Σδούκου: Αναγκαία η αύξηση του πλήθους των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων

Δείτε επίσης

Για την αύξηση του πλήθους των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων και τη μείωση του κόστους φόρτισης, έκανε λόγο η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την τοποθέτησής της σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση.

Σύμφωνα με την ίδια, η αναλογία φορτιστών σε σχέση με το πλήθος των οχημάτων σήμερα στην Ελλάδα είναι 1 προς 6, δηλαδή πάνω από το στόχο που θέτει η ΕΕ ο οποίος είναι 1 προς 10.

Ωστόσο η πλειονότητα των φορτιστών είναι σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση, π.χ. εμπορικά κέντρα, σούπερ μάρκετ κ.α., ενώ μόνο το 6 % βρίσκονται σε δημόσια προσβάσιμους χώρους, επί του πεζοδρομίου.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Συνεχίζοντας η κ. Σδούκου, διευκρίνισε πως ενώ είναι ικανοποιητική η κάλυψη στους αυτοκινητόδρομους, υπάρχουν περιοχές της χώρας που δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης, λέγοντας ότι:

«Για την κάλυψη των κενών προωθείται το πρόγραμμα “Φορτίζω παντού” με χρηματοδότηση ύψους 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις».

Παράλληλα εξήγησε πως είναι σε εξέλιξη μελέτη για να εντοπιστούν οι πιάτσες ταξί, ανάμεσα στις 150 νόμιμες, που είναι κατάλληλες από άποψη δικτύων και χωροταξίας για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών.

Όσον αφορά τις τιμές της ενέργειας, η γενική γραμματεία του ΥΠΕΝ, υποστήριξε ότι οι τιμές χρέωσης για τη δημόσια φόρτιση είναι σχετικά υψηλές, και διαμορφώνονται στα 45-50 λεπτά ανά κιόβατώρα και 60 λεπτά για τους ταχυφορτιστές, σημειώνοντας:

«Θα το δούμε πολύ προσεκτικά σε συνεργασία με τη ΡΑΕ γιατί δημιουργείται κίνδυνος να αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά. Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση με εποπτεία της ΡΑΕ. Παράλληλα εξετάζεται η μείωση του ΦΠΑ».

Υπενθυμίζεται πως σήμερα λειτουργούν γύρω στα 1200 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης, ενώ με βάση τα σενάρια για την εξέλιξη της αγοράς, θα χρειαστούν 12.000 ως το 2025 και 25.000 σημεία ως το 2030, εξέλιξη που μεταφράζεται σε επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ.

Ίσως σας ενδιαφέρουν