Avramar: Δημιουργεί μια πλήρως καθετοποιημένη και ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας

Δείτε επίσης

Για την ενοποίηση των 4 μεγάλων εταιρειών του κλάδου, Ανδρομέδα, Σελόντα, Νηρέα και Περσέα, κάτω από την ίδια στέγη, τις επενδύσεις στις φάρμες εκτροφής και στις μονάδες μεταποίησης των ψαριών, ύψους 20-25 εκατ. ευρώ, που γίνονται σε Ελλάδα και Ισπανία, αναφερθηκε ο Group CEO της Avramar Alex Myers, που μαζί με τον γενικό διευθυντή στην Ελλάδα Λεωνίδα Κολιούλη, συναντήθηκαν με τους δημοσιογράφους.

«Με τη στρατηγική επέκτασης της εκτροφής σε νέα είδη, το μεσογειακό μενού θα εμπλουτιστεί περαιτέρω, πέραν από τα δύο δημοφιλή είδη, τσιπούρα και λαβράκι, όπως είναι ο κρανιός και το φαγκρί», είπε ο κ. Myers, κάνοντας λόγο για την προώθηση και την κυκλοφορία νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως για παράδειγμα ψάρια ολόκληρα ή φιλεταρισμένα χωρίς κόκκαλα, έτοιμα για μαγείρεμα σε μοντέρνες και εύχρηστες συσκευασίες και έτοιμα γεύματα με συνταγές που θα φέρουν τη Μεσόγειο στα τραπέζια των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο.

Συνεχίζοντας, μίλησε για το στόχο του ομίλου που είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση στις κύριες αγορές , όπως η Ισπανία στην οποία κατευθύνεται το 30% των πωλήσεων, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Γαλλία ενώ επιδιώκεται επέκταση και σε νέες αγορές. εστιάζοντας στην Αμερική, τον Καναδά, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ασία.

Μάλιστα, απαντώντας σε ερώτηση του «Vradini.gr», για τις συνέπειες που είχε η πανδημία στην εταιρεία ο κ. Μάιερς, χαρακτήρισε την περίοδο 2020- 2021 δύσκολη, ωστόσο επισήμανε πως με το άνοιγμα της αγοράς, η ανάκαμψη επετεύχθει γρηγορότρα του αναμενομένου.

Στο μεταξύ, ο Group CEO της Avramar.συμμετείχε στο πάνελ με τίτλο “One Problem, One Solution: Four CEOs Present” κατά το οποίο συζήτησε με άλλους επικεφαλής κορυφαίων εταιρειών για τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τις λύσεις τους σε αυτές.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Myers έδωσε έμφαση στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται μέσα από τις προκλήσεις, που στην περίπτωση της Avramar.και της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας δεν είναι άλλες από ένα προϊόν ποιοτικής υπεροχής, υψηλής ζήτησης και εξαγωγικής δυναμικής.

Ωστόσο, διευκρίνισε πως ενώ η Ελλάδα, για σειρά ετών κατείχε πλεονεκτική θέση εκκίνησης, συνδυασμός παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης και της κρίσης στη χώρα μας, είχε ως αποτέλεσμα ο κλάδος να έχει πληγεί και να πασχίζει για τη βιωσιμότητά του.

Κατά τον ίδιο, η ενασχόληση με τον κλάδο της υδατοκαλλιέργειας απαιτεί πολύ μεράκι και τεχνογνωσία και κυρίως την ικανότητα διαχείρισης μιας μοναδικής ιδιαιτερότητας, ενός προϊόντος που ενώ χρειάζεται αρκετό χρόνο (1,5-2 έτη) για να αναπτυχθεί, απαιτεί να βρεθεί στο πιάτο του καταναλωτή, φρέσκο, εντός ενός εξαιρετικά σύντομου χρονικού διαστήματος.

Η συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα δημιουργεί απαιτήσεις και σε επίπεδο ρευστότητας, ενισχύοντας τους οικονομικούς περιορισμούς και τις δυσκολίες του κλάδου, ενώ ο ανταγωνισμός εντός και εκτός Ευρώπης γίνεται ολοένα ισχυρότερος, ειδικότερα από χώρες όπως η Τουρκία, με συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές και αποδοτικότερους τρόπους παραγωγής και λειτουργίας, καθώς και δυνατότητας πίεσης τιμών.

Κατόπιν, ο επικεφαλής της Avramar, αφού μίλησε για τη δυναμική απάντηση του ομίλου που ήταν η ένταξη των τεσσάρων μεγάλων εταιρειών του κλάδου, κάτω από την ίδια στέγη, συνθέτοντας έτσι μοναδική τεχνογνωσία και τις καλύτερες πρακτικές από κάθε εταιρεία, στάθηκε ιδιαιτερως στο πενταετές πλάνο ανάπτυξής που έχει θέσει σε εφαρμογή και προβλέπει υψηλές επενδύσεις με στόχο τη δημιουργία μιας πλήρους καθετοποιημένης και ολοκληρωμένης αλυσίδας αξίας, η οποία ακολουθεί τη λογική «από το γόνο στο πιάτο», σημειώνοντας πως:

«Αυτό εξασφαλίζει την πλήρη ιχνηλάτηση των προϊόντων της Avramar, τόσο για τους πελάτες της όσο και για τον τελικό καταναλωτή, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η θετική μακροπρόθεσμη τάση που αφορά στην κατανάλωση ψαριών ως μέρος μιας υγειούς και ισορροπημένης διατροφής».

Στη συνέχεια διευκρίνισε πως η εταιρεία ενισχύει και τον πυλώνα έρευνας και ανάπτυξης με αυτόνομη παραγωγή τροφής, καθώς δίνει ιδιαίτερη σημασία στα συστατικά τροφής των ψαριών και στον πλήρη έλεγχό τους.

Ο κ. Myers αναφέρθηκε και στη σημασία της καινοτομίας, τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και μεθόδους που στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Ομίλου διεθνώς και στην επίτευξη πιο αποδοτικών και ανταγωνιστικών κοστολογίων.

Ταυτόχρονα ο Όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης μεγαλύτερων και πιο αποδοτικών μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας, ενώ επενδύει τόσο στα βασικά, τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών και εξοπλισμού ασφαλείας όσο και στη μελλοντική του εξέλιξη.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται, όπως είπε και το προσωπικό του στοίχημα που είναι «η προώθηση και η κυκλοφορία νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας που θα κάνουν την κατανάλωση πιο εύκολη και εύχρηστη, όπως για παράδειγμα ψάρια ολόκληρα ή φιλεταρισμένα χωρίς κόκκαλα, έτοιμα για μαγείρεμα σε μοντέρνες και εύχρηστες συσκευασίες και έτοιμα γεύματα με συνταγές που θα φέρουν τη Μεσόγειο στα τραπέζια των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο».

Ολοκληρώνοντας, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο προσωπικό της εταιρείας, που ξεπερνά τους 2300 εργαζομένους, εκ των οποίων 80% βρίσκονται στην Ελλάδα και 20% στην Ισπανία, και την πάγια δέσμευση της εταιρείας για την υποστήριξη και ανάπτυξη του προσωπικού της, αλλά και των τοπικών κοινωνιών όπου δραστηριοποιείται, χτίζοντας ένα περιβάλλον που θα είναι υγιές και βιώσιμο για όλους.

Κλείνοντας ο κ. Myers υπογράμισε ότι η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια θα είναι και πάλι στο τιμόνι των διεθνών εξελίξεων του κλάδου, όπως της αξίζει, διότι διαθέτει ένα υγιές προϊόν που ο κόσμος έχει ανάγκη, ωστόσο, απαιτείται σκληρή δουλειά για να επιτευχθεί και ιδιαίτερα ο όμιλος, έχει ακόμη μεγαλύτερο δρόμο να διανύσει, καθώς βρίσκεται ακόμη στην αρχή του ενοποιημένου σχήματος, εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία ότι το πενταετές πλάνο ανάπτυξης θα έχει την πλήρη στήριξη και τη συνεργασία του ευρύτερου θεσμικού συστήματος.

Ίσως σας ενδιαφέρουν