Ζέττα Μακρή: Αν χρειαστεί, η νέα σχολική χρονιά θα αρχίσει νωρίτερα

«Δεν παίζουμε στοιχήματα, δεν ποντάρουμε στην τύχη την υγεία και την ασφάλεια παιδιών, εκπαιδευτικών, κοινωνίας», τονίζει η υφυπουργός Παιδείας στη «Βραδυνή της Κυριακής» και τον Βαγγέλη Γιακουμή

Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή αναλύει τον τρόπο με τον οποίο, τώρα που ανοίγουν και οι τελευταίες βαθμίδες Εκπαίδευσης, θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, έτσι ώστε την επόμενη σχολική χρονιά «να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στους μαθητές, που το επόμενο σχολικό έτος θα μεταβούν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα».

Η υφυπουργός Παιδείας τονίζει πως για να καλυφθούν τα όποια κενά, το υπουργείο βρίσκεται «σε στενή συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο μελετά τις τροποποιήσεις στη δια ζώσης διδασκαλία και στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η μεγάλη αλλαγή που θα προκύψει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τη νέα σχολική χρονιά είναι η ενσωμάτωση των θεματικών ενοτήτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων της χώρας».

Κυρία υφυπουργέ, το άνοιγμα των σχολείων μετά από τόσους μήνες, αποτελεί ένα είδος στοίχημα για μαθητές, δασκάλους, αλλά και γονείς;

«Επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη προστασία για την ατομική και Δημόσια Υγεία και να μην μετατραπούν τα σχολεία σε εστίες διασποράς του ιού. Δεν παίζουμε στοιχήματα, δεν ποντάρουμε στην τύχη την υγεία και την ασφάλεια παιδιών, εκπαιδευτικών, κοινωνίας. Δεν παίρνουμε άλογα ρίσκα.

Μετά τις σχετικές εισηγήσεις των ειδικών αξιοποιούμε τη δυνατότητα του αυτοδιαγνωστικού τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς ως συμπληρωματικό μέτρο προστασίας, με στόχο να θωρακίσουμε όσο μπορούμε τα σχολεία μας.

Είναι προσωπική μου πεποίθηση ότι η συνέπεια και η υπευθυνότητα παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών και άλλων με υποχρεωτική φυσική παρουσία στο χώρο των σχολείων, θα αποτελέσει την πιο δυνατή απόδειξη ότι όλη η κοινωνία ήταν έτοιμη για αυτό το άνοιγμα».

Με όρους σελφ τεστ θα μπαίνουν στην αίθουσα οι μαθητές, και αν κάποιοι αρνούνται να κάνουν, θα υπάρχουν συνέπειες;

«Το προληπτικό μέτρο της διενέργειας αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου για κάθε μαθητή, εκπαιδευτικό, αλλά και για το λοιπό και διοικητικό προσωπικό, είναι απαραίτητη προϋπόθεση και υποχρέωση για την προσέλευση στο σχολείο και μας βοηθά να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι μαθητές, εκπαιδευτικοί και προσωπικό που θα βρεθούν θετικοί στο self test θα ήταν εν δυνάμει κρούσματα, που, ευτυχώς, δεν θα προσέλθουν στη σχολική μονάδα: αυτό είναι το νόημα των τεστ. Είναι μεταδόσεις που αποτρέπουμε, μέσα στο σχολείο αλλά και μέσα σε κάθε σπίτι. Είναι πολύ θετικό ότι έχουμε τα επιστημονικά μέσα για να ανιχνεύσουμε νωρίς, ιδιαίτερα αν κάποιος είναι ασυμπτωματικός.

Στην περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν επιδείξει τη σχολική κάρτα κατά την είσοδό του στην τάξη, δεν θα γίνεται δεκτός, θα λαμβάνει απουσία και θα αποχωρεί από το σχολείο. Ο μαθητής θα παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί στο σχολείο για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, μέχρις ότου οι κηδεμόνες του τον παραλάβουν, τηρουμένων όλων των ισχυόντων υγειονομικών μέτρων προστασίας».

Τα σχολεία ανοίγουν ξανά με μέτρα και προφυλάξεις. Αυτό σημαίνει ότι τα ίδια μέτρα μπορεί να ισχύσουν και στη νέα σχολική σεζόν αν η πανδημία δεν υποχωρήσει;

«Είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα πιθανά σενάρια. Αποδείξαμε ότι με βήματα προσεκτικά και συντονισμένες ενέργειες, με προτεραιότητα την πρόληψη και την προστασία, εξασφαλίζουμε την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών και την επιστροφή στην κανονικότητα. Η υποδειγματική συμμόρφωση όλων των εμπλεκομένων και η έγκαιρη προσέλευση για την προμήθεια των self test αποδεικνύει την επιτυχία εφαρμογής και αυτού του προληπτικού μέτρου. Θα ήθελα να τονίσω ότι η χρήση του self test δρα συμπληρωματικά στα ήδη ισχύοντα μέτρα, που περιλαμβάνουν υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, χρήση αντισηπτικών, σχολαστικούς καθαρισμούς χώρων, τακτικούς αερισμούς χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά, εξειδικευμένα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων Πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.».

Το νέο σχολικό έτος εξετάζετε να αρχίσει νωρίτερα από τη συνηθισμένη χρονική στιγμή;

«Παρακολουθούμε στενά τις επιδράσεις της πανδημίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και είμαστε έτοιμοι να λάβουμε όλα τα μέτρα και τις ρυθμίσεις, που ενδέχεται να χρειαστούν.

Αν το ΙΕΠ κρίνει ότι η νέα διδακτική χρονιά θα πρέπει να ξεκινήσει λίγο νωρίτερα, το υπουργείο Παιδείας θα εξετάσει τη σχετική εισήγηση. Η συζήτηση αυτή, πάντως, δε θα αφορά σε καμία περίπτωση τον μήνα Αύγουστο».

Φέτος η χρονιά αναμφίβολα χάθηκε, και τα μαθήματα εξ αποστάσεως, σίγουρα δεν προσφέρουν σπουδαία αποτελέσματα για τους μαθητές που δίνουν Πανελλαδικές.

«Η χρονιά δε χάθηκε, και λυπάμαι πραγματικά αν υπάρχουν συμπολίτες μας που έχουν μία τόσο εσφαλμένη εικόνα. Τα μαθήματα διδάχθηκαν, η ύλη καλύφθηκε, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μαθητές και εκπαιδευτικοί αξιοποίησαν τα ψηφιακά μέσα και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

Σε ό,τι αφορά τα πανεπιστημιακά ιδρύματα πώς και πότε θα ανοίξουν;

«Τα μαθήματα θα συνεχίσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς με εξ αποστάσεως διδασκαλία στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Ωστόσο, η επιστροφή στην κανονικότητα ξεκινάει και για τα πανεπιστήμια με τη δια ζώσης επανέναρξη των πρακτικών ασκήσεων του τελευταίου έτους και των επί πτυχίω φοιτητών, από τις 10 Μαΐου, σε όλα τα τμήματα-σχολές σε προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών.

Ενώ από τις 15 Μαΐου ξεκινά, επίσης, διά ζώσης σημαντικός αριθμός κλινικών και εργαστηριακών ασκήσεων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών.

Επίσης, από τις 17 Μαΐου προβλέπεται, με τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) μία φορά την εβδομάδα προ Δευτέρας, τόσο για τους καταρτιζόμενους όσο και για τους εκπαιδευτές, να επαναλειτουργήσουν δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ ως προς τη διεξαγωγή των εργαστηριακών μαθημάτων, τα οποία δεν δύνανται να πραγματοποιηθούν με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με φυσική παρουσία καταρτιζόμενων και εκπαιδευτών, εντός των εργαστηριακών χώρων, ως προς την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης των καταρτιζόμενων ΙΕΚ. Το Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης αποφοίτων Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με επανέναρξη της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας του Α’ και Β’ κύκλου. Τα Κολέγια, όπου ξεκινούν οι εργαστηριακές και πρακτικές ασκήσεις στο ίδιο πλαίσιο και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπονται και για τα Πανεπιστήμια. Από τις 19 Μαΐου ξεκινά η διεξαγωγή των κατατακτήριων εξετάσεων».

Από τη νέα σχολική περίοδο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρόκειται να αλλάξει και να ενισχυθεί, έτσι ώστε τα κενά του προηγούμενους έτους, με τις καραντίνες, να αναπληρωθούν;

«Η επιβεβλημένη αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων τυπικής Εκπαίδευσης, ήταν η αρχή ενός πολύπλευρου και απαιτητικού εγχειρήματος, που έδωσε ώθηση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και οδήγησε στον ψηφιακό μετασχηματισμό του.

Η μαθησιακή διαδικασία συνεχίστηκε κανονικά μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Είμαστε σε στενή συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο μελετά τις τροποποιήσεις από τη δια ζώσης διδασκαλία και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές/μαθήτριες, και συντάσσει οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διάγνωση της μαθησιακής κατάστασης, τη διαχείριση της διδακτικής ύλης και την κάλυψη ενδεχόμενων μαθησιακών κενών, που μπορεί να διαπιστωθούν.

Η μεγάλη αλλαγή, που θα προκύψει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τη νέα σχολική χρονιά, είναι η ενσωμάτωση των θεματικών ενοτήτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων της χώρας. Ένα πρόγραμμα που λειτούργησε πιλοτικά τη διδακτική χρονιά, που φτάνει στο τέλος της, και θα εφαρμοστεί καθολικά από τον Σεπτέμβριο».

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»

Ίσως σας ενδιαφέρουν