Σ. Ζαχαράκη: «Κερδίσαμε το καλοκαιρινό στοίχημα, στόχος τώρα ο Χειμερινός Τουρισμός»

Δείτε επίσης

«Ξεκινάμε πρόγραμμα αναβάθμισης και απόκτησης δεξιοτήτων για 20.000 εργαζόμενους στον Τουρισμό και ανέργους, με πόρους 46 εκατ. € από το Ταμείο Ανάκαμψης», τονίζει η υφυπουργός Τουρισμού σε συνέντευξή της στη «Βραδυνή της Κυριακής»

Αναδημοσίευση από τη «Βραδυνή της Κυριακής»

Συνέντευξη στην Ειρήνη Μπέλλα

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για τον ελληνικό Τουρισμό για το επόμενο έτος, ενώ η Ελλάδα κέρδισε το στοίχημα και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στην ανάκαμψη του ευρωπαϊκού Τουρισμού το 2021, σύμφωνα με όσα αναφέρει η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.

Παράλληλα, η αύξηση αεροπορικών θέσεων από χώρες όπως η Γαλλία και η Βρετανία, στέλνει θετικά μηνύματα. Στη Γαλλία ανακοινώθηκε αύξηση θέσεων 50% περισσότερες απ’ ό,τι πριν από την πανδημία, και στη Βρετανία έχουν ήδη συμφωνηθεί με Easyjet και Jet2 500.000 και 600.000 θέσεις, αντίστοιχα, παραπάνω από ό,τι το 2019.

Η πανδημία καλπάζει. Πόσο έχει επηρεάσει τους στόχους σας για 12μηνο Τουρισμό στη χώρα;

«Η εμπειρία μας δείχνει ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα επηρεάζουν άμεσα την ίδια την καθημερινότητά μας και φυσικά τους στόχους που κάθε υπουργείο θέτει. Από τη μεριά μας παρακολουθούμε στενά την πορεία της πανδημίας και τις αξιολογήσεις των ειδικών, ώστε να μην υπάρξει αιφνιδιασμός. Τα αισιόδοξα μηνύματα του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου, των κρατήσεων σε τουριστικούς ορεινούς προορισμούς τα ενδιάμεσα Σαββατοκύριακα, καθώς και οι κρατήσεις για την περίοδο των Χριστουγέννων μάς δίνουν ελπίδα για την ανάκαμψη και του Χειμερινού Τουρισμού. Έχουμε προνοήσει για τη λειτουργία ξενοδοχείων καραντίνας και κατά τους χειμερινούς μήνες, εντάσσοντας έγκαιρα και νέες μονάδες, ώστε να υπάρξει κάλυψη των χειμερινών προορισμών.

Στόχος να επιτευχθεί η πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Προκειμένου, όμως, να συνεχίσει αυτή η ελπιδοφόρα πορεία του Τουρισμού μας και τους χειμερινούς μήνες, απαραίτητο είναι να μην εφησυχάσουμε ως προς τον εμβολιασμό μας και την τήρηση των μέτρων που προστατεύουν την υγεία όλων μας».

Πόσα είναι τα έσοδα από τον Τουρισμό για το 2021;

«Μέχρι στιγμής, στη διάθεσή μας έχουμε επίσημα στοιχεία για την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Τα έσοδα στο 9μηνο αυτό, ανήλθαν σε 8,8 δισ. περίπου, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 139% σε σχέση με το 2020. Συγκριτικά με το 2019, έτος-ρεκόρ του ελληνικού Τουρισμού και τελευταίο πριν από την πανδημία, έχουμε φτάσει στο 54,4% των εσόδων, ξεπερνώντας τον αρχικό μας στόχο του 50%. Μάλιστα, ο Αύγουστος και Σεπτέμβριος κινήθηκαν άνω του 75%. Αυτό για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι είναι η αύξηση της μέσης δαπάνης ανά τουρίστα κατά τουλάχιστον 25% στο 9μηνο αυτό, η οποία μαρτυρά μία όχι μόνον ποσοτική αλλά –πολύ περισσότερο– ποιοτική βελτίωση της τουριστικής μας κίνησης. Αναμένουμε και το συνυπολογισμό των τελευταίων μηνών του έτους φυσικά, αλλά το συμπέρασμα στο οποίο όλοι, διεθνείς και εγχώριοι παράγοντες της αγοράς καταλήγουν, είναι ένα: η Ελλάδα κέρδισε το στοίχημα, και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στην ανάκαμψη του ευρωπαϊκού Τουρισμού το 2021».

Σύμφωνα με τις συμφωνίες που υπογράφονται με τις αεροπορικές εταιρίες και τις επαφές με τους tour operators, ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον Τουρισμό για το 2022 και σε σχέση με τα 2019;

«Οι ενδείξεις είναι εξαιρετικά θετικές και μας επιτρέπουν να είμαστε τουλάχιστον αισιόδοξοι για την προσεχή χρονιά. Στις πρόσφατες επαφές του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια σε Γαλλία και Βρετανία υπήρξαν συγκεκριμένες ανακοινώσεις για αύξηση αεροπορικών θέσεων. Στη Γαλλία, απ’ όπου φέτος τον Αύγουστο σημειώσαμε 40% περισσότερα έσοδα απ’ ό,τι τον Αύγουστο του ’19, ανακοινώθηκε αύξηση θέσεων από την Air France, αλλά και την Transavia – 50% περισσότερες απ’ ό,τι πριν από την πανδημία. Στη Βρετανία, έχουν ήδη συμφωνηθεί με Easyjet και Jet2 500.000 και 600.000 θέσεις, αντίστοιχα, παραπάνω από ό,τι το 2019. Και η προσπάθεια αυτή του υπουργείου για αύξηση θέσεων και ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών αλλά και έγκαιρο προγραμματισμό, συνεχίζεται και εντείνεται».

Τι καμπάνια ετοιμάζετε για το χειμώνα; O Ορεινός Τουρισμός της χώρας θα ενισχυθεί;

«Με τον ΕΟΤ ξεκινάμε τη νέα μας καμπάνια, με εξειδικευμένες ενότητες αφιερωμένες στον Ορεινό – Χειμερινό ελληνικό Τουρισμό, καθώς και ελληνικούς προορισμούς city breaks. Ο Ορεινός Τουρισμός μάλιστα, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα του υπουργείου εντασσόμενος ανάμεσα στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Κονδύλια ύψους 46 εκατ. € θα διατεθούν για την ανάπτυξη υποδομών, όπως χειμερινών κέντρων, ορεινών καταφυγίων, αλλά και τη δημιουργία ορεινών θεματικών πάρκων με λειτουργία καθόλη τη διάρκεια του έτους. Η παλέτα του Ορεινού Τουρισμού όμως, δεν εξαντλείται μόνον σε αυτές τις ενέργειες. Συμπληρώνεται και με τα υπόλοιπα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως αυτά που εξειδικεύονται στη διαχείριση προορισμού, τον Τουρισμό Υγείας και Ευεξίας και την ανακαίνιση υφιστάμενων ή κατασκευή νέων υποδομών αποτελεσματικής αξιοποίησης των ιαματικών μας πηγών, καθώς και τη συνολική μας νέα εθνική στρατηγική για τον εμπλουτισμό και τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού μας προϊόντος».

Ποιες μορφές προσελκύουν το ενδιαφέρον;

«Ο Θεματικός Τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής μας, ως βασικός μοχλός. Δίνεται έμφαση σε μορφές όπως ο Ορεινός, που αναφέρθηκε σε προηγούμενη ερώτηση, αλλά και ο Γαστρονομικός – Αγροτουρισμός, ο Καταδυτικός, ο Τουρισμός Ευεξίας. Παράλληλα, αναπτύσσουμε στρατηγικό σχεδιασμό ανά τομέα, με σειρά δράσεων. Ένα παράδειγμα ιδιαίτερα υποσχόμενης μορφής Τουρισμού είναι ο Οινοτουρισμός, η μεγάλη δυναμική του οποίου υπογραμμίστηκε στα δύο συνέδρια Οινοτουρισμού που διοργανώσαμε ως υπουργείο Τουρισμού, το πρώτο στη Σαντορίνη τον Ιούλιο και το δεύτερο στη Δυτική Μακεδονία πριν από λίγες ημέρες. Όλες αυτές οι μορφές και πολλές άλλες, όπως ο Συνεδριακός, ο Ποδηλατικός και ευρύτερα ο Αθλητικός Τουρισμός, ο Θρησκευτικός, ο Οικοτουρισμός, ο Αναρριχητικός, ο Αεροπορικός, ο Τουρισμός Ιστορικής Μνήμης, που προωθούμε, μπορούν να προσδώσουν απαράμιλλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ελληνικό Τουρισμό του παρόντος και του μέλλοντος».

Αναδεικνύεται συνεχώς πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ποιοι είναι οι στόχοι για την Ανώτερη και Ανώτατη Τουριστική Εκπαίδευση στην Ελλάδα;

«Η Εκπαίδευση είναι το κλειδί για το μέλλον, και στον Τουρισμό. Δρομολογούμε τη δημιουργία Τουριστικής Ακαδημίας, για την οποία ήδη εξασφαλίσαμε τεχνική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποτύπωση της παρούσας κατάστασης, την παράθεση των βέλτιστων πρακτικών, καθώς και τον καλύτερο προγραμματισμό σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς και τις συνθήκες που διαμορφώνονται στη χώρα μας, με σκοπό να λειτουργήσουμε και ξενόγλωσση σχολή στην Τουριστική Εκπαίδευση. Ξεκινάμε, μέσα στο 2022, ένα πρωτοφανών διαστάσεων πρόγραμμα αναβάθμισης και απόκτησης δεξιοτήτων –reskilling και upskilling– για 20.000 εργαζόμενους στον Τουρισμό και ανέργους, με πόρους 46 εκατ. € από το Ταμείο Ανάκαμψης. Επενδύουμε έτσι έμπρακτα στο ανθρώπινό μας δυναμικό, τον βασικό πυλώνα του Τουρισμού μας».

Ίσως σας ενδιαφέρουν