Η Mytilineos παραδίδει πάντα έγκαιρα και με συνέπεια ότι αναλαμβάνει, δήλωσε ο Ευάγγελος Μυτιληναίος

Δείτε επίσης

Για το έργο Άκτιο – Αμβρακία που παραδόθηκε, μετά από μια απίστευτη περιπέτεια, αφού ήταν για χρόνια μπλοκαρισμένο από διάφορα σύνθετα προβλήματα, έκανε λόγο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά την τοποθέτησή του, στην εκδήλωση της παράκαμψης της Αμφιλοχίας, που ολοκληρώθηκε 5 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση.

Ειδικότερα, η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, μέρος του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο – Αμβρακία με συνολικό προϋπολογισμό 160 εκατ. ευρώ, πέρασε από αρκετά διαφορετικά κύματα, με εκπτώσεις εργολάβων λόγω αδυναμίας εκπλήρωσης του έργου και επαναδημοπρατήσεις.

Το τμήμα που τέθηκε σε κυκλοφορία έχει μήκος 17,4 χιλιόμετρων, παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας και συρρικνώνει τον χρόνο του ταξιδιού προς Λευκάδα και Πρέβεζα κατά 20 λεπτά, ενώ το υπολειπόμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου θα παραδοθεί το 2023.

PGRpdiBzdHlsZT0iIiBjbGFzcz0ibW9iaWxlX2Jhbm5lciBiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCgkJCTxkaXYgaWQ9J3ZyYWRpbmlfUFInIGNsYXNzPSJiYW5uZXItc3RpY2t5Ij4NCiAgPHNjcmlwdD4NCiAgICBnb29nbGV0YWcuY21kLnB1c2goZnVuY3Rpb24oKSB7IGdvb2dsZXRhZy5kaXNwbGF5KCd2cmFkaW5pX1BSJyk7IH0pOw0KICA8L3NjcmlwdD4NCjwvZGl2PgkJCTwvZGl2Pg==

Σημειώνεται πως το σύνολο του νέου οδικού άξονα έχει μήκος 49 χιλιομέτρων, συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιλαμβάνει τη σύνδεση με την Ιόνια Οδό και για την υλοποίηση του έργου Άκτιο – Αμβρακία οι πρώτες εργολαβίες ξεκίνησαν το 2008, αντιμετωπίζοντας στην πορεία σημαντικές δυσχέρειες λόγω αρχαιολογικών και άλλων θεμάτων, που οδήγησαν στη διακοπή του.

Στη συνέχεια, ακολούθησαν νέα ζητήματα εμπλοκής, που ήρθαν να δυσχεράνουν περαιτέρω την εξέλιξή του, καθώς οι αρχικοί ανάδοχοι για το τμήμα που τελικά υπέγραψε και ανέλαβε η Μυτιληναιος το 2020 ήταν οι ΓΕΚ Τέρνα και Ακτωρ μέσω της κοινοπραξίας που είχαν συστήσει.

Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση ήρθε η προσφυγή της ιταλικής GD Infrastructure να διακόψει εκ νέου την υλοποίηση του έργου, ακολούθησε κύκλος εκατέρωθεν προσφυγών και τελικά, η διενέργεια νέου διαγωνισμού οδήγησε στην υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της Μυτιληναίος τον χειμώνα του 2020, ενώ την εκτέλεση των εργασιών ανέλαβε ο Τομέας Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μυτιληναίος (πρώην ΜΕΤΚΑ).

Παίρνοντας τον λόγο, ο πρόεδρος του ομίλου, Ευάγγελος Μυτιληναίος, είπε: «Αναλάβαμε το Άκτιο-Αμβρακία υπό ιδιαίτερες συνθήκες. Το έργο αντιμετώπιζε ήδη σημαντικές δυσκολίες και πλέον είχαμε να αντιμετωπίσουμε και εξωγενείς κρίσεις που θα μας δυσκόλευαν.

Δεν διστάσαμε ούτε μία στιγμή. Η Μυτιληναίος παραδίδει πάντα έγκαιρα και με συνέπεια τα έργα που αναλαμβάνει, με υψηλά στάνταρ ποιότητας και σεβασμό στους πολίτες που θα τα χρησιμοποιήσουν».

Κατόπιν, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, διευκρίνισε ότι ακριβώς πριν 3 χρόνια στις 22 Ιουλίου του 2019, η κυβέρνηση έκανε τις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή, λέγοντας:

«Τότε θυμάμαι είχα ξεκινήσει την τοποθέτηση μου από τα πια φοβερά, εμβληματικά και προβληματικά έργα που ταλαιπωρούν την ελληνική κοινωνία το Πάτρα-Πύργος, τον ΒΟΑΚ και το Άκτιο – Αμβρακία που όλοι θα αναρωτιούνταν για το εάν θα γίνονταν.

Χρειάστηκε να δουλέψουμε αθόρυβα και μεθοδικά για να φτάσουμε τρία χρόνια μετά εδώ που βρισκόμαστε σήμερα. Η Πατρών – Πύργου και μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις έχει τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί το έργο στην ώρα του, ο ΒΟΑΚ από μία απλή μολυβιά στον χάρτη, χωρίς μελέτη, χάραξη και χρηματοδότηση έχει πλέον προσωρινούς αναδόχου και μέσα στη χρονιά θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται».

Συνεχίζοντας, ο κ. Καραμανλής επισήμανε την καταλυτική παρέμβαση του κ. Μητσοτάκη, με την οποία λύθηκε και αυτός ο γρίφος: «Ο πρωθυπουργός δεν βρίσκεται εδώ μόνο με τη θεσμική του ιδιότητα, για να εγκαινιάσει το νέο αυτό έργο – όπως είθισται στη χώρα μας.

Βρίσκεται εδώ ως ο πρωθυπουργός που ασχολήθηκε ο ίδιος προσωπικά με τα σύνθετα προβλήματα που μπλόκαραν τα εμβληματικά αυτά έργα της Δυτικής Ελλάδας. Και που έδωσε ο ίδιος λύσεις, αποφασιστικής σημασίας, όπως στην Πατρών – Πύργου».

Ειδικά για το Άκτιο – Αμβρακία, είπε ότι χωρίς την δική του παρέμβαση θα είχαν χαθεί τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το έργο είχε ήδη χρηματοδοτηθεί από δύο προγραμματικές περιόδους.

«Σώθηκε δηλαδή ένα έργο που όχι μόνο ήταν καταδικασμένο να μην γίνει ποτέ, αλλά κινδυνεύαμε και με δημοσιονομική διόρθωση. Θα ερχόταν δηλαδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας ζητήσει πίσω το σύνολο της δικής της χρηματοδοτικής συμβολής. Εργαστήκαμε λοιπόν σκληρά και συστηματικά και τα καταφέραμε», είπε χαρακτηριστικά.

Κατόπιν, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αφού σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο πρέπει να γίνονται τα μεγάλα έργα υποδομών στη χώρα μας, εξήγησε τη διαφορά της κυβέρνησης της ΝΔ από την προηγούμενη:

Πήραμε ένα έργο μπλοκαρισμένο, τελματωμένο, που το είχαν όλοι ξεγραμμένο. Και μέσα σε τρία χρόνια κάναμε ό,τι δεν είχε γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Γιατί σε αυτή την πολιτική πιστεύουμε. Στην πολιτική που φέρνει αποτελέσματα».

Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής αφού ανέφερε τα δεκάδες μικρά και μεγάλα έργα που γίνονται στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας, είτε οδικά, είτε σιδηροδρομικά, είτε αντιπλημμυρικά, είτε κτηριακά, τόνισε πως οι πολίτες βλέπουν όλο και περισσότερο το αποτέλεσμα της δουλειάς που γίνεται εδώ και τρία χρόνια, υπογράμμισε:

«Βλέπουν ότι στα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, απαντάμε με έργα. Στα προβλήματα, απαντάμε με λύσεις. Στη μιζέρια του χθες, απαντάμε με δημιουργία. Στην ανασφάλεια, απαντάμε με σταθερότητα. Στην τοξικότητα, απαντάμε με υπευθυνότητα. Αυτή ήταν πάντοτε η Νέα Δημοκρατία».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σημείωσε ότι: «τα έργα υποδομής γίνονται για τις επόμενες γενιές και όχι για τις επόμενες εκλογές και σε αυτόν το σκοπό, είμαστε όλοι ταγμένοι».

Ειδικότερα για το τμήμα που δόθηκε σε χρήση εξήγησε ότι: «η παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος που παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας αποτελεί σημαντικό γεγονός και για τον Ν. Αιτωλοακαρνανίας αλλά και ευρύτερα για τη Δυτική Ελλάδα.

Πρόκειται για το ανατολικότερο τμήμα του άξονα που αναβαθμίζει πραγματικά τα επίπεδα συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης αφού συνδέεται άμεσα με την Ιόνια Οδό δημιουργώντας συνέργειες που θα λειτουργήσουν ευεργετικά για όλη τη περιοχή».

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στην ασφάλεια καθώς πλέον η βαριά κυκλοφορία μεταφέρεται εκτός των ημιαστικών περιοχών.
Επιπλέον, όπως επισήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών «ο άξονας έχει βεβαρυμμένο ιστορικό σημαντικών ατυχημάτων.

Έτσι, πέρα από τις νέες θέσεις εργασίας και τον θετικό αντίκτυπο στην οικονομία και την απασχόληση, τα έργα αυτά πετυχαίνουν και κάτι ακόμα. Οι πολίτες νιώθουν ότι κάποιος πραγματικά ενδιαφέρεται, ότι καταλαβαίνει τα προβλήματά τους και κάνει αυτό που πρέπει για να βοηθήσει».

Για να συμπληρώσει πως το σημερινό έργο ήταν ένα από τα πρώτα ζητήματα που ασχολήθηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για να απεμπλακεί από το κουβάρι των δικαστικών διενέξεων, τονίζοντας ότι:

«Από το 2020 που υπεγράφη η σύμβαση με την Μυτιληναίος, αυτό που δεν άλλαξε παρά πολλά που συνέβησαν από τότε στον πλανήτη, ήταν η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση του έργου».

Ίσως σας ενδιαφέρουν