ότι οι γάμοι που θα οργανώσετε με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα σας βγουν πιο οικονομικά πλανάσθε πλάνην οικτράν. Νέα σχετική έρευνα που διενεργήθηκε στη Βρετανία, και την οποία επικαλείται το BBC, το 42% των ζευγαριών που υποσχέθηκαν να είναι μαζί στον πλούτο και τη φτώχεια, την υγεία και την αρρώστια, δήλωσαν ότι αισθάνθηκαν πίεση να έχουν έναν Instagramable wedding, στα απλά ελληνικά έναν γάμο που θα περάσει στην ιστορία του Instagram, με το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων να παραδέχεται ότι έβαλε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να το πετύχει. Κι αν το παραπάνω σας φαίνεται υπερβολικό αναλογιστείτε ότι σύμφωνα με μεγάλη έρευνα για τους γάμους με «οργανωτή» το διαδίκτυο που διενεργήθηκε το 2019 στην προαναφερόμενη χώρα, αποκάλυψε ότι το μέσο κόστος μιας τέτοιας φαντασμαγορικής ένωσης κυμαίνεται στα 32.000 ευρώ!

… Ο κορωνοϊός χωρίζει

Οι γάμοι που διοργανώνονται με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποδεικνύονται στην πραγματικότητα ακριβοί, κυρίως λόγω της αναζήτησης της τέλειας επαγγελματικής φωτογραφίας που θα ξεπεράσει όλες τις υπόλοιπες σε ομορφιά, φαντασία και φυσικά αμέτρητα likes. Αυτό που φαίνεται να είναι πιο φτηνό και μάλλον ευκολότερο την εποχή του κορωνοϊού είναι το διαζύγιο. Σύμφωνα με μια από τις μεγαλύτερες νομικές εταιρείες της Βρετανίας, την Stewarts, από τον περασμένο Ιούλιο μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο οι αιτήσεις διαζυγίων αυξήθηκαν κατά 122% (!) σε σχέση με τον περασμένο χρόνο.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες ένα site που παρέχει συμφωνητικά λύσης γάμων κατέγραψε αύξηση 34% στις σχετικές πωλήσεις με τους νεόνυμφους ανάμεσα τους να αντιπροσωπεύουν ποσοστό της τάξεως του 20%. Ανάλογα μεγάλα είναι τα ποσοστά των αιτήσεων διαζυγίου στη Κίνα, που είχε μια από τις σκληρότερες καραντίνες τον περυσινό χρόνο, αλλά και η Σουηδία, που μέχρι πρόσφατα είχε επαναπαυτεί στην ατομική ευθύνη των πολιτών για την προστασία τους απέναντι στον Covid 19 με στόχο την επίτευξη της ανοσίας της αγέλης. Το πιο αξιόλογο στοιχείο είναι το 76% των νέων αιτήσεων για διαζύγιο κατατίθενται από γυναίκες σε σχέση με 60%, που ήταν τα προηγούμενα χρόνια, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι γι’ αυτό ευθύνεται το γεγονός ότι η καραντίνα δεν «μοίρασε» τελικά τις δουλειές του σπιτιού στο ζευγάρι, αλλά ο όγκος αυτών παρέμεινε στα… γνωστά χέρια.

Ίσως σας ενδιαφέρουν