Κόσμος

«Beat Biden»: Το νέο σποτ των Αμερικάνων φτιαγμένο με τεχνητή νοημοσύνη

Έίναι ένα βίντεο που δείχνει το μέλλον ως δυστοπία...

Beat Biden, τεχνητη νοημοσυνη
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Είναι το πρώτο προεκλογικό σποτ με την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στον κόσμο, το οποίο προβλήθηκε τα ξημερώματα στις ΗΠΑ και είναι κατά του Μπάιντεν.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του για επανεκλογή την Τρίτη, η εθνική επιτροπή του Ρεπουμπλικανικούς κόμματος... απάντησε με μια δυστοπική που δημιουργήθηκε - για πρώτη φορά στην πολιτική ιστορία παγκοσμίως - με την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) για να παρουσιάσει μια εφιαλτική δεύτερη θητεία.

Τα σύνορα καταρρέουν, ο στρατός βγαίνει στους δρόμους, πλημμύρες καταστρέφουν ολόκληρες περιοχές, μετανάστες μπαίνουν κατά χιλιάδες, το Σαν Φρανσίσκο φαίνεται να είναι στο επίκεντρο κάποιου είδους καταστροφικής επίθεσης και η χώρα είναι σε κατάσταση απόλυτου χάους, ενώ διεθνώς άλλες χώρες εκμεταλλεύονται την κατάρρευση των ΗΠΑ.

Η διαφήμιση με τίτλο «Beat Biden» ζητά από τους θεατές να φανταστούν έναν κόσμο όπου ο πρόεδρος κερδίζει την επανεκλογή, δείχνοντας μια σειρά από ερωτήματα "τι θα συμβεί αν", στα οποία οι Ρεπουμπλικάνοι απαντούν με ζοφερές βινιέτες: καταρρέουσες τράπεζες, στρατιώτες στους δρόμους, η Κίνα εισβάλλει στην Ταϊβάν και 80.000 «λαθρομετανάστες» εισβάλλουν στα σύνορα. Το μήνυμα είναι σαφές: Αν κερδίσει ο Μπάιντεν, υποστηρίζει το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, η Αμερική θα πέσει.

Η διαφήμιση, η οποία περιγράφεται ως «τεχνητή νοημοσύνη» στο κανάλι της Ρεπουμπλικανικής Εθνικής Επιτροπής στο YouTube, στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε εικόνες του Σαν Φρανσίσκο για να καταδείξει την άποψή της. Με διάρκεια 32 δευτερόλεπτα, περιλαμβάνει πλάνα δημιουργημένα από υπολογιστή του προέδρου Μπάιντεν και της αντιπροέδρου Καμάλα Χάρις, τη γέφυρα Golden Gate σε μια συννεφιασμένη ημέρα και αυτό που φαίνεται να είναι δρόμοι του Σαν Φρανσίσκο γεμάτοι καταυλισμούς.

Απρόσωποι άνθρωποι με τουφέκια, ένας άντρας με τατουάζ στο πρόσωπο που καπνίζει - αυτές οι σκηνές επικαλύπτονται με ένα ερώτημα: «Τι θα συμβεί αν η εγκληματικότητα επιδεινωθεί;», «Οι αξιωματούχοι έκλεισαν την πόλη του Σαν Φρανσίσκο σήμερα το πρωί, επικαλούμενοι την κλιμακούμενη εγκληματικότητα και την κρίση της φαιντανύλης», εξηγεί ένας ρομποτικός αφηγητής.

Η Ρεπουμπλικανική Εθνική Επιτροπή δήλωσε στο Axios, ότι η διαφήμιση της Τρίτης ήταν το πρώτο βίντεο που παρήγαγε το κόμμα με 100% τεχνητή νοημοσύνη, αν και η επιτροπή δεν διευκρίνισε πώς ακριβώς δημιουργήθηκε. Αλλά η απόφαση να χρησιμοποιηθεί οπτικό υλικό παραγόμενο από τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι αμφιλεγόμενη, καθώς οι καλλιτέχνες, οι δημοσιογράφοι και οι κινηματογραφιστές παλεύουν με όλο και πιο ισχυρές γεννήτριες συνομιλίας, εικόνων και βίντεο που θολώνουν τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.

Δημοφιλή προγράμματα όπως το Dall-E 2 ή το Midjourney της OpenAI έχουν διευκολύνει τη δημιουργία φωτορεαλιστικών αλλά και κατασκευασμένων εικόνων. Ωστόσο, η OpenAI και άλλες εταιρείες άρχισαν να πατάνε τους ισχυρισμούς για πολιτική προκατάληψη τον Φεβρουάριο και έκτοτε έχουν προσθέσει κατευθυντήριες γραμμές για να αποτρέψουν τα chatbots και τις γεννήτριες εικόνων από το να παράγουν «πολιτικά προκατειλημμένες» απαντήσεις.

Οι Ρεπουμπλικάνοι, από την πλευρά τους, κατηγόρησαν τα chatbots για αντισυντηρητική προκατάληψη, ισχυριζόμενοι ότι το ChatGPT είχε «αγριέψει» τον Ιανουάριο. Παρ' όλα αυτά, οι Δημοκρατικοί είπαν ότι η κατασκευασμένη, δυστοπική εκδοχή του Σαν Φρανσίσκο από το GOP είναι ένα πολύ βολικό τέχνασμα για να δημιουργηθούν φόβοι σχετικά με την εκστρατεία επανεκλογής του Μπάιντεν.

«Οι Ρεπουμπλικανοί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την κινδυνολογία και την αποδιοπομπαία τράπεζα ως πλατφόρμα, επειδή δεν έχουν πραγματικές λύσεις», δήλωσε ο Honey Mahogany, πρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής των Δημοκρατικών της Κομητείας του Σαν Φρανσίσκο.

«Οι ψηφοφόροι θα πολωθούν ακόμη περισσότερο και τα συναισθήματα θα παιχτούν σε μια ανταλλαγή τίτλων [... μεταξύ] όποιου έχει αρκετά χρήματα για να παράγει επιδέξια και γρήγορα τα βίντεο», δήλωσε ο Ρίτσι Γκρίνμπεργκ, πρώην υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων για τη δημαρχία του Σαν Φρανσίσκο, ο οποίος περιέγραψε το βίντεο των Ρεπουμπλικάνων ως «η πολιτική συναντά την τεχνολογία σε πόλεμο δημοσίων σχέσεων».

Δείτε επίσης